Skip to footer
Iesūti ziņu!

Mazs "Audi" lieliem cilvēkiem (35)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Tokijas auto šovā "Audi" prezentējis konceptautomobili "A1 Metroproject Quattro", kurš ir nekas cits kā gaidāmā mazās klases A1 vēstnesis.

Runas, ka "Audi" veic jauna mazās klases automobiļa izstrādi, auto pasaulē klīda jau pirms laba laika, jo eksperti bija vienisprātis, ka markas modeļu gammā jābūt spēkratam, kurš konkurētu ar citu ražotāju analogiem automobiļiem, piemēram, BMW ražoto "Mini".

Jāsaka, ka pirmais "Audi" mēģinājums nostiprināt pozīcijas šajā klasē nebija īpaši veiksmīgs – deviņdesmitajos gados konstruētajam modelim A2 bija salīdzinoši sarežģīta uzbūve, virsbūve tika ražota no alumīnija, dzinēji tika konstruēti speciāli A2 vajadzībām, un tas viss kopā atstāja negatīvu iespaidu uz cenu, kas aizēnoja faktu, ka auto bija un patiesībā joprojām ir stilīgs, turklāt ļoti ekonomisks.
Tokijā prezentētais "A1 Metroproject Quattro" dod skaidru priekšstatu, kāds būs "Audi A1". Pirmkārt jāatzīmē, ka šoreiz "Audi" izvēlējušies krietni tradicionālāku virsbūves koncepciju, proti, atšķirībā no A2, ko var pieskaitīt mazās klases vienapjoma automobiļiem, A1 būs visīstākais trīs durvju hečbeks. Dizaina ziņā A1 koncepts izdevies visnotaļ simpātisks, piederība jaunākās paaudzes "Audi" modeļu saimei ir acīm redzama, un domājams, ka, nonākot tirdzniecībā 2009.gadā, A1 radīs pietiekami lielu interesi stilīgu pilsētnieku vidū.
Protams, būdams konceptauto, "A1 Metroproject Quattro" izceļas ar vairākām savdabīgām dizaina raksturiezīmēm, piemēram, iztrūkstošiem vidējiem jumta balstiem, salīdzinoši lielu radiatora režģa vairogu, dusmīgām acīm un milzīgiem riteņiem. Nonākot līdz sērijveida ražošanai, daļa uzmanību piesaistošo īpašību pazudīs, tomēr automobiļa būtība jau tagad ir vairāk kā skaidra, turklāt tas pats attiecināms arī uz salonu.
Interesants ir arī konceptautomobiļa jaudas agregāts – tas ir 1,4 litru TFSI benzīna dzinējs, kuram piekabināta gan turbīna, gan kompresors, kas ļauj attīstīt 150 zirgspēku jaudu. Papildus tam "A1 Metroproject Quattro" uz aizmugurējās ass ir uzstādīts elektromotors ar 41 zirgspēka jaudu un 200 Nm griezes momentu. "Audi" norāda, ka konceptam uzstādīta arī litija jonu akumulatoru paka, kuru uzlādējot līdz galam, videi draudzīgajā elektrorežīmā iespējams veikt 100 kilometrus garu ceļu. Tāpat auto ir stop/start sistēma un bremzēšanas enerģijas reģenerācijas sistēma, kas ļaujot benzīna patēriņu samazināt par 15 procentiem.

Komentāri (35)
Nepalaid garām!
Uz augšu