Fotoradaru sodos iekasēti € 7,7 miljoni

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Pagājušajā gadā Valsts policijas un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) fotoradari fiksējuši vairāk nekā 270 tūkstošus gadījumu, kad pārsniegts atļautais braukšanas ātrums. Kopumā soda nauda veido 11,8 miljonus eiro.

Vienlaikus par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, kas fiksēts ar fotoradaru palīdzību, samaksāti sodi kopumā par 7 754 805 eiro, liecina policijas sniegtā informācija.

2017.gadā smagi cietuši, t.sk. gājuši bojā 165 gājēji (2016.gadā - 184), no tiem 37 smagi cieta un 11 gāja bojā uz gājēju pārejas (2016.gadā – 52 smagi cieta un 8 gāja bojā).

Valsts policija kā aktuālāko problēmu min neapmierinoši aprīkotas gājēju pārejas, kas ir izaicinājums satiksmes drošībai.

CSDD norāda, ka stacionāro fotoradaru darbības mērķis – uzlabot ceļu satiksmes drošību. CSDD radarus ievieš atbilstoši Ministru kabineta uzdotajam. Radaru atrašanās vietas tiek izvēlētas un saskaņotas, sadarbojoties CSDD un satiksmes drošībā un satiksmes organizācijā iesaistītajām atbildīgajām institūcijām – Valsts policijai, VAS «Latvijas Valsts ceļi» un Rīgas domes Satiksmes departamentam.

Nosakot radaru atrašanās vietas, analizēta un ņemta vērā gan citu valstu pieredze, gan līdzšinējie ceļu satiksmes dati un faktori Latvijā. Proti: ceļu satiksmes negadījumu analīze (negadījumu, cietušo un bojāgājušo skaits konkrētajā vietā), ceļa posma funkcionālā nozīme satiksmē, potenciālā braukšanas ātruma pārsniegšanas rezultātā radītais apdraudējums citiem satiksmes dalībniekiem, satiksmes intensitāte un raksturīgās braukšanas tendences.

Ārvalstu pieredze liecina, ka radaru darbībai un izvietošanai ir jābūt līdzsvarotai – stacionārajiem un pārvietojamajiem radariem jādarbojas pamīšus, uz ceļiem neiztikt arī bez policijas.

Būtiski, lai radaru ieviešana ir caurskatāma, lai to darbības un atrašanās vietas ir rūpīgi izsvērtas. Radariem jābūt sabiedrībai saprotamam instrumentam, kas darbojas, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību, nodrošinātu atļautā braukšanas ātruma ievērošanu; radari nav naudas pelnīšanas avots.

Pirms stacionāro fotoradaru atrašanās vietām izvietotas braukšanas ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes ar brīdinošu papildzīmi par fotoradara darbību.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu