Lielākā daļa vīriešu uzskata, ka sieviete pati neprot iepildīt degvielu (46)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Šā gada aprīlī "Hyundai" dīleri Latvijā - "Skandi Motors" un "Autohalle" - veica pētījumu "Par sieviešu un vīriešu attieksmi, stereotipiem par braukšanu, auto un sportisku braukšanas kultūru". Rezultāti liecina – lai gan liela daļa aizspriedumu par dzimumu atšķirībām auto vadīšanā ir zuduši, daži stereotipi vēl ir ļoti izteikti.

Interesantākie pētījuma rezultāti Latvijas vīrieši lielāko daļu šoferu-sieviešu uztver kā gandrīz līdzvērtīgas auto vadīšanas prasmju ziņā, bet ne mašīnu tehniskās puses pārzināšanā. 75% Latvijas vīriešu domā, ka sievietes nemāk pašas nomainīt auto riteni vai ieliet benzīnu, savukārt 77% vīriešu uzskata – sievietes mašīnas visbiežāk vērtē pēc krāsas, bet ne pēc tās tehniskajām pazīmēm (motora, zirgspēkiem utt.). Gandrīz puse Latvijas vīriešu (47%) nepiekrīt apgalvojumam – vīrietis, kas neinteresējas par auto un tehniku, nav vīrietis. Viena trešdaļa (32%) Latvijas vīriešu neuztraucas, ja uz ceļa tos apdzen auto, kuru vada sieviete. Otrā trešdaļa (27%) pret to izturas neitrāli, savukārt 25% vīriešu tas ļoti nepatīk. Lielākā daļa Latvijas sieviešu – 86% - nepiekrīt apgalvojumam, ka tikai vīrieši spēj būt profesionāli autobraucēji, visbiežāk kā piemērus minot Nelliju Šlēgelmilhu un Karlīnu Štālu. Interesanti, ka vairāki respondenti vīrieši atzīst, ka pat Latvijas vīriešus autosportistus būtu grūti nosaukt, bet kā Latvijas autosportisti minējuši arī Žaklīnu Cinovsku. Savukārt sievietes par autosportistēm nosaukušas Janu Duļevsku un Aneti Sesku, kuras nav sportistes, bet gan sabiedrībā pazīstamas šoferes. Latvijas iedzīvotāju lielākā daļa jeb 58% respondentu domā, ka kādreiz F1 pilots varētu arī būt sieviete (attiecīgi vīrieši – 51% un sievietes – 62%). Sievietēm, izvēloties auto, svarīgākais (prioritāri) ir prestižs un drošība, sportiskums un noteikti arī auto ģimenei – plašs, ērts, vairāk nekā četriem vai pieciem braucējiem. Latvijas vīriešiem galvenais auto izvēlē ir sportiskums un auto markas prestižs. "Hyundai Coupe" pārliecinoši kā savu vairāk izvēlējušās sievietes, proti, 22% no visiem respondentiem, savukārt no Latvijas vīriešiem "Hyundai Coupe" izvēlētos 17%.

Pētījums tapis sadarbībā ar "Omnicom Media Group", 2007. gada aprīlī aptaujājot 952 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 75 gadiem.

Komentāri (46)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu