Jaguar demonstrē nākotnes tehnoloģijas (7)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Dažiem izredzētajiem ārvalstu mediju pārstāvjiem ir bijusi iespēja praksē izmēģināt eksperimentālo Jaguar C-X75. Tagad ražotājs publiskā apritē laiž video ar tā tapšanas aizkulisēm.

Jaguar C-X75 patiesi ir tehnoloģisks sasniegums, jo spēj sasniegt vairāk nekā 350 km/h ātrumu, taču tai pašā laikā līdz pat 60 kilometriem spēj nobraukt, vispār netērējot degvielu un uzrādot teicamu kaitīgo izmešu rādītāju, kas ir tieši tāds pats kā Toyota Prius, - 89 g/km.

C-X75 pirmo reizi tika parādīts 2010.gadā un ar šo auto sākās jauna ēra tuvākajā nākotnē izmantojamo tehnoloģiju izstrādē.

Tas ir auto ar oglekļa šķiedras kompozītmateriālu šasiju, pilnpiedziņu un plug-in hibrīddzinēju, kurā ietilpst iekšdedzes motors ar augstāko īpatnējās jaudas rādītāju pasaulē.

C-X75 hibrīdspēkstacijas kopējā jauda ir 850 zirgspēki, savukārt maksimālais griezes moments ir 1000 ņūtonmetri. To palīdz sasniegt pēc 2014.gada F1 dzinēju uzbūves principiem konstruēts 1,6 litru četru cilindru benzīna motors, kurš pie 10 000 apgr./min. attīsta 502 ZS.

Šim motoram paralēli strādā ārkārtīgi efektīvs elektromotors, kurš dod vēl 390 zirgspēkus. Elektromotoru darbina bateriju paka, kas visā izlādes ciklā strādā ar 300 kW jaudu.

Jaguar atzīmē, ka testa braucienos auto bez lielām grūtībām sasniedzis 200 jūdžu stundā jeb 320 kilometru stundā ātrumu. Bet teorētiski maksimālajam ātrumam vajadzētu pārsniegt pat 350 km/h. Paātrinājums šim auto arī ir galvu reibinošs – 100 jūdzes jeb 160 kilometrus stundā auto sasniedz nepilnās sešās sekundēs.

Tai pašā laikā C-X75 var būt arī zaļš, jo, pateicoties bateriju ietilpībai, kupeja līdz pat 60 kilometriem spēj veikt elektrorežīmā, kad degvielas patēriņš un attiecīgi arī CO2 un citu kaitīgo izmešu apjoms ir nulle.

Auto izskatās iespaidīgi, ir labi aprīkots, tomēr tam ir arī viens trūkums – jau 2012. gadā globālās ekonomiskās situācijas dēļ Jaguar nolēma, ka līdz masveida ražošanai tas nenonāks.

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu