TVNET tests: Subaru Outback

Lielākais Latvijā pieejamais Subaru iemācījies ēst ar nazi un dakšiņu. TVNET uzprasās uz lietišķām pusdienām laukos.

 

FOTO: Subaru

Kas no jauna?

Pārsteidzoši, cik bieži viss jaunais atgādina labi aizmirstu veco. Iepriekšējais Outback modelis sarūgtināja pat pastāvīgos klientus ar ķīniešu dizainu un ķīniešu navigāciju, tāpēc jaunais ultrauniversālis atkal izskatās pēc... 2009. gada modeļa. Pēc neveiksmīga mēģinājuma kļūt par lielu un neglītu Toyota Auris Wagon līdzinieku, mūsu wannabe visurgājējs atkal ir proporcionāls un no visām pusēm glīts auto, kas nenovecos gadu gadiem un vēl pāris mēnešus vēlāk.

FOTO: Subaru

Konstruktīvi Outback nav kardināli mainījies. Galvenie izmēri ir tādi paši, vienīgi priekšējie jumta balsti, motors un priekšējā pārkare pārcelti nedaudz tālāk. Ņemot vērā Subaru klasiski zemo smaguma centru un boksermotora sniegto izsvarojumu, automašīnas vadāmību tas nav pārlieku ietekmējis, toties aizmugurējiem pasažieriem ir vairāk vietas kājām. Daudz vairāk. Tizlā radio vietā jau kopš atjauninātā Forester ir pilnīgi jauna multimediju sistēma, un, tā kā melna klavierlaka izskatītos derdzīgi kopā ar veco viduskonsoles apdari, nomainīta arī tā.

Kad tas bija padarīts, japāņi laikam pamanīja, cik neatbilstoša automašīnas klasei un cenai ir klimata iekārtas vadība, un atjaunināja arī to. Tagad varat izjokot draugus, liekot viņiem dažādizmēra ciparu pilnajā skalā ātri uzmeklēt āra temperatūras un pulksteņa rādījumus. Kāpēc pulkstenim jāatrodas tieši klimata iekārtas displejā, paliek Subaru inženieru lielais noslēpums. Visbeidzot, dizaineriem izdevies demonstrēt apbrīnojamu rakstura stingrību un nesačakarēt laukumu ap pārnesumkārbas sviru - tur valda gandrīz ģeometriska kārtība un nedaudzās, bet svarīgās pogas sarindotas gandrīz vāciskā stingrībā.

FOTO: Subaru

 

FOTO: Subaru

Kāpēc tikai viena pārnesumkārba?

Lakoniskā taustiņu dispozīcija ap ātrumkloķi lielā mērā izskaidrojama ar to, ka šai vadības ierīcei jaunajā Outback ir tikai viens fasons - tāds, ar kuru var komandēt Lineatronic variatoru. Manuālās kārbas vairs nav, un manuālā režīma arī - to aizstāj pārnesumu slēdži uz stūres. Tā kā Subaru vēl nav aizdomājies līdz tam, ka viduskonsolē, pa rokai vadītājam, varētu izvietot, piemēram, radioaparāta vai navigācijas vadību, laukums zem labās rokas ir lepni klajš un lieku funkciju neapgrūtināts. Priekšā zem motorpārsega var atrasties viens no diviem Outback dzinējiem – 2,5 litru benzīna «četrinieks» (175 ZS) vai pasaulē joprojām vienīgais bokserdīzelis ar 150 ZS. Tā kā Subaru Outback parasti neizmanto mājsaimnieces komutēšanai starp skolu, bērnudārzu, mājām, loģiska izvēle šķiet dīzelis. Un te parādās problēma.

 

FOTO: Subaru

Kāpēc benzīns ir labāks par dīzeli

Nu vispirms jau tāpēc, ka benzīna dzinējs, zināt, ir un paliek benzīna dzinējs. Tas ātrāk «iegriežas», mazāk vibrē, un tam nevajag dārgu kvēpu filtru, kas Rīgas un, ko tur liegties, visas Latvijas īsajos maršrutos agri vai vēlu aizdambējas. Taču Subaru BoxerDiesel pusē ir spēcīgs arguments vai pat divi - neticami zems degvielas patēriņš un Viņas majestāte Dinamika. Jā, jā, - lai gan uz papīra dīzelis ir vājāks par benzīna motoru, tā paša papīra otrā pusē skaidri un gaiši rakstīts, ka BoxerDiesel paātrina Outback līdz 100 km/h 9,9 sekundēs, kamēr 2.5i - veselās 10,2. Trīs sekundes simtdaļas uz papīra izklausās pēc matu skaldīšanās, turpretim dabā tā nav. Es izbraucu ar abiem Outback, un dīzelis ir gan dinamiskāks, gan elastīgāks. Diemžēl tas ir arī skaļāks. Pat iesilis BoxerDiesel izdod lauksaimnieciskus trokšņus. Ja Forester tie vēl tīri labi piestāv, tad automašīnai, ko Subaru gribētu likt pretim Volvo XC70, VW Passat Alltrack vai vismaz Škoda Octavia Scout, šāds skaņu celiņš ir nevietā. Benzīna modelim ir arī SI-Drive braukšanas režīmu sistēma no Subaru STI, kā arī start-stop funkcija. Dīzelim - nekā... Jā, ar BoxerDiesel automašīna sēž uz kolosālas diētas, ap 6 litriem uz 100 km. Taču arī benzīns, normāli braucot, patērē ne vairāk par 7 - 8 litriem, un, braucot nenormāli, t.i., pa mežu un smiltīm, borta dators tā arī neparāda vairāk par desmit litriem. Pēdējais sitiens pirms nokauta šajā degvielu ringā ir cena. Vislabāk aprīkotais Outback Summit ar benzīna dzinēju maksā 35 500 eiro, savukārt tāds pats dīzelis - 38 100 eiro. Ohh....

 

FOTO: Normunds Avotiņš

Kas tādu pirks?

Jābūt hroniskam Subaru nīdējam vai tikpat hroniski ķertam uz BMW X6, lai, lūkojoties pēc ietilpīga, ērta 4x4 universāļa, vismaz neizskatītu Outback kandidatūru. Jaunākajā izpildījumā Subaru flagmanī parādījušies pirmie premium automašīnas aizmetņi - rūpīga skaņas izolācija, saskaņoti apdares materiāli, «ambientais» apgaismojums un EyeSight aktīvās drošības sistēma. Tās redzamie objekti ir divas kameras aiz vējstikla kā policijas mašīnā. Tās kontrolē situāciju automašīnas priekšā un modri seko, lai jūs nesadomājat šķērsot sadalošo līniju vai pilnā gaitā ietriekties priekšā braucošajā mikroautobusā. Labākais, ka EyeSight uzinstalēts pilnīgi visiem Outback variantiem un iekļauts cenā. Domājat, kārtīgam Subaru braucējam tādi nieki ir lieki? «Ja iepriekšējās paaudzes Outback vislabāk aprīkoto versiju pārdevām labi ja vienu gadā, tad tagad Summit veido trešdaļu tirdzniecības apjoma,» apgalvo Subaru dīlera Ad Rem autocentra vadītājs Valdis Bensons. Ja auto patiešām ir labs un labi izskatās, ļaudis ir gatavi maksāt.

FOTO: Subaru

Neatkarīgi no izvēlētā dzinēja Outback ir patīkami smagnējs, pat drusku ducīgs «lielvagons» ar vērienīgu apgrieziena rādiusu. Pa asfaltu tas brauc atbildīgi, kā pildot kādu uzdevumu, bet bez sevišķa entuziasma. Laikam uzdevums tam nešķiet interesants. Bet tiklīdz nogriežaties uz grants ceļa - oho, Subaru pilnībā pārvēršas. Vai nu piekare speciāli kalibrēta Austrālijas grants ceļu slidenajiem oļiem, vai tā vienkārši ir sagadīšanās, taču pa zemesceļu Outback burtiski lido. Kad ceļš beidzas, pie darba ķeras X-Mode bezceļu braukšanas režīms. To, ka tas tiešām strādā, mēs jau zinām no modernizētā Forester. Subaru pat iemācījis variatoram ticami simulēt pārnesumu slēgšanos. Praktiskas jēgas no šā programmētāju meistarstiķa nav, bet sirdi silda. Un, tā kā Subaru novērsis sīkās nebūšanas, izņemot letarģisko bagāžnieka vāka mehānismu, jaunais Outback katrā ziņā ir ļoti ieteicams auto.

Subaru Outback sākuma cena ir 29 800 eiro, ar dīzeļdzinēju - 32 400 eiro. Izmēģinātās versijas Summit sākuma cena ir 35 500 vai 38 100 eiro.

FOTO: Normunds Avotiņš

Uz augšu