Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) un Valsts policija atzīst kampaņu ''SKATIES DIVREIZ! DIVREIZ!'' par veiksmīgu, jo šopavasar ir samazinājies bojā gājušo moto un velo braucēju skaits. Turklāt sabiedrībā ir sākušās plašas, bieži vien pat asas diskusijas starp atšķirīgu transportlīdzekļu vadītājiem.
No janvāra līdz maija vidum uz Latvijas ceļiem bojā gājuši 8 mazāk-aizsargāti satiksmes dalībnieki (motociklisti, mopēdisti, velosipēdisti un kvadriciklu vadītāji). Salīdzinot ar 2007. gada attiecīgu laika posmu, šogad ir izglābtas 2 ''''divu riteņu'''' transportlīdzekļu vadītāju dzīvības.
Tuvojoties vasarai, palielinoties satiksmes intensitātei un sadārdzinoties degvielai, aizvien biežāk cilvēki automobili nomaina pret kādu no ''''divu riteņu'''' transportlīdzekļiem. Pērn gandrīz par 20% pieauga reģistrēto motociklu, mopēdu un kvadriciklu skaits. Diemžēl vienlaikus palielinās arī negadījumi, kuros iesaistīti mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki.
Lai samazinātu un novērstu traģisko avāriju skaitu, šopavasar CSDD sadarbībā ar Satiksmes ministriju, Iekšlietu ministriju, Valsts policiju un Latvijas Motoklubu asociāciju uzsāka satiksmes drošības kampaņu ''''SKATIES DIVREIZ! DIVREIZ!''''.
Kampaņas pamatojums:
''''Divu riteņu'''' braucēji ir grūtāk pamanāmi, tie ir manevrēt spējīgāki, turklāt viņiem ir daudz lielāks risks ciest nopietnus ievainojumus ceļu satiksmes negadījumos. Diemžēl avārijas, kurās iesaistīti motocikli visbiežāk ir ar smagām vai pat letālām sekām. Eiropas transporta komitejas apkopojums liecina, ka, iekļūstot avārijā, motociklistam ir 18 reizes lielāka iespēja tikt savainotam vai pat iet bojā, nekā autovadītājam. Latvijā šis skaitlis ir vēl lielāks – 24 reizes. ''''Atšķirīgajiem transportlīdzekļiem ir jādala viens ceļš, tādēļ kampaņas uzdevums ir veicināt dažādu transportlīdzekļu vadītāju sapratni, iecietību un rēķināšanos vienam ar otru,'''' skaidro A.Lukstiņš.
Kampaņas vēstījums:
''''Neviens nevēlas nogalināt,'''' kampaņas radošo koncepciju skaidro tās autors, reklāmas aģentūras !MOOZ radošais direktors Ēriks Stendzenieks, bet ''''pat ja neuzmanības dēļ tā gadītos, cilvēks, kas gājis bojā tavas vainas pēc sekos tev visu atlikušo mūžu. Lai kur tu ietu. Lai ko tu darītu. Tāpēc vislabākais, drošs paliek drošs, ir spoguļos paskatīties divreiz. Divreiz!''''
Kampaņas aktivitātes:
Kampaņas laikā sabiedrība tika uzrunāta ar video, audio klipiem un vides plakātiem. Speciāli kampaņai tika izveidota mājas lapa www.skaties2x.lv, kur atrodami profesionāļu padomi, bīstamākās situācijas un datorspēle, kurā ikviens var pārbaudīt savu vērību, auto spoguļos ieraugot motobraucējus. Latvijas dziesminieks un humora fenomens UFO sarakstīja jaunu dziesmu ''''Skaties 2x 2x!''''. Kampaņas laikā Ceļu policijas darbinieki pastiprinātu uzmanību pievērsa ''''divu riteņu'''' transportlīdzekļu vadītājiem un sekoja kā auto vadītāji respektē mazāk aizsargāto transportlīdzekļu iekļaušanos plūsmā.
Kampaņas novērtējums.
Latvijas motoklubu asociācijas prezidents Jānis Gaigals kampaņu vērtē kā emocionāli iedarbīgu un uzsver, ka diskusijās un strīdos dzimst patiesība un veidojas sapratne. ''''Mēs, motobraucēji, pirms veikt manevru, vairākkārtīgi pārliecināmies vai ceļš ir brīvs un aicinām arī autobraucējus paskatīties divreiz. Kas automašīnai var maksāt vien nolauztu riteni, motobraucējam – dzīvību''''.
Kampaņa tiek finansēta arī no OCTA līdzekļiem un to atbalsta uzņēmums SIA Latvija Statoil.