C, 29.09.2022.
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Rīgas dome izkūkojusi prātiņu – jauns tilts par miljardu

Rīgas dome izkūkojusi prātiņu – jauns tilts par miljardu
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 48
Foto: TVNET

Rīgas domes koalīcija, kuru veido Ušakovs no SC + LPP/LC, ir galīgi aptrakusi - otrdien vēlu vakarā turpinot virzīt un apstiprinot Ziemeļu transporta koridora 3. un 4. posma būvniecības projekta izstrādi. Laikā, kad galvaspilsētas budžets ir ar 50 miljonu deficītu, kas stipri vairāk nekā valsts plānotais budžeta deficīts, un naudas trūkuma dēļ apstājusies Dienvidu tilta būvniecība, RD koalīcija plāno jaunus miljonu parādus.

Minhauzena projekts: laba ideja, bet ka tavu skādi - naudas nav

Pērn Šlesers (LPP/LC) un Dolgopolovs (SC), tuvojoties Saeimas vēlēšanām, aktīvi kūrēja savu lolojumu - megaprojektu "Ziemeļu transporta koridors". Projekts ir vēl grandiozāks nekā Dienvidu tilts, nu bet loģiski - arī attiecīgi dārgāks.

Iecerēta gandrīz 30 km gara šoseja ar aptuveni 60 m augstu tiltu pāri Daugavai, bet zem Meža kapiem būšot tunelis. Ceļš būs asfalta klāts un apkārtējā infrastruktūra uzplauks, bet ostas darbība aktivizēsies - ar to laikam domājot papildu ledlaužu iegādi, lai nesanāk kā šogad - ap Rīgas līci veidojas iesalušu kuģu plejāde.

Un vispār, kas teica, ka nevar Kolku savienot ar Ainažiem, lai ledū iestrēģušie jūrnieki, kam aptrūkušies pārtikas krājumi, ar kājām dotos līdz tiltam un ar taksi aidā uz veikalu...

Vērienīgo projektu plānots sākt būvēt 2013.gadā, bet pabeigt 2019.gadā. Rīgas Ziemeļu šķērsojuma būvniecības projekta koncepcija jau esot sagatavota, kladzina RD koalīcija - vēl tikai atlicis atrisināt finansējuma piesaisti. Šis "sīkums" ir apiets, projektu sadalot pa daļām.

Megaprojekts sadalīts četrās (Mēness) fāzēs, lai vismaz vienu iesāktu pēc pāris gadiem un nākamajam domes sasaukumam nekas cits neatliktu, kā turpināt būvēt un aizņemties, būvēt un aizņemties atkal - kā ar Dienvidu tiltu, kuru apstiprināja pirms pāris domes sasaukumiem.

Nav ne mazāko šaubu, ka ar "Ziemeļu koridora" būvniecību ies kā pa celmiem, līdz kādā celtniecības posmā aptrūksies finansējums tāpat kā ar to pašu Dienvidu tilta 3. kārtu un nāksies lūgt palīdzību... bankai.

Tik ļoti niez, bet visiem redzot nedrīkst kasīt...

Ziemeļu transporta koridors kopā varētu izmaksāt 1,5 miljardus eiro (1,05 miljardus latu), tā domā pašvaldība. Visdārgākais esot otrais posms, kas varētu izmaksāt vairāk nekā vienu miljardu eiro (700 miljonus latu). Ja piemēram skatām Dienvidu tiltu, tad jaunā tilta būvniecības izmaksām jāpieskaita klāt aizdevuma procenti, kas pirmajā gadījumā veido – būvniecības izmaksas x2, pārsniedzot 1 miljardu eiro.

Divu grandiozu projektu izmaksas segs, protams, visi Rīgas iedzīvotāji vismaz līdz 2050.gadam. Nav neiespējami, ka pēc 2012.gada Rīgas pašvaldībai radīsies finanšu problēmas un tad mūsu pārbagātā valsts būs spiesta aizdot naudu Rīgai, lai pēdējā spētu norēķināties tikai par aktuālajām finanšu saistībām.

Bet tik nenozīmīgās kategorijās Rīgas domes koalīcija nedomā, tā lido stratosfērā un rāda vidējo pirkstu tiem, kas purpina pretī, piesaucot "starptautisko konsultantu" aprēķinus, ka, neuzbūvējot "Ziemeļu koridoru", Latvijas ekonomikai tiks nodarīti aptuveni 2,5 miljardu eiro (1,75 miljardu latu) lieli zaudējumi.

RD 30 miljonu dārgāku projektu atzīst par labāko

No iepriekšējiem gadiem Rīgas budžetā bija izveidojies pārpalikums, kuru šogad "noēdīs" 50 miljonu budžeta deficīts, atlikušos - citi "neparedzētie izdevumi", piemēram, vakardien Rīgas domes koalīcijas apstiprinātais Ziemeļu transporta koridora 3. un 4. posma būvniecības projekta variants, kas ir par 30 miljoniem dārgāks nekā cits līdzvērtīgs, kuru RD atzina par "ne tik labu" esam.

Cerības uz ES struktūrfondiem ir nepamatotas, jo nav zināms, vai pēc 2014.gada tādi Latvijai būs pieejami, - ir zināms, ka Vācija, kas ir lielākā fondu "subsidētājvalsts", ir izteikusi viedokli par fondu līdzekļu novirzīšanu uz mazāk attīstītām teritorijām.

Rīgas dome to labi zina, tomēr virza Ziemeļu projektu, pagūstot jau iztērēt miljonus kompensācijās par atsavinātiem īpašumiem.

Acīmredzot finansējuma trūkums miljarda apjomā nebaida koalīcijas deputātus un Rīgas mēru, jo viņi plāno 2014.gadā šturmēt Saeimu. Tad gan Rīga varēs nokaunēties, skatoties, ar kādām fanfarām visa Latvija sagaidīs jaunos parlamentāriešus, pieprasot vēl grandiozākas būves, piemēram, -

kāpēc Rīgā vēl arvien nav metro kā citās sevi cienošās pilsētās? Visa Latvija to pieprasa!
Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu