Riepu svilinātājs no Dodge «staļļiem» (7)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Dodge

Dodge Challenger SRT Hellcat – jaunākās paaudzes amerikāņu muskļauto ar visu laiku spēcīgāko sērijveida V8 dzinēju, kāds bijis Chrysler koncerna piedāvājumā. Par Hellcat nodēvētais kompresordzinējs attīsta vismaz 600 zirgspēkus.

Šā gada Ņujorkas auto šovā, kas norisinājās aprīlī, Dodge prezentēja jaunākās paaudzes Challenger, kā spēcīgākā modifikācija ir modelis SRT ar 6,4 litru V8 motoru un 492 zirgspēkiem (644 Nm). Ilgi gan šim auto nebija lemts paturēt jaudīgākā Challenger titulu, jo nupat Dodge atklājuši Challenger SRT Hellcat, kas veiktspējas latiņu ceļ krietni vien augstāk, raksta vācu auto motor und sport.

Hellcat gadījumā dzinēja darba tilpums ir par 200 kubikcentimetriem mazāks, taču to ar uzviju kompensē mehāniskais kompresors – jauda ir vismaz 600 zirgspēki, bet maksimālais griezes moments pēc Dodge informācijas ir ap 780 Nm. Precīzas abu dzinēja parametru vērtības ražotājs pagaidām nespēj nosaukt.

Precīzas informācijas trūkums attiecas arī uz dinamikas rādītājiem. Paralēles vilkt un minējumus izteikt gan ļauj standarta SRT, kura 492 kumeļi zem motora pārsega nodrošina 293 km/h maksimālo ātrumu, turklāt SRT Hellcat publicitātes bildes lieliski parāda, cik nasks riepu svilinātājs ir šis muskuļauto.

Lai katrs brauciens nebeigtos ar viesošanos pie riepu tirgotāja vai grāvī, Dodge ir paredzējuši speciālu maksimālās veiktspējas režīma ieslēgšanas procedūru. Kamēr tas nav izdarīts, maksimālais kloķvārpstas apgriezienu skaits tiek ierobežots pie 4000 apgr./min., automātiskās pārnesumkārbas pirmais pārnesums tiek bloķēts un kustību auto sāk otrajā ātrumā (identiska opcija ir arī Mercedes-Benz AMG modeļiem, ja izvēlēts ekonomiskais braukšanas režīms), savukārt pārslēgšanās uz augšu notiek krietni vien laicīgāk.

Papildus tam elektronika atslēdz Launch Control sistēmu, ESP jutīgumu uzgriež līdz augstākajam līmenim, deaktivē pie stūres esošo ātrumpārslēgu lāpstiņas, bet ekrānos parādās informācija, ka ir izvēlēts ielas braukšanas režīms Street.

Lai atgrieztu auto ekstrēmajā režīmā, ir jāievada četru ciparu PIN kods.
Foto: Dodge

Vēl pie SRT Hellcat atšķirības pazīmēm var pieskaitīt īpaša dizaina 20 collu riteņus ar 275/40 izmēra riepām, veiktspējai pielāgotu Brembo bremžu sistēmu uz priekšējās ass, papildu ventilācijas atveres motora pārsegā, kā arī priekšējā lukturī vadītāja pusē, lielāku priekšējo un aizmugurējo spoileri, atšķirīgu sēdekļu apdari, instrumentu paneli ar sarkanām ciparnīcām. Pārdošanā Dodge Challenger SRT Hellcat nonāks šā gada trešajā ceturksnī.

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu