Modes magnāts nopeļ Rietumu apģērbu zīmolu kolekcijas musulmaņu tirgum

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/LETA

Kādreizējais modes magnāts Pjērs Beržē trešdien nopēlis modes dizainerus, kuri ražo musulmaņu apģērbus un galvassegas, jo tie piedaloties «sieviešu paverdzināšanā».

Franču uzņēmējs savulaik bija modes leģendas Īva Senlorāna biznesa partneris.

Viņš kritizē modes zīmolus, kas sākuši ražot īpaši musulmaņu tirgum paredzētus apģērbus, sekojot itāļu modes nama «Dolce&Gabbana» paraugam.

«Es esmu sašutis,» viņš norāda intervijā franču radiostacijai «Europe 1». «Māksliniekiem nevajadzētu būt nekādai darīšanai ar islāma modi. Dizaineru darbs ir padarīt sievietes skaistākas, dot viņām brīvību, nevis sadarboties ar diktatūru, kas uzspiež tādu riebīgu lietu, kas sievietes paslēpj un liek viņām dzīvot slepenu dzīvi.»

«Atsakieties no naudas un saglabājiet principus,» aicina uzņēmējs.

Francijas ģimenes lietu, bērnu un sieviešu tiesību ministre Lorense Rosinjo izsauca sašutumu sociālajos tīklos, salīdzinot modes tendenci atbalstošās sievietes ar «melnādainajiem, kuri atbalsta verdzību».

Gada sākumā «Dolce&Gabbana» izlaida «Abaya» apģērbu līniju, kas paredzēta musulmaņu pircējiem. Kolekcijā bija 14 garās kleitas ar pieskaņotām galvassegām.

«Dolce&Gabbana» piemēram sekoja zviedru apģērbu veikalu ķēde «H&M», reklāmas kampaņā izmantojot aizklātu musulmaņu modeli.

Japāņu zīmols «Uniqlo» šomēnes paziņoja, ka Londonas veikalos sākšot tirgot hidžābus.

Britu zīmols «Marks&Spencer» interneta veikalā reklamē «burkini» peldkostīmus, kas nosedz visu ķermeni.

Pagājušajā gadā zīmoli «Zara», «Tommy Hilfiger», «Oscar de la Renta» un «Mango» laida klajā «nosegta» apģērba kolekcijas, kuru iznākšanas laiks sakrita ar musulmaņu svēto mēnesi ramadānu.

Tiek lēsts, ka musulmaņu modes tirgus kopējā vērtība ir ap 230 miljardiem eiro.

85 gadus vecais Beržē, kurš vairākus desmitus gadu vadīja «Yves Saint Laurent» modes namu, to nodēvējis par «oportūnismu».

«Māksliniekiem, kuri piedalās sieviešu paverdzināšanā, vajadzētu uzdot sev smagus jautājumus,» viņš sacīja. «Viņi ir zināmā mērā līdzvainīgi un dara to tikai naudas dēļ. Principiem būtu jābūt augstākā vērtē par naudu.»

Beržē norāda, ka «mums vajadzētu mācīt musulmaņu sievietēm protestēt, nomest savas drēbes, iemācīties dzīvot kā sievietēm citur pasaulē».

Beržē dzīvo Marokā, kur vairums iedzīvotāju ir musulmaņi. «Es noteikti neesmu islamofobs. Sievietēm ir tiesības valkāt galvas lakatus, taču es nesaprotu, kāpēc mēs pieskaņojamies šai reliģijai, tās paražām un citām lietām, kas nav savienojamas ar Rietumu sabiedrībā pastāvošajām brīvībām,» viņš uzsvēra.

    KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
    Redaktors iesaka
    Nepalaid garām!
    Uz augšu