Saab neprognozē, kad varēs atsākt ražošanu

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Finanšu grūtībās nonākušais Zviedrijas autobūves uzņēmums "Saab" paziņojis, ka nevar prognozēt, kad atsāks automašīnu ražošanu.

"Tas nenotiks šodien. Darbinieki šorīt ieradīsies, bet [ražošanu] neatsāksim. Mums nav prognožu, bet mēs mēģināsim to atsākt pēc iespējas ātrāk," pirmdien aģentūrai "Reuters" teica "Saab" pārstāvis Ēriks Gīrss.

"Saab" rūpnīca Zviedrijas dienvidos dīkstāvē bija lielāko aprīļa un maija daļu, jo nespēja norēķināties ar piegādātājiem, Maija beigās ražošana tika atsākta, bet tā atkal bija jāpārtrauc, jo atkal apsīka detaļu piegādes.

"Saab" īpašnieks Nīderlandes sporta automašīnu ražotājs "Spyker" 9.jūnijā paziņoja, ka ražošanas līnijas darbu neatsāks, līdz problēmu māktā kompānija nevienosies ar visiem piegādātājiem.

Gīrss pirmdien atteicās komentēt Zviedrijas biznesa laikrakstā "Dagens Industri" publicēto, ka Zviedrijas nekustamo īpašumu kompānija "Hemfosa" gatavojas samaksāt apmēram 300 miljonus Zviedrijas kronu (23 miljoni latu) par "Saab" īpašumiem Zviedrijas dienvidrietumu pilsētā Trollhetenā.

"Saab" pārstāvis vien norādīja, ka nedēļas nogalē ir notikušas sarunas ar "Hemfosa" par darījumu, kurā tā iegādātos "Saab" īpašumus, bet pēc tam autoražotājs tos īrētu no nekustamo īpašumu kompānijas.

Pēdējo nedēļu laikā "Saab" ir vienojies par glābšanas darījumu noslēgšanu ar diviem Ķīnas uzņēmumiem: Ķīnas autobūves kompāniju "Zhejiang Youngman Lotus Automobile" un Ķīnas automašīnu izplatīšanas kompānija "Pang Da Automobile", bet abiem šiem darījumiem vēl jāsaņem Ķīnas varas iestāžu piekrišana, kā arī Zviedrijas un Eiropas atbildīgo institūciju atļaujas.

"Saab", Ķīnas automašīnu izplatīšanas kompānija "Pang Da Automobile", kas jau iepriekš iesaistījās Zviedrijas autobūvētāja glābšanā, un "Pang Da Automobile" jūnija vidū parakstīja nesaistošu saprašanās memorandu, kas paredz piedalīties "Saab" akciju kapitālā ar 245 miljoniem eiro (172 miljoniem latu), kā arī stratēģiskas alianses izveidošanu.

"Pang Da Automobile" maijā piekrita iegādāties " Saab" automašīnas līdz pat 45 miljonu eiro (32 miljonu latu) vērtībā izplatīšanai Ķīnā un nopirkt 24% "Spyker" akciju. Savukārt pirmdien " Saab" paziņoja, ka otrs Ķīnas partneris "Zhejiang Youngman Lotus Automobile" ir piekritis kļūt par 29% "Spyker" akciju īpašnieku, investējot kompānijā 136 miljonus eiro (96 miljonus latu).

Izplatīšanas un ražošanas kopuzņēmumā, kuru iepriekš izveidoja "Spyker" un "Pang Da Automobile" ar 50% daļu katram, tagad iekļausies arī trešais partneris. Turpmāk kopuzņēmumā "Saab" un "Zhejiang Youngman Lotus Automobile" piederēs katram pa 45% daļai, bet "Pang Da Automobile" - 10% daļa.

"Saab" automašīnu būvēšanu sāka 1947.gadā. 1990.gadā ASV autobūves koncerns "General Motors" (GM) iegādājās 50% " Saab" akciju, bet pēc 10 gadiem kļuva par tās vienīgo īpašnieci. 19 no 20 gadiem, kad " Saab" bija GM kontrolē, " Saab" ir strādājusi ar zaudējumiem.

"Spyker" iegādājās " Saab" no "General Motors" pērn janvārī, tomēr kompānijai ir problēmas ar finansējuma piesaistīšanu, lai Zviedrijas autoražošanas lepnums turpinātu darbu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu