5 lietas, kas jāņem vērā pirms sēšanās uz velosipēda

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: depositphotos.com

Līdz ar aktīvās riteņbraukšanas sezonas sākumu arvien vairāk veloentuziastu automašīnas un sabiedrisko transportu nomaina pret divriteņiem. Kaut arī pedāļu mīšana un satiksmes drošība šķiet pašsaprotamas lietas, novērojumi un statistika liecina, ka pavasarī dažas prasmes ir pagaisušas un velobraucēju riski ir lielāki. Tādēļ AAS «BTA Baltic Insurance Company» un Latvijas Riteņbraucēju apvienība atgādina piecas būtiskas lietas, kam vērts pievērst uzmanību, lai izvairītos no nepatīkamiem starpgadījumiem jau pirmajā braucienā.

Saved kārtībā braucamo

Pirms došanās pirmajā braucienā Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes loceklis Romāns Meļņiks visiem velobraucējiem iesaka veikt rūpīgu divriteņa tehnisko apskati vai vēl labāk - nodot to profesionālim servisā. Meistars pārliecināsies, ka

velosipēds ir atbilstošā tehniskā stāvoklī un gatavs tā īpašnieku vest pretim jauniem piedzīvojumiem

. Citādi mēdz gadīties situācijas, ka pirmajā krustojumā velosipēdu nevar apstādināt, jo uzticamajam draugam ir pazudušas bremzes vai arī pavisam nelaikā nokrīt atspriegojusies ķēde. Tehnisko pārbaudi vajadzētu veikt vismaz divas reizes gadā.

Ņem vērā laika apstākļus

Velosipēds var būt gana ātrs transporta līdzeklis, bet riepu saķeri ar zemi nodrošina vien divi dažus kvadrātcentimetrus lieli laukumi. Tādēļ laika apstākļiem jāseko līdzi vēl vairāk, nekā vadot automašīnu. Ja no rītiem peļķes klāj ledus kārtiņa, uz nomaļākām ielām vējš sapūtis smilšu slāni vai uz ceļa ir ūdens, jārēķinās, ka velosipēds pēc straujākas kustības var saslīdēt.

Latvijas klimats ir mainīgs. No rīta var spīdēt saule, bet vakarā lietus gāzt kā ar spaiņiem, tādēļ

braukšana būs mierīgāka, ja vienmēr līdzi būs ūdensdroša plēve vai apmetnis, kas palīdzēs nokļūt mājās sausam.

Pievēršot uzmanību temperatūras svārstībām un straujām laika apstākļu maiņām, ne viens vien starpgadījums velosipēdistiem ietu secen.

Pierodi pie satiksmes

BTA eksperti secinājuši, ka sezonas sākumā nelaimes gadījumu riski ir lielāki, jo velosipēdisti ir atradinājušies no intensīvās satiksmes plūsmas un bieži par vēlu pamana negaidītus šķēršļus savā ceļā.

Pirmajā braucienā pēc garās ziemas labāk izvairīties no rosīgākajām Rīgas un citu lielo pilsētu ielām.

Svarīgi braukšanas ātrumu kāpināt pamazām un ātri braukt vien tad, kad satiksmē jūties ērti.

Pārrunā satiksmes noteikumus ar bērniem

Vislielākais prieks par pavasari un siltās sezonas atnākšanu noteikti ir mazākajiem velobraucējiem, tāpēc apdrošinātājs atgādina arī vecākiem, ka pirms bērnu došanās aktīvajā atpūtā vai ceļā uz skolu ļoti svarīgi ar viņiem pārrunāt drošības un ceļu satiksmes noteikumus.

Kas pieaugušajiem var šķist pašsaprotami, bērniem var aizmirsties

– kā pareizi jāuzvelk ķivere, pa kuru ielas pusi braukt, kā šķērsot braucamo daļu un citi satiksmes kārtības un drošības jautājumi ir lietas, ko ieteicams pārrunāt, pirms bērns dodas pilsētas ielās ar velosipēdu.

Jaunākajiem velobraucējiem ir būtiski ne tikai atgādināt noteikumus, bet pirms došanās intensīvā satiksmē arī nokārtot velobraucēja tiesības. Ceļu satiksmes noteikumu prasības paredz, ka bērns ceļu satiksmē kā velosipēda vadītājs patstāvīgi drīkst piedalīties tikai no 12 gadu vecuma un ar nosacījumu, ka ir iegūta velosipēda vadītāja apliecība.

Parūpējies par velosipēda drošību

Pavasarī mostas ne tikai daba, bet sarosās arī velosipēdu zagļi. Tādēļ ir

svarīgi gādāt par velosipēda drošību, iegādājoties kvalitatīvu saslēdzēju,

kā arī piereģistrēt velosipēdu Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD). Reģistrēšana būtiski atvieglo velosipēda atpazīšanu un atdošanu likumīgajam īpašniekam, kad policisti ir nonākuši zagļiem uz pēdām un atguvuši laupījumu. Jābūt arī uzmanīgiem ar vietas izvēli, kur novietot velosipēdu, labāk atstāt to speciālās velonovietnēs, savā dzīvoklī vai privātmājā, nevis pieslēgtu kāpņutelpā pie kāpņu margām.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu