Noskaties: EuroNCAP testā jauns un 20 gadus sens auto

FOTO: Ekrānšāviņš no video

Automobiļu drošības līmenis nepārtraukti aug, bet, salīdzinot, piemēram, 2016.gada Volkswagen Golf ar 2015.gada Opel Astra, atšķirības nebūtu milzīgas. Krietni uzskatāmāks progress kļūst tad, ja pretī nostāda modernu mašīnu un automobili no pāris gadu desmitu senatnes.

Atzīmējot 20.gadu jubileju, kopš tiek veikti Eiropas jauno auto novērtēšanas programmas (EuroNCAP) sadursmju testi, kompānija Thatcham Research ņēma aktuālās paaudzes Honda Jazz un 1997.gada Rover 100, un ar tiem realizēja salīdzinošo sadursmju testu. Tā rezultāti ir visnotaļ pārsteidzoši.

Tā vien šķiet, ka 1997.gads nemaz nav tik sena pagātne, taču patiesībā testa rezultāti parāda, ka autobūvē ir noticis milzīgs progress. Katrā ziņā video skaidri redzams, ka Rover 100 vadītājam sadursmē ar deformējamo alumīnija barjeru, kad braukšanas ātrums ir 64 kilometri stundā un auto priekšējās daļas pārklājums ar šķērsli ir 40%, izdzīvot būtu maz izredžu; lai arī tas ir modernā EuroNCAP standarta tests, Rover 100 sekundes daļās kļūst par lūžņu kaudzi ar motoru vidū.

Thatcham Research norāda, ka «Rover 100 sekundes daļās gūst tādus bojājumus, ka vadītājs un pasažieris paša spēkiem nespētu izkļūt no salona, turklāt avārijā būtu guvuši dzīvībai bīstamas traumas».

Tai pašā laikā Honda Jazz pasažieru telpa faktiski paliek neskarta un auto attaisno, kādēļ EuroNCAP testos novērtēts ar piecām zvaigznēm. Eksperti piebilst, ka Jazz pasažieri, visticamāk, būtu guvuši vien nenozīmīgus nobrāzumus.

Kā raksta Topgear.com, Thatcham Research 1997.gada Rover 100 savam testam izvēlējušies tādēļ, ka tas bija starp pirmajiem septiņiem auto, kas tika laboratoriski testēti pirms 20 gadiem. Jāteic gan, ka arī toreiz Rover 100 rezultāti nebija spīdoši - lai arī kritēriji nebija tik stingri kā mūsdienās, auto saņēma tikai 1 zvaigzni. Tā laika Ford Fiesta tikmēr tika novērtēta ar trim zvaigznēm.

Uz augšu