Krāpnieces dēļ cietuši desmitiem ceļotāju (233)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: sudzibas.lv

Kāda latviešu uzņēmēja apkrāpusi daudz ceļotāju, to portālam TVNET pastāstīja kāds cietušais, kurš nule kā atgriezies no ceļojuma uz Turciju. Krāpnieces dēļ kuplā ģimene esot gandrīz izlikta no viesnīcas, kā arī viņiem nācās otrreiz iegādāties aviobiļetes mājupceļam. Turklāt cilvēku sūdzības liecina, ka sievietei izdevies apkrāpt vairākus desmitus klientu.

Pievienots «Go Adventure» skaidrojums

Akcentējot, ka ir tikai viens no lielā apkrāpto pulka, Siguldas iedzīvotājs Jānis (vārds mainīts) TVNET pastāstīja, ka maijā iegādājies ģimenei ceļojumu uz Antāliju.

Kopējās ceļojuma izmaksas astoņiem cilvēkiem, tostarp pieciem bērniem, bija ap 4000 latiem. Ceļojumā devās ne tikai Jānis ar savu dzīvesbiedri un četriem bērniem, bet arī māsa ar bērnu.

Pirms ceļojuma iegādes Jānis veica nelielu cenu aptauju, lai noskaidrotu iespējamās ceļojuma izmaksas. Tā kā siguldiete Reķe piedāvāja vislētāko cenu, Jānis nolēma iegādāties ceļojumu no viņas ceļojuma aģentūras «Ceļojums tev».

Tikai pēc tam vīrietis uzzināja, ka «uzņēmēja» viņam solījusi zemāku ceļojuma cenu, nekā var nodrošināt tūroperators, kurš šo ceļojumu pārdodot par minimums 4500 latiem. Tādējādi var secināt, ka

viņa jau pašā saknē zina, ka «piečakarēs» cilvēkus».

Piedāvājot krietni lētāku ceļojuma cenu, viņai izdodas savākt lielu klientu pulku, ko pēc tam var apkrāpt.

Tikko no ceļojuma

Turcijā ģimene pavadīja pagājušo nedēļu. Jau pirms ceļojuma viņiem bija grūtības saņemt no Reķes brauciena vaučeru. «Nebija pārliecības, ka vispār aizlidosim.» Taču beigās viņi to dabūja un devās ceļā.

Pēc pirmās Turcijā pavadītās dienas ar viņiem sazinājās vietējā tūroperatora «Go Adventure» pārstāve un apgalvoja, ka

Reķes aģentūra nav samaksājusi par viesnīcu un atpakaļlidojumu.

Samaksāts esot tikai par turpceļu.

Tajā brīdī Jānis piesaistīja mājās Latvijā palikušo māsas vīru, kurš uzzināja, ka Reķes aģentūra «Go Adventure» iesniegusi falšu maksājuma uzdevumu, uz kā pamata viņi tikuši lidmašīnā.

Gandrīz paliek bez viesnīcas

Ģimene saņēma draudus palikt bez viesnīcas, taču par laimi šis scenārijs nepiepildījās, iespējams, lielā bērnu skaita dēļ. Jānis zināja stāstīt par gadījumiem, kad latvieši, kuri iegādājušies ceļojumus ar Reķes aģentūras starpniecību, tikuši arī izmesti no viesnīcas. «Mums nav tas skarbākais stāsts.»

Par viesnīcu samaksājusi vietējā aģnetūra «Go Adventure», kura radušos situācija solīja risināt pēc ceļotāju atgriešanās Latvijā.

Jānis sazinājās arī ar Reķi. Sākumā viņa īsziņās tēlojusi, ka noticis kāds pārpratums, bet pēc tam atzinusi, ka

viņai samaksātās naudas vairs nav.

«Šo sievieti vērtēju kā kolosālu krāpnieci,» viņš teica un norādīja, ka šāda situācija, kad ir daudz apkrāpto, bet viņa joprojām nav sodīta, iespējama tikai Latvijā, kur dzīvo miermīlīgi cilvēki. Ja krāpniece šādi būtu izturējusies pret karstasinīgākiem ļaudīm, piemēram, grieķiem, viņa jau sen būtu «nožmiegta».

Jānis brīnījās, kā sievietei izdevies apkrāpt tik daudz cilvēku, taču joprojām palikt nesodītai.

Lai atgrieztos mājās, Jānim vajadzējis samaksāt vēl 950 latus par biļetēm.

Atgriezies no ceļojuma, pirmdien Jānis mēģināja atrisināt steidzamākās darba lietas, taču pēc tam domā arī iegriezties policijā un Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Viņa rīcībā gan nav pārāk daudz dokumentu, kas pierādītu Reķes vainu. Viņam ir elektronisks līgums, kas tūroperatoriem esot derīgs.

Ar Reķi neesot jēgas runāt. «Viņa sēž mājās, baro bērnu ar pupu un apkrāpj cilvēkus,» Jānis teica un paskaidroja, ka sievietei esot četri bērni, tostarp mazākajam esot aptuveni pusgads.

Internetā jau izvērtusies pamatīga diskusija par Reķes organizētajiem ceļojumiem
Internetā jau izvērtusies pamatīga diskusija par Reķes organizētajiem ceļojumiem Foto: facebook.com

Jānis nav vienīgais apkrāptais

Saistībā ar Reķes organizētajiem ceļojumiem un iespējamo krāpšanos sociālajos medijos pirmdien rakstījuši daudzi cilvēki.

Kāda sieviete rakstīja: «Mums, 10 cilvēku kompānijai, pavisam drīz arī ir paredzēts viņas organizēts ceļojums uz Turciju, taču pagaidām tas ir visādu starpgadījumu pilns!»

Kāda cita kliente dalījās savā pieredzē: «Vai dieniņ, arī jūs iekritāt! Man bija neizsakāmi paveicies, jo mans ceļojums tomēr bija apmaksāts, bet manai draudzenei ar ģimeni gan nebija, un augusta sākumā ceļojums uz Turciju pārvērtās murgā.

Otrā dienā viņus ar bērniem vairs neielaida numuriņā,

atļāva paņemt telefonus apsargu klātbūtnē un prasīja apmaksāt viesnīcu. Zvani sievietei neko arī nemainīja, jo viņa solījās pārskaitīt naudu, ko neizdarīja... Tad arī viņi apmaksāja viesnīcu pa jaunu, protams pēc tās dienas cenas, kas kā reiz bija diezgan liela.»

Cilvēki arī aicina citus ceļotājus neuzķerties uz Reķes piedāvājumiem.

Ko saka pati Reķe?

TVNET pirmdien izdevās sazināties arī ar Reķi. Viņa bija informēta par publiski pieejamām sūdzībām. «Man nav ko teikt. Mēģinu saprast, kas notiek,» viņa teica, lūgta komentēt šīs sūdzības.

Uz TVNET jautājumu, vai viņa šīs sūdzības uzskata par pamatotām, Reķe solīja nolikt gulēt bērnu un tad atzvanīt.

Desmitiem cilvēku vēršas pie tūroperatora

Savukārt tūroperatora «Go Adventure» juriste Ginta Leimane TVNET apliecināja, ka uzņēmums pēdējo dienu laikā saņēmis vairāku desmitu apkrāpto cilvēku sūdzības. Turklāt apkrāpto cilvēku skaits varētu būt vēl liekāks, jo Reķe varētu būt negodīgi izturējusies arī pret citu tūroperatoru klientiem.

Tūroperators ceļojumu tirdzniecībā sadarbojas ar vairāk nekā 270 aģentiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Reķe ir tikai viena no šī lielā aģentu pulka.

«Go Adventure» ar «Ceļojums tev» sadarbojas no 2012.gada sākuma. Aģentūra ir reģistrēta Tūrisma attīstības valsts aģentūrā un tūroperatoram ir noslēgts līgums ar aģentūru. Kopš 2012.gada sākuma Reķe «Go Adventure» sistēmā veikusi aptuveni simts rezervāciju. Līdz šim visas bijušas laikā apmaksātas un neviens klients nav sūdzējies.

Pirmās sūdzības saņemtas tikai šomēnes.

Noskaidrots, ka Reķe paņēmusi no klientiem naudu (tūkstošiem latu), taču nav to pārskaitījusi tūroperatoram. Protams, viņa to nav teikusi klientiem. Reķe esot mānījusi klientus, dodot viņiem neesošus ceļojumu reģistrācijas numurus.

Leimane apstiprināja, ka līdzīgā situācijā nonākusi TVNET lasītāja Jāņa ģimene. Viņi samaksājuši naudu Reķei, taču viņa to neesot izmantojusi, lai norēķinātos ar tūroperatoru. Ņemot vērā iepriekš veiksmīgo sadarbību, tūroperators ielaidis šo astoņu cilvēku grupu lidmašīnā. Taču pēc tam izrādījies, ka Reķe viltojusi maksājuma uzdevumu.

Pēc visa notikušā tūroperators informējis «Ceļojums tev», ka pārtrauc ar viņiem sadarbību un nobloķē pieeju rezervācijas sistēmai. Analizējot sistēmu, atklājies, ka

Reķe klientus apkrāpusi vēl pirms dažām dienām.

«Tūrisma nozarē strādāju pietiekami ilgi, bet neko tādu vēl neesmu redzējusi,» Leimane teica un norādīja, ka sūdzību iesniegušo cilvēku skaits ir aptuveni 50. Turklāt vairums apkrāpto nevar atļauties maksāt par ceļojumu dubultā, lai cik labu cenu tūroperators apkrāptajiem piedāvātu. Lai arī daļa klientu naudu ceļojumiem krājuši ilgi, viņiem Reķes dēļ nākas atvaļinājumu pavadīt Latvijā.

Juriste arī atzina, ka, visticamāk, Reķei draud maksātnespēja. Diez vai vairumam klientu izdosies saņemt atpakaļ negodīgajai uzņēmējai samaksāto naudu.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Liene Kindzule TVNET norādīja, ka centrā netiek saņemtas sūdzības par personām, bet gan par komersantiem.

«Cik saprotu, šī persona darbojas SIA «Ceļojums tev» vārdā. Šobrīd par šo komersantu sūdzības neesam saņēmuši.»

TVNET atrada, ka par Reķes darbībām jau iepriekš bijušas sūdzības
TVNET atrada, ka par Reķes darbībām jau iepriekš bijušas sūdzības Foto: sudzibas.lv

Ko iesākt apkrāptajiem?

Iepazīstoties ar TVNET lasītāja situāciju, Kindzule norādīja, ka apkrāptajiem, pirmkārt, pēc atgriešanās no ceļojuma būtu jāvēršas pie komersanta, ar ko slēgts līgums un jāpieprasa zaudējumu atlīdzība.

«Ja ir pārkāptas patērētāja tiesības, piemēram, saņemtais tūrisma pakalpojums neatbilst līguma noteikumiem, kā arī, ja komersants neatbild uz patērētāja prasījumu, tad ir iespējams vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, kas var palīdzēt konflikta risināšanā ar pakalpojuma sniedzēju un izvērtēt komercprakses atbilstību normatīvo aktu prasībām.

Gadījumā, ja nepieciešams atgūt radušos materiālos zaudējumus un/vai saņemt kompensāciju, tad patērētājam jāvēršas tiesā vispārējā civiltiesiskā kārtībā.»

Komentāri (233)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu