"Neatkarīgā" servisā var zaudēt auto rūpnīcas garantiju

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Autoservisus var iedalīt divās grupās – dīleru un "neatkarīgie" servisi. Ja konkrētu automašīnu marku dīleru servisu atbilstību markas prasībām un standartiem skrupulozi atestē attiecīgās markas ražotāja pārstāvji, tad "neatkarīgie" servisi šos jautājumus kārto pēc saviem ieskatiem, norāda Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas projektu vadītāja Zane Rone.

Par "neatkarīgā" auto servisa un apkopes pakalpojumu kvalitāti liecina tā rīcībā esošās iekārtas, aprīkojums, personāla kvalifikācija un vai tas ir apmācīts attiecīgās markas automašīnu apkopēm, kā arī legāli iegūtā tehniskā informācija konkrētās markas automašīnu diagnostikai un remontiem.

Automašīnu garantijas periodā veicot apkopi vai remontu, arī "neatkarīgajiem" remonta uzņēmumiem ir jāizpilda automobiļa ražotāja izvirzītās pakalpojumu kvalifikācijas prasības - jāveic darbinieku apmācība, legāli no attiecīgās markas auto ražotāja jāiegādājas speciālās automobiļu tehnisko apkopju un remontu IT programmas, jāuzstāda atbilstošas iekārtas un instrumenti.

"Diemžēl Latvijā tā saucamie "neatkarīgie" servisi, tas ir servisi, kuri nestrādā rūpnīcu izveidotajā remontētāju tīklā, tālu atpaliek no Eiropas Savienības regulās saprastā neatkarīgā servisa jēdziena, jo Latvijā lielākajai daļai "neatkarīgo" servisu iegājusies pirātiskas darbības prakse – nelikumīgi tiek izmantoti dažādu auto marku zīmoli un preču zīmes, auto diagnostikā tiek izmantotas pirātiski iegūtas IT programmas un datu bāzes, darbinieki nav beiguši speciālos kursus un Latvijas "neatkarīgajam" servisam nav tiešsaistes piekļuves tiesību rūpnīcu izveidotajās datu bāzu sistēmās, kas nodrošina konkrētās klienta automašīnas garantijas saistību izpildi visā Eiropas Savienības teritorijā. Rezultātā tiek krāpnieciski maldināti patērētāji par "neatkarīgo" servisu kompetenci un tiesībām veikt automašīnu servisa un remontu darbus to garantijas periodā.

Pat it kā parasta regulārā automašīnas servisa apkope nav tikai eļļas un filtru maiņa, bet ir vēl 50 līdz 70 darbības, kas servisam ir profesionāli jāveic auto apkopes ietvaros, turklāt visi šie procesi par katru automašīnu ir atbilstoši jādokumentē un jāievada rūpnīcu digitālajās tiešsaistes datu bāzēs, lai automašīnai, iebraucot jebkuras ES valsts attiecīgās auto markas servisā, tiktu nodrošināts bezmaksas garantijas remonts un būtu redzama tās remontu un apkopes vēsture," skaidro LPAA prezidents Andris Kulbergs.

"Latvijā praktiski nav gandrīz neviens tā saucamais "neatkarīgais" serviss, kurš būtu izpildījis ražotāja uzstādītās prasības un IT programmas legāli iegādājies no automobiļa ražotāja, kā arī ieguvis tiešsaistes piekļuves tiesības automašīnu centralizētajām garantijas periodā obligāti aizpildāmajām datu bāzu sistēmām, kas aptver visas ES valstis. Līdz ar to, ja automašīnai veikta garantijas apkalpošana šādā "neatkarīgajā" servisā, tad ir pietiekams pamats garantijas atteikumam, jo nav ievēroti ar automašīnas pirkuma līgumu pircējam saistošie ekspluatācijas noteikumi – automašīnas drošas lietošanas un servisa nosacījumi," turpina Andris Kulbergs.

Jau ziņots, ka LPAA šogad sāk vērienīgu cīņu ar ēnu ekonomiku automobiļu apkopes un remonta nozarē, ieviešot auto virsbūvju remonta uzņēmumu sertifikāciju.

Patlaban pie nozarēm, kurās "ēnu" ekonomikas īpatsvars ir lielāks nekā vidēji valstī, pieder arī automobiļu apkopes un remonta nozare, kas figurē arī "pelēko" tautsaimniecības nozaru TOP 10.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu