ASV autobūves gigants «General Motors» (GM) kopš šā gada sākuma īstenojis jau 44 automašīnu atsaukumus, kas kopumā aptver vairāk nekā 20 miljonus automobiļu.
General Motors automašīnu atsaukumu nedienas (3)
Piedāvājam iepazīties ar šo atsaukumu būtiskākajiem notikumiem.
- 15.janvāris
Ilglaicīga GM inženiere un vadītāja Marija Bara kļūst par pirmo sievieti, kura pārņēmusi nozīmīgas autobūves kompānijas vadību.
- 13.februāris
GM Ziemeļamerikā atsauc 778 000 automašīnu saistībā ar aizdedzes sistēmas problēmām, kuru dēļ braukšanas laikā aizdedzes atslēga var pārslēgties no darbības pozīcijas. Uzņēmums saistībā ar šo defektu ziņo par sešiem nāves gadījumiem ceļu satiksmes negadījumos.
- 25.februāris
GM paplašina automašīnu atsaukumu aizdedzes sistēmas problēmu dēļ līdz 1,6 miljoniem automobiļu visā pasaulē. Kompānija pirmo reizi atzīst nespēju rīkoties agrāk un palielina iespējamo nāves gadījumu skaita aplēsi līdz 13. Tikmēr patērētāju aizstāvju grupas ziņo par krietni liekāku ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo cilvēku skaitu.
- 12.marts
Starptautiski dokumenti liecina, ka GM inženieri pirmo reizi par problēmām ar aizdedzes sistēmu ziņojuši tās izstrādes laikā jau 2001.gadā.
- 17.marts
GM paziņo par papildu automašīnu atsaukumu citu problēmu dēļ, tostarp saistībā ar defektīviem gaisa spilveniem. Atsaukums aptver arī atsevišķus jaunākos modeļus. Tiesās tiek iesniegtas sūdzības, tostarp GM īpašniekiem cenšoties piedzīt kompensācijas par viņu automašīnu samazināto vērtību.
- 29.marts
GM atsauc vienu miljonu jaunāko gadu automašīnu saistībā ar aizdedzes problēmām, tādējādi kopējam atsaukto automobiļu skaitam šo defektu dēļ sasniedzot 2,6 miljonus automobiļu.
- 31.marts-2.aprīlis
Baru nopratina ASV Kongresa komisija. Viņa nespēj sniegt paskaidrojumus, kāpēc GM gaidījis tik ilgi, lai īstenotu automašīnu atsaukumus saistībā ar aizdedzes problēmām.
- 10.aprīlis
GM uz laiku no darba atbrīvo divus inženierus. Pēc divām nedēļām uzņēmuma produktu izstrādes vadītājs atkāpjas no amata un nodaļa tiek reorganizēta. Tāpat kompāniju pamet arī personāla un komunikāciju nodaļu vadītāji.
- 24.aprīlis
GM ienākumi piedzīvo kritumu, bet remontdarbi un atsaukumi uzņēmumam pirmajā ceturksnī vien izmaksājuši 1,3 miljardus dolāru.
- 16.maijs
GM vienojas ar ASV Ceļu satiksmes drošības pārvaldi (NHTSA) un piekrīt maksāt 35 miljonu dolāru naudassodu, kas ir lielākais, kādu ļauj piemērot ASV likumdošana. NHTSA norāda uz sistemātiskām kļūdām autoražotāja drošības kontrolē, un GM piekrīt veikt vērienīgas iekšējas izmaiņas.
- 21.maijs
GM īsteno šogad jau 28. un 29.atsaukumu, izmaksām pieaugot līdz 1,7 miljardiem dolāru.
- 5.jūnijs
Bara paziņo, ka 15 GM darbinieki ir atkāpušies no saviem amatiem vai tikuši atlaisti saistībā ar viņu lomu šajā skandālā. Viņa veikto iekšējo izmeklēšanu raksturo kā ārkārtīgi rūpīgu, bargu un satraucošu un paziņo par kompensāciju izmaksu cilvēkiem, kas cietuši aizdedzes problēmu dēļ.
- 13.jūnijs
GM pauž bažas par aizdedzes problēmām vēl 500 000 automašīnu.
- 16.jūnijs
GM aizdedzes sistēmas defektu dēļ atsauc 3,4 miljonus automobiļu, atsaukto automašīnu skaitam sasniedzot 20 miljonus. Tiek lēsts, ka kompānijas izmaksas saistībā ar šiem atsaukumiem sasniedz divus miljardus dolāru.