Valmierieši arvien vairāk izmanto elektroniskos pakalpojumus

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Visbiežāk uzdotie jautājumi Valmieras pilsētas pašvaldības Apmeklētāju pieņemšanas centrā (APC) 2014.gadā bijuši par sociālo jomu, piemēram, par dažādu pabalstu izmaksām, kā arī jautājumi par dzīvesvietas deklarēšanu. Kā izrādās, Valmieras iedzīvotāji arvien biežāk izvēlas deklarēt savu dzīvesvietu elektroniski, izmantojot vienoto valsts un pašvaldību pakalpojumu portālu "www.latvija.lv".

Kā pilsētas informācijas portālu Valmiera24.lv informēja Valmieras pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību un tūrisma nodaļas sabiedrisko attiecību speciāliste Justīne Deičmane, pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes dati liecina, ka 2014.gadā šo pakalpojumu izmantojuši 1365 iedzīvotāji, bet klātienē – pašvaldībā – dzīvesvietu deklarējis 641 iedzīvotājs.

Viens no APC darbības uzdevumiem ir koordinēt un nodrošināt pašvaldības administrācijas struktūrvienību, Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes un Valmieras Izglītības pārvaldes dokumentu pārvaldību, kā arī koordinēt pašvaldības domes un komiteju sēžu norises kārtību.

2014.gadā tika saņemti 4260 fizisko un juridisko personu iesniegumi. Iedzīvotājiem ir iespējams nosūtīt iesniegumu (lūgumu, jautājumu, priekšlikumu, sūdzību) pašvaldībai, izmantojot tiešsaistes formas, kas pieejamas portālā www.latvija.lv. Šo iespēju 2014.gadā izmantojuši 33 iedzīvotāji. Pērn notikusi 21 Valmieras pilsētas pašvaldības domes sēde, 14 Saimniecisko un transporta lietu komitejas sēdes, 14 Izglītības, kultūras un sporta komitejas sēdes, 9 Sociālo un veselības lietu komitejas sēdes, 11 Attīstības un uzņēmējdarbības lietu komitejas sēdes, 13 Finanšu komitejas sēdes un 1 Civilās aizsardzības komisijas sēde. Kopumā pieņemti 435 Valmieras pilsētas pašvaldības domes lēmumi un izdoti 24 saistošie noteikumi.

APC nodrošina visu pašvaldības iestāžu pasta sūtījumu noformēšanu un nosūtīšanu pa pastu. 2014.gadā nosūtīšanai sagatavoti 14 400 pasta sūtījumu. 2011.gadā pašvaldībā tika ieviests nosacījums, ka sarakstei ar valsts un pašvaldību iestādēm darbinieki sagatavo elektroniskos dokumentus. Ja 2011.gadā tika nosūtīti 170 šādu dokumentu, tad 2014.gadā jau 640. Ieguvums ir ātrs dokumenta piegādes laiks, kā arī pasta izdevumu ekonomija.

2014.gadā Apmeklētāju pieņemšanas centrā tika ieviesti jauni pakalpojumi:

* Par pakalpojumiem iespējams norēķināties ar maksājuma kartēm. Šobrīd veikt maksājumus gan ar skaidru naudu, gan kartēm var par dzīvesvietas deklarēšanu, izziņas saņemšanu no iedzīvotāju reģistra, tirdzniecību publiskās vietās, abonementa un mēneša biļetēm pensionāriem (uzrādot braukšanas karti), vizuālās komunikācijas objektu izvietošanu, taksometru licencēm un licences kartītēm, telpu nomu, rakšanas darbu atļauju, kā arī samaksāt sodu par pašvaldības saistošo noteikumu neievērošanu. Pērn iedzīvotāji APC visbiežāk norēķinājušies par mēnešbiļetēm, taksometru licencēm, dzīvesvietas deklarēšanu un tirdzniecību publiskās vietās.

* Iespējams saņemt braukšanas kartes, kas tiek izsniegtas pensionāriem, kuri sasnieguši 75 gadu vecumu, braukšanai bez maksas pilsētas sabiedriskajā transportā, un pensionāriem līdz 74 gadu vecumam mēnešbiļetes iegādei ar 50% atlaidi. Apkopotā informācija liecina, ka 2014.gadā tika izsniegtas 1030 braukšanas kartes pensionāriem no 75 gadu vecuma un 311 braukšanas kartes pensionāriem līdz 74 gadu vecumam.

* Pensionāriem ir iespēja iegādāties arī divu veidu mēnešbiļetes braukšanai sabiedriskajā transportā – mēnešbiļeti ar 50% atlaidi braucieniem pilsētas sabiedriskajā transportā visās dienās un abonementa biļeti ar 50% atlaidi braucieniem pilsētas sabiedriskajā transportā tikai darba dienās. 2014.gadā tika pārdotas 230 mēnešbiļetes un 146 abonementa biļetes.

* Suņu īpašnieki, kuri ir redzes vai dzirdes invalīdi, I grupas invalīdi vai vientuļi pensionāri un tādēļ atbrīvoti no dzīvnieku turēšanas nodevas, var bez maksas saņemt suņa turēšanas ikgadējo žetonu. Pērn tika izsniegti deviņi žetoni suņu īpašniekiem.

Apmeklētāju pieņemšanas centrā ir iespējams saņemt arī citus pakalpojumus un konsultācijas, piemēram, iesniegt pieteikumu bērna reģistrācijai pirmsskolas izglītības iestādēs, kā arī no marta līdz aprīlim tiek pieņemti pieteikumi reģistrācijai mācību uzsākšanai 1.klasē. Pensionāri, kuri ir vecāki par 70 gadiem, I un II grupas invalīdi, ja viņu pensija kopā ar piemaksu nepārsniedz 285 eiro mēnesī, kā arī vientuļi pensionāri var aizpildīt iesniegumu par nekustamā īpašuma nodokļu atlaides piešķiršanu u.c.

Valmieras pilsētas pašvaldības Apmeklētāju pieņemšanas centrs tika izveidots 2000.gadā, un šogad tam aprit 15 gadu. Tā darbības pamatuzdevums ir sekmēt un īstenot pašvaldības atvērtību, orientējoties uz efektīvu pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem un komersantiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu