Putina jaunais limuzīns (105)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš no YouTube video

Īstenojot projektu Kortež, krievu autobūves kompānija AMO ZiL sadarbībā ar Depo ZiL ir radījusi pirmo nākamās paaudzes valsts galvu limuzīnu.

Krievijas prezidents Vladimirs Putins televīzijas kanālā NTV atklājis, ka valsts pirmo amatpersonu jaunā limuzīna izstrāde tuvojas noslēgumam. Pēc Putina teiktā, ar automobili, kas būvēts uz ZiL limuzīna bāzes, jau tiek veikti praktiskie testi. Vairāk prezidents neko par auto gan nav pastāstījis, vienīgi norādījis, ka pats modeļa dizaina un aprīkojuma izvēlē nepiedalās, vēsta Motor.ru.

Jaunā limuzīna tehniskā izstrāde Ļihačova vārdā nosauktajai rūpnīcai (ZiL) tika nodota 2010.gada septembrī. Nedaudz vēlāk savus pakalpojumus auto izstrādei piedāvāja itāļu dizaina ateljē Pininfarina, taču krievu puse no piedāvājuma atteicās.

Var atzīmēt, ka topošais prezidenta limuzīns nebūs unikāls auto – to plānots izlaist «sērijveidā», jo šādos automobiļos brauks arī prezidentu pavadošais personāls un citas augsti stāvošas amatpersonas.

Tikmēr laikraksts Izvestija septembra sākumā vēstīja, ka 2004.gadā sāktais, bet nepabeigtais un 2006.gadā reanimētais prezidenta limuzīna projekts Monolit ir ļoti tuvu nobeigumam un tā ietvaros tapušais ЗИЛ-4112Р jau drīzumā tiks testēts izmēģinājumu poligonā.

Jaunā auto dizainā par pamatu ir ņemti iepriekšējo gadu Krievijas līderu limuzīni, lai nezustu vēsturiskā saikne ar automobiļiem, kuros brauca Leonīds Brežņevs, Mihails Gorbačovs un Boriss Jeļcins. Taču patiesībā neviena detaļa nav tāda pati kā iepriekšējiem modeļiem. Arī dzinējs ir jauns. Tā tilpums aizvien ir 7,7 litri, bet tagad jau tam ir degvielas iesmidzināšanas sistēma un jauda no 315 ZS ir pakāpusies līdz 400 ZS. Tie ļauj sasniegt 200 km/h, kaut arī auto svars ir vairāk nekā 3,5 tonnas.

Motora vilkmi dzenošajiem riteņiem vairs nenovada trīs pakāpju automātiskā pārnesumkārba, bet gan moderns piecu pakāpju automāts, ko izstrādājis amerikāņu uzņēmums Allison.

Ņemot vērā auto lielo svaru, esot bijis nepieciešams uzstādīt 18 collu diskus ar amerikāņu riepām. Tas tādēļ, ka riepas Granit, kas bija domātas iepriekšējo gadu limuzīnu 16 collu diskiem, savulaik ražoja tikai Maskavas riepu rūpnīcā.

Komentāri (105)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu