General Motors automašīnu atsaukumu nedienas (3)

LETA/DPA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: General Motors

ASV autobūves gigants «General Motors» (GM) kopš šā gada sākuma īstenojis jau 44 automašīnu atsaukumus, kas kopumā aptver vairāk nekā 20 miljonus automobiļu.

Piedāvājam iepazīties ar šo atsaukumu būtiskākajiem notikumiem.

- 15.janvāris

Ilglaicīga GM inženiere un vadītāja Marija Bara kļūst par pirmo sievieti, kura pārņēmusi nozīmīgas autobūves kompānijas vadību.

- 13.februāris

GM Ziemeļamerikā atsauc 778 000 automašīnu saistībā ar aizdedzes sistēmas problēmām, kuru dēļ braukšanas laikā aizdedzes atslēga var pārslēgties no darbības pozīcijas. Uzņēmums saistībā ar šo defektu ziņo par sešiem nāves gadījumiem ceļu satiksmes negadījumos.

- 25.februāris

GM paplašina automašīnu atsaukumu aizdedzes sistēmas problēmu dēļ līdz 1,6 miljoniem automobiļu visā pasaulē. Kompānija pirmo reizi atzīst nespēju rīkoties agrāk un palielina iespējamo nāves gadījumu skaita aplēsi līdz 13. Tikmēr patērētāju aizstāvju grupas ziņo par krietni liekāku ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo cilvēku skaitu.

- 12.marts

Starptautiski dokumenti liecina, ka GM inženieri pirmo reizi par problēmām ar aizdedzes sistēmu ziņojuši tās izstrādes laikā jau 2001.gadā.

- 17.marts

GM paziņo par papildu automašīnu atsaukumu citu problēmu dēļ, tostarp saistībā ar defektīviem gaisa spilveniem. Atsaukums aptver arī atsevišķus jaunākos modeļus. Tiesās tiek iesniegtas sūdzības, tostarp GM īpašniekiem cenšoties piedzīt kompensācijas par viņu automašīnu samazināto vērtību.

- 29.marts

GM atsauc vienu miljonu jaunāko gadu automašīnu saistībā ar aizdedzes problēmām, tādējādi kopējam atsaukto automobiļu skaitam šo defektu dēļ sasniedzot 2,6 miljonus automobiļu.

- 31.marts-2.aprīlis

Baru nopratina ASV Kongresa komisija. Viņa nespēj sniegt paskaidrojumus, kāpēc GM gaidījis tik ilgi, lai īstenotu automašīnu atsaukumus saistībā ar aizdedzes problēmām.

- 10.aprīlis

GM uz laiku no darba atbrīvo divus inženierus. Pēc divām nedēļām uzņēmuma produktu izstrādes vadītājs atkāpjas no amata un nodaļa tiek reorganizēta. Tāpat kompāniju pamet arī personāla un komunikāciju nodaļu vadītāji.

- 24.aprīlis

GM ienākumi piedzīvo kritumu, bet remontdarbi un atsaukumi uzņēmumam pirmajā ceturksnī vien izmaksājuši 1,3 miljardus dolāru.

- 16.maijs

GM vienojas ar ASV Ceļu satiksmes drošības pārvaldi (NHTSA) un piekrīt maksāt 35 miljonu dolāru naudassodu, kas ir lielākais, kādu ļauj piemērot ASV likumdošana. NHTSA norāda uz sistemātiskām kļūdām autoražotāja drošības kontrolē, un GM piekrīt veikt vērienīgas iekšējas izmaiņas.

- 21.maijs

GM īsteno šogad jau 28. un 29.atsaukumu, izmaksām pieaugot līdz 1,7 miljardiem dolāru.

- 5.jūnijs

Bara paziņo, ka 15 GM darbinieki ir atkāpušies no saviem amatiem vai tikuši atlaisti saistībā ar viņu lomu šajā skandālā. Viņa veikto iekšējo izmeklēšanu raksturo kā ārkārtīgi rūpīgu, bargu un satraucošu un paziņo par kompensāciju izmaksu cilvēkiem, kas cietuši aizdedzes problēmu dēļ.

- 13.jūnijs

GM pauž bažas par aizdedzes problēmām vēl 500 000 automašīnu.

- 16.jūnijs

GM aizdedzes sistēmas defektu dēļ atsauc 3,4 miljonus automobiļu, atsaukto automašīnu skaitam sasniedzot 20 miljonus. Tiek lēsts, ka kompānijas izmaksas saistībā ar šiem atsaukumiem sasniedz divus miljardus dolāru.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu