Lai tiktu no Tallinas uz Helsinkiem, mēs izmantojām prāmi. Tā kā automašīnas augstums par apmēram 10 centimetriem pārsniedza pirmās, minimālās auto klases izmērus, iegādājāmies nākamo – otrās klases izmēru biļeti šim SUV tipa auto. Patiesībā lieki, jo pie iebraukšanas prāmī mums norādīja, ka mierīgi varējām izmantot arī pirmās – mazākās klases auto izmēru biļeti. Secinājums – Bentayga modeļa īpašnieki var ietaupīt uz prāmja biļetēm!
Mērojot nepilnu 300 kilometru garo ceļu no Helsinkiem uz autorallija centrālo pilsētu Jivaskilu (Jyväskylä), kādā brīdī prasījās pēc nelielas atslodzes no koncentrēšanās uz satiksmi un nepārtrauktajiem, mainīgajiem ātruma ierobežojumiem mazpilsētu tuvumā. Atklājām brīnumpogu – septiņu dažādu veidu masāžas aktivizēšanai. Uzreiz piebildīšu, ka aizmugurējo sēdekļu pasažieriem būs jāņem talkā partneri, jo šī opcija diemžēl ir pieejama tikai priekšējos sēdekļos. Tā kā bijām tikai stiprā dzimuma pārstāvji, masāžas opcija, līdz ar to sēdēšana priekšējos sēdekļos, izraisīja asu konkurenci mūsu starpā, jo, protams, aizmugurē viens otru masēt nevēlējās.
Rezultātā – sasniedzot galamērķi – jutos kārtīgi izmasēts, pilnībā atpūties un biju gatavs vēl 300 kilometriem.
Dodoties tuvāk sacensību trasei, bija jāmēro ceļa posms ar grants segumu. Tiesa, Somijā arī šāda seguma ceļi ir ar ļoti blīvu un visai ērti izbraucamu segumu pat parastam kompaktklases auto, taču mums izaicinājums radās pats no sevis, neplānots. Ierodoties vietā, no kuras tālākais ceļš līdz trasei jāmēro kājām, sapratām, ka uz ceļa auto nav kur novietot. «Mums taču ir džips,» nodomājām! Sacīts – darīts – novietojām auto blakus ceļam, kas no malas, visticamāk, izskatījās pēc… iebraukšanas grāvī. Zīmīgi, ka prombūtnes laikā, vērojot, kā jaudīgās rallija automašīnas burtiski lido pa Somijas reljefainajiem ceļiem, sāka līt lietus, kas radīja bažas par mūsu spēkrata uzbraukšanu atpakaļ uz braucamās daļas. Brīdī, kad atgriezāmies no autorallija trases, lai turpinātu ceļu pie autosportista Tonija Gārdemaistera, un sākām manevru ar izparkošanos no grāvja, daudzi apkārtējie rallija fani steidza iemūžināt šo procedūru viedtālruņos. Esmu pārliecināts, ka sociālajos tīklos šobrīd figurē īsi video ar pavadtekstu «Bentley and the dich»*. Absolūti nekādas problēmas nesagādāja. Vienīgais, ko drošības labad veicām pirms manevra, - palielinājām automašīnas klīrensu, kas, protams, ir izdarāms no spēkrata salona ar viena pirksta kustību. Secinājums – nosaukums SUV nav tikai nosaukums, bet atbilstība patiesībai. Tiesa, apzinoties, cik varētu izmaksāt, piemēram, sliekšņu remonts, bieži tomēr nost no ceļa nav vēlmes braukt.