TVNET tests: Škoda Superb

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Bez kautrēšanās izmantojot Volkswagen koncerna resursus, Škoda radījusi pirmo premium klases automobili. Un pati no tā nedaudz kautrējas.

 
Foto: Škoda

Kas tajā jauns?

Itin viss. Superb kļuvis vieglāks, un tam ir pilnīgi jauns salons, kurā gan nemana revolucionāras izmaiņas, ja par atskaites punktu ņemam pašreizējo Octavia modeli. Tomēr apdares materiāli ir augstvērtīgāki, un, kas varbūt pat ir būtiskāk, to kombinācijas vairs neatgādina virtuves iekārtu no Krakovas. Vēl vairāk - Škoda notraususi putekļus no retās luksusversijas Laurent & Klement, jaunajā Superb piešķirot tai jaunu un šoreiz skaidri saskatāmu virsvērtību. Paneļa līstē iestrādātais uzraksts vien ir ko vērts - tikpat smalks darbs kā BMW Individual. Vienlaikus Škoda ievēro tolerantu distanci līdz svētās govs statusā ieceltajam koncerna lepnumam Passat.

Foto: Škoda

Superb pagaidām nav digitāla mērskalu paneļa, bet viduskonsoles forma, pogu dizains un materiāli nepārprotami norāda, ka Škoda apzinās savu vietu pie vācu mammas galda. Iedomātajā Superb slavas zālē gar sienām noteikti sakārti jauni «best ir class» rekordi, kas galvenokārt attiecas uz iekšējiem izmēriem un ietilpību. Kad klajā nāks uz Audi Avant šiku tendētais Superb Combi, jau esošajiem kausiem noteikti pievienosies vēl daži. Ak jā - aizmugurē vietas vēl arvien ir tik daudz, ka priekšējā labās puses sēdekļa atzveltnē ir papildus taustiņi, lai priekšsēdētājs, atvainojiet, šefs varētu pabīdīt apsargu uz priekšu bez pēdējā piekrišanas. Škoda likvidējusi arī smago un sarežģīto Twin Door bagāžnieka vāka koncepciju, kas paredzēja iespēju atvērt to gan kopā ar stiklu, gan atsevišķi. Toties tagad milzīgo vāku var pasūtināt ar elektropiedziņu un pavēlēt tam atvērties, vienkārši pašūpojot kāju zem bampera, - gluži kā VW Passat. Un arī tradicionālie lietussargi durvīs Rolls-Royce stilā nekur nav pazuduši.

 
Foto: Škoda

Kā tas brauc?

O, to jums pie iespējas vajadzētu izmēģināt pašiem. Vecais Superb ir paredzami lineārs, dažkārt pat raupjš un braukšanā samērā neizteiksmīgs automobilis. Tā sakot, nekāda vaina, bet arī nekāda dižā prieka. Ja šodien vēl eksistētu kolhozi ar visiem to priekšsēdētājiem, Superb būtu tiem īstais dienesta auto. Gribētos pat teikt, ka pats pirmais Superb, jā, tas pats, kurš izskatījās pēc pagarināta Passat, bija interesantāks. Jaunajā jau ieprogrammēts neliels braukšanas azarts, kurš stipri atkarīgs no dzinēja izvēles. Visvieglākā gaita, tāpat kā Passat, ir priekšpiedziņas versijai ar 1,4 litru TSI benzīna dzinēju. Kāpēc es uzsveru, ka priekšpiedziņas? Tāpēc, ka arī trešās paaudzes Superb iespējama 4x4 versija, bet - kāda! Ko jūs teiktu par 280 zirgspēku turbomotoru no Seat Leon Cupra? Šāds slepenpolicistu sapnis gan maksās ap 40 000 eiro un patiesībā ir diezgan smagnējs, taču Škoda vismaz atļaujas tādu ražot!

Foto: Škoda

Noieta kodolu veidos 2 litru dīzeļi ar dažādām jaudām un DSG kā maksas opciju. Ikviens Superb aprīkots ar XDS diferenciāļa bloķēšanas imitāciju, kas līkumotos ceļos var izrādīties pagalam noderīga tik prāvam pasažieru auto. Lai gan riteņu bāze tagad ir garāka, bet priekšējā pārkare - īsāka, Škoda nav kļuvusi par BMW, un fizika pagriezienā tiecas stumt ārā priekšu. Te talkā nāk XDS, kurš īstajā brīdī delikāti pievelk iekšmalai tuvāk riteņa bremzes, un vadītājam šķiet, ka viņš ir pārākais virāžu karalis. Šajā procesā atklājas arī citas Superb progresa šķautnes, piemēram, stipri labāka skaņas izolācija, kas gan nespēj pilnībā izslēgt no spēles plato riepu švīkoņu.

 
Foto: Škoda

Kas to pirks?

Es. Tas ir, es noteikti gribētu. Superb ir liels, ērts, izskatīgs un pilns ar modernām vadītāja atbalsta ierīcēm. Vēl vairāk par tām (jo pagaidām vēl pats spēju nobraukt taisni un atšķirt Nissanu no govs) man patīk Škodas lozunga Simply clever praktiskais piepildījums dabā. Jaunajā Superb esot 26 Simply clever piemēri, sākot ar komisko, taču noderīgo ledus skrāpi degvielas tvertnes vāciņā un beidzot ar vienkāršiem un efektīviem leņķīšiem somu nostiprināšanai bagāžniekā. Tie nav tikpat šiki kā smalkie organaizeri premium mašīnu bagāžniekos, taču arī nemaksā kā titāna protēze. Patiesībā tie nemaksā neko - tāpat kā kabatas lukturītis ar magnētu.

Foto: Škoda

Škoda Superb cena sākas no 20 212 eiro, tomēr automobilis, kurš liks kaimiņam lūrēt pār žogu, maksās apmēram 28 000 eiro. Varbūt tieši relatīvi pieejamā cena liedz Škodai atzīt acīmredzamo faktu, ka viņiem nejauši iznācis gandrīz premium klases automobilis, tikai par tautas auto cenu.

Škoda Superb sākuma cena ir 20 212 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu