Jaunu auto tirgus šogad audzis straujāk, nekā prognozēts

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Gada sākumā izteiktā prognoze attiecībā uz Latvijas auto tirgus attīstību 2011.gadā liecināja, ka gada beigās Latvijā būs pārdoti apmēram 9200 jaunu vieglo automobiļu, taču patlaban redzams, ka apgūtais tirgus uz gada beigām varētu būt lielāks, biznesa portālam «Nozare.lv» sacīja Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) prezidents Andris Kulbergs.

Pēc LPAA vadītāja sacītā, Latvijas jaunu auto tirgus ir pilnībā atkarīgs no finansējuma pieejamības auto iegādē. Šogad vairāk nekā pusi no pasažieru automobiļu korporatīvajiem iepirkumiem ir finansējušas līzinga kompānijas, savukārt privātpersonas finansējumu ir saņēmušas 40% pirkumu.

Savukārt otrs svarīgākais tirgus stimulators šogad ir bijuši valsts iestāžu izsludinātie automašīnu iepirkumi, piemēram, Valsts policijas auto parka atjaunošana, SIA «Lattelecom», AS «Latvenergo», AS «Latvijas valsts meži», Pārtikas veterinārā dienesta. Korporatīvos automašīnu vairumiepirkumos ir iegādātas gandrīz 1500 pasažieru automašīnas, kas ir aptuveni 20% no tirgus kopapjoma.

Šogad arī audzis pieprasījums pēc apvidus auto. «Latvijā kopš 1990.gadiem īpašu popularitāti ieguvuši apvidus auto, kad tie kalpoja kā statusa simbols, savukārt, sākot ar 2007.gadu, ir novērojams turpinājums šim fenomenam, kad apvidus auto segments ir pieaudzis vēl par 10,5%, kas skaidrojams ar racionālas motivācijas pieaugumu - pēdējo gadu bargo un sniegu bagāto ziemu, slikto ceļu un pievilcīgo jauno apvidus auto modeļu piedāvājuma dēļ. Rezultātā Latvija ir apvidus auto segmenta līderis visā Eiropā.

Apvidus auto klases pieauguma rezultātā ir stipri cietušas minivenu, luksusa, lielās un vidējās klases, no kurām pircēji ir migrējuši uz apvidus auto klasi. Patlaban apvidus klase aizņem 35% no realizēto auto tirgus, nākamie pieprasītākie ir kompaktklases (23,8%) un vidējās klases (15,1%) automobiļi,» sacīja Kulbergs.

LPAA prezidents arī uzsvēra, ka automobiļu kopējie nodokļi un nodevas Latvijā uz vienu vidējas klases auto ir visaugstākie Baltijas valstīs. Aprēķinot automašīnu ekspluatācijas izdevumus trijos gados, Latvijā tie ir 553 latu, Igaunijā - 161 lats, bet Lietuvā - 40 latu, kas, pēc Kulberga sacītā, pamatīgi kropļo auto tirgu un veicina auto iegādāties pārējās abās Baltijas valstīs.

Prognozējot 2012.gada tirgus attīstību, Kulbergs sacīja, ka cilvēkiem Latvijā joprojām svaigā atmiņā ir nesenā ekonomiskā krīze, kas izraisa piesardzību arī tādu lēmumu pieņemšanā kā jaunas automašīnas iegāde, kā arī papildu pirkumu kavējošs arguments būs neskaidrības par Eiropas Savienības problēmvalstu ekonomiku attīstību un procesu ietekmi eirozonā, tādēļ paredzams, ka nākamgad pieprasījums pēc jauniem auto augs 17%, gada nogalē sasniedzot 10 800 automašīnu pirmreizējās reģistrācijas.

Jau ziņots, ka LPAA šā gada oktobrī prognozēja, ka jaunu auto tirgus šā gada beigās varētu būt nedaudz mazāks, jo pasaule ir otrās krīzes gaidās un arī cilvēkiem Latvijā joprojām svaigā atmiņā ir nesenā ekonomiskā krīze, kas izraisa piesardzību arī tādu lēmumu pieņemšanā kā jaunas automašīnas iegāde.

Šā gada 11 mēnešos Latvijā reģistrētas 7946 jaunas vieglās automašīnas, kas ir par 82% vairāk nekā attiecīgajā laika posmā pērn, kad tika reģistrētas 4366 vienības, liecina LPAA dati.

Tajā pašā laikā šā gada novembrī reģistrēts šogad vislielākais jaunu auto skaits - 917. Otrs labākais rādītājs tika sasniegts pirms mēneša - oktobrī, kad tika reģistrētas 838 automašīnas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu