Mini Countryman WRC pirmais publiskais rūciens atskan Parīzē (4)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Mondial de L’automobile šogad ir neparasti bagāts ar jauniem rallija automobiļiem. Iemesls ir vienkāršs – ar esošajiem nākamgad vairs braukt nedrīkstēs.

Tikai uz dažām sekundēm, tieši tik, cik atļauj Francijas noteikumi par trokšņa līmeni publiskos pasākumos, šodien tika ierūcināts pasaules čempionātam rallijā sagatavotais Mini Countryman automobilis. Uzraksts "See you in 2011" pietiekami apstiprina Mini nodomus, savukārt paraugiedarbināšana uzskatāmi demonstrēja, ka Deivida Ričardsa vadītais Prodrive savu uzdevumu ir izpildījis.

Jauna ražotāja ienākšana WRC (vai drīzāk gan atgriešanās pēc gandrīz četriem gadu desmitiem) ne vienam vien rallija fanam lika nostalģiski atminēties komandu, ko Prodrive reiz iecēla WRC slavas saulītē un kura čempionāta augstāko līgu diemžēl ir pametusi.

Foto: Normunds Avotiņš

Mini WRC skan pavisam citādi nekā savulaik Impreza WRC, taču tie bija citi laiki un citi motori. Jaunajiem tehniskajiem noteikumiem pakārtotais 1,6 litru turbo rūc spalgi, asi un nikni, gluži kā sacīkšu mašīna autošosejai. Par godu WRC mašīnas pirmizrādei BMW grupas mārketinga un tirdzniecības vadītājs Aiens Robertsons Mini stendā bija saaicinājis visai prominentu kompāniju – pašu Ričardsu, kurš gan šoreiz atturējās no runām, FIA šefu Žanu Todtu, kurš savulaik pats bijis rallija stūrmanis (bijušais Ferrari F1 komandas boss neskopojās ar komplimentiem), kā arī bezgala šarmanto somu rallija leģendu Rauno Altonenu, kam atkal radās iespēja gremdēties atmiņās par klasiskā Mini slavas gadiem Montekarlo rallijā pagājušā gadsimta vidū.

Lai gan kaut kur publikā bija saskatāms Altonena cīņu biedrs un 1964. gada Montekarlo uzvarētājs Padijs Hopkirks, publiku daudz vairāk interesēja nākamais Mini komandas sastāvs, taču motoru sporta presi gaidīja vilšanās - Krisa Mīka komandas biedrs netika atklāts. Tas ļauj turpināt dažādas spekulācijas, tai skaitā Baltijā visai populāro teiku par Marko Martina iespējamo atgriešanos WRC, bet Mini komandas sastāvā.

Fiesta WRC patiesībā labi piestāvētu Marko Martinam - galu galā auto ir krāsots Igaunijas karoga krāsās
Fiesta WRC patiesībā labi piestāvētu Marko Martinam - galu galā auto ir krāsots Igaunijas karoga krāsās Foto: Normunds Avotiņš

Tomēr pasaulē ātrākais igaunis Mini viesu vidū nebija manāms, toties Martinu varēja netraucēti novērot 1. paviljona pretējā stūrī, tiešā Ford Fiesta RS rallija auto tuvumā. Atšķirībā no Mini kaujas Fiesta gan vairāk izskatījās pēc  mulāžas, taču Ford pārstāvji apstiprināja, ka komanda startēs ar jaunajiem auto jau Zviedrijas rallijā 2011. gada februārī.

"Cerams, ka mašīna būs tikpat laba kā Focus WRC," viņi vēl piemetināja, tā netieši norādot, ka Ford vēl nav pilnīgi apmierināts ar Fiesta WRC versijas sniegumu. Tas bez šaubām ir izdevīgi Citroen, kurš arīdzan izvēlējās pašmāju izstādi jaunā WRC rallija auto prezentācijai. Īstais Citroen DS3 WRC gan tika apsegts un izripināts no izstādes tūlīt pēc šova, atstājot žurnālistiem un pēc divām dienām tiem sekojošajiem apmeklētājiem iespēju fotografēties pie izskatā līdzvērtīga maketa.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu