Saab rīkojas, lai spētu izmaksāt algas

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Paredzēts, ka jauno emisiju iegādāsies investīciju fonds "GEM Global Yield Fund", ar kuru vēl pērnā gada sākumā noslēgta vienošanās par kapitāla kredītlīnijas piešķiršanu.

Jūlija beigās "Saab" atzina, ka teju pusei darbinieku neesot izmaksātas algas, jo kompānija no investoriem nav laikus saņēmusi visus solītos naudas līdzekļus.

"Saab" trešdien arī informēja, ka turpina meklēt iespējas īstermiņa finansējuma iegūšanai, lai varētu atjaunot ražošanu.

Naudas trūkuma dēļ "Saab" ir zaudējis spēju norēķināties ar piegādātājiem un kopš aprīļa sākuma ir gandrīz pilnībā pārtraucis ražošanu. Jūnijā "Saab" jau nevarēja samaksāt algas strādājošajiem, bet vēlāk vienojās par finansējumu, ar kura palīdzību algu parādus dzēsa.

Vēlmi kļūt par "Saab" akcionāru ilgstoši paudis "Latvijas Krājbankas" īpašnieks Krievijas banku magnāts Vladimirs Antonovs,

paziņojot, ka grib glābt Zviedrijas autobūves kompāniju no bankrota, investējot tajā 100 miljonus eiro (70 miljonus latu). Tomēr šos plānus bloķējusi Eiropas Investīciju banka (EIB), kas jūlija beigās paziņoja, ka iepriekš piešķīrusi aizdevumu "Saab" ar nosacījumu, ka Antonovs nekļūs par tās akcionāru.

Antonovs cenšas kļūt par "Saab" akcionāru kopš šāgada sākuma, kad zviedru autobūvētāju nopirka toreizējais "Spyker", kas tagad pārdēvēts par "Swedish Automobile". Antonova īpašumā bija 30% "Spyker" akciju, taču viņš bija spiests tās pārdot, lai būtu īstenojams "Saab" iegādes darījums.

Mediji vēstīja, ka akciju pārdošanu pērnā gada sākumā pieprasījis toreizējais īpašnieks "General Motors" (GM) saistībā ar Zviedrijas izlūkdienesta savākto informāciju, kas liecināja, ka

Antonovs esot iesaistīts naudas atmazgāšanā, kā arī viņam esot sakari ar organizēto noziedzību.

Viņš ir noliedzis visas apsūdzības un apgalvo, ka ir atguvis savu labo vārdu.

Lai dabūtu akciju daļu "Saab", Antonovam vajag Zviedrijas valdības, EIB un GM piekrišanu. Tas nepieciešams, jo Zviedrijas valdība ir garantējusi EIB kredītu 400 miljonu eiro (281 miljona latu) apmērā, kas piešķirts "Saab", bet GM īpašumā vēl arvien ir "Saab" privileģētās akcijas. Zviedrijas Valsts kase aprīlī paziņoja, ka neredz iemeslu liegt Antonovam kļūt par "Saab" līdzīpašnieku. Savukārt Zviedrijas valdība ir paziņojusi, ka gaidot EIB lēmumu, bet GM ir devis apstiprinājumu iespējamam darījumam, izvirzot zināmus nosacījumus.

Antonovs, kuram pieder Krievijas finanšu grupa "Konvers Group", ir arī Lietuvas bankas "Snoras" lielākais akcionārs un ar tās starpniecību viņš ir arī "Latvijas Krājbankas" lielākais īpašnieks.

"Saab Automobile" jūlija sākumā paziņoja, ka ir noslēgti divi nesaistošie līgumi ar Ķīnas automobiļu izplatīšanas kompāniju "Pang Da Automobile" un Ķīnas autobūves kompāniju "Zhejiang Youngman Lotus Automobile", kas iegādāsies "Swedish Automobile" akcijas 245 miljonu eiro (172 miljonu latu) vērtībā. Tomēr šiem līgumiem vēl jāsaņem Ķīnas varas iestāžu piekrišana, kā arī Zviedrijas un Eiropas Savienības atbildīgo institūciju atļaujas.

"Saab" automašīnu būvēšanu sāka 1947.gadā. 1990.gadā ASV autobūves GM iegādājās 50% "Saab" akciju, bet pēc 10 gadiem kļuva par tās vienīgo īpašnieku. 19 no 20 gadiem, kad "Saab" bija GM kontrolē, "Saab" ir strādājis ar zaudējumiem.

"Spyker" iegādājās "Saab" no GM pērn janvārī, tomēr kompānijai ir problēmas ar finansējuma piesaistīšanu, lai Zviedrijas autoražošanas lepnums turpinātu darbu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu