Parīzē debitē Jaugar F-TYPE (20)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Jaguar

Jaunais Jaguar F-TYPE ir atgriešanās pie uzņēmuma saknēm – divvietīgs sporta automobilis, kurā galvenā uzmanība vērsta uz veiktspēju un veiklību, un vadītāja aizrautību. F-TYPE turpina sporta modeļu vēsturi, kas tika aizsākta pirms vairāk nekā 75 gadiem un ir radījusi dažus no skaistākajiem aizraujošākajiem un iekārojamākajiem automobiļiem pasaulē.

F-TYPE inženierrisinājumu pamatā ir Jaguar plašās zināšanas par alumīnija lietošanu. Pateicoties labi pazīstamās Jaguar stingrās un vieglās alumīnija šasijas jaunākajai versijai, F-TYPE ir ideāls svara sadalījums, kas ļauj pilnībā izmantot aizmugurējās piedziņas dinamikas potenciālu. F-TYPE dizaina izstrādē tika plaši izmantotas datormodelēšanas programmas un pat izveidots jauns, vieglāks alumīnija priekšējais pusrāmis.

Lai maksimāli izmantotu modernās konstrukcijas sniegtās iespējas, F-TYPE ir uzstādīta alumīnija dubultsviru priekšējā un aizmugurējā piekare un stūres sistēma ar samazinātu pārnesuma attiecību, kas nodrošina maksimālu reaģētspēju. Alumīnija konstrukcija ir īpaši pielāgota, lai nodrošinātu piekarei maksimāli stingrus stiprinājuma punktus, un ir par vairāk nekā 30 procentiem stingrāka par jebkuru citu Jaguar šasiju.

Trīs versijas

Sākotnēji automobilis būs pieejams trīs versijās – F-TYPE, F-TYPE S un F-TYPE V8 S. Tām ir atšķirīga jauda, taču visos benzīna dzinējos ar kompresoru ir iestrādāta stop/start tehnoloģija, kas palīdz uzlabot to efektivitāti. Visi motori piedevām tiek komplektēti ar ātrdarbīgu astoņu pakāpju Quickshift transmisiju.

F-TYPE un F-TYPE S tiek piedāvāts 3,0 litru V6 dzinējs ar attiecīgi 340 vai 380 ZS jaudu. Trīs litru motora konstrukcijas dizaina pamatā ir 5,0 litru V8 dzinējs, un modelī V8 S tas attīsta 495 ZS, 625 Nm un paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h ļauj sasniegt 4,3 sekundēs. Spēcīgākā rodstera maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 300 kilometriem stundā, bet tā CO2 izmešu daudzums ir 259 g/km.

Pārējie modeļi ir mazāk jaudīgi, taču nevarētu teikt, ka to dinamika ir būtiski sliktāka: 380 ZS jaudīgais V6 F-TYPE S ieskrienas līdz 100 km/h 4,9 sekundēs un maksimāli attīsta 275 km/h (elektroniski ierobežots), savukārt 340 zirgspēku bāzes modelis sprintu līdz 100 km/h veic 5,3 sekundēs un piemērotos apstākļos spēj attīstīt elektroniski ierobežotus 260 km/h.

F-TYPE un F-TYPE S CO2 izmešu daudzums attiecīgi ir 209 un 213 g/km.

Īpaša skaņa

S un V8 S modeļiem pamataprīkojumā ir iekļauta aktīvā izplūdes sistēma, kurā ietilpstošie speciālie vārsti atveras pie 3000 apgr./min. un vadītājam turpina sniegt sportisku akustisko baudījumu līdz pat brīdim, kad bultiņa tahometra skalā sasniedz sarkano robežu.

Sportisks dizains ar dziļām saknēm

Iedvesmojoties no 2011. gadā prezentētā konceptautomobiļa C-X16, F-TYPE priekšdaļu rotā Jaguar raksturīgais radiatora režģis jaunā izpildījumā, tā stilistiskais turpinājums ir motora pārsegs ar muskuļotām kontūrām un tradicionālais paaugstinājums vidusdaļā.

Foto: Jaguar

Dizaina vadmotīvs ir «pulsa līnija», kas sākas priekšējā režģa abās pusēs esošajās atverēs. Tur tā sadalās uz pusēm un pāriet uz priekšējiem spārniem, bet tālāk uz durvīm un pakāpeniski izzūd automobiļa aizmugures daļā.

Aizmugurē noteicošais akcents savukārt ir aktīvais antispārns, kas pēc vajadzības palielina piespiedējspēku par 120 kg, kā arī unikāla dizaina gaismas diožu lukturi.

F-TYPE vadītāja iesaisti un sportisko dinamiku izceļ asimetriskais «viens + viens» salona dizains. Viens no piemēriem ir rokturis viduskonsoles pasažiera pusē, kas atdala to no vadītāja vietas. Atšķirību starp abām salona pusēm uzsver arī dažādu apdares materiālu izmantojums – vadītāja pusē tie ir tehniskāki.

Vadības ierīces ir ergonomiski sagrupētas pēc to funkcijām, iedvesmojoties no lidmašīnas kabīnes. Aviācijas motīvi ir atrodami arī kursorsvirai līdzīgajā SportShift selektorā, ar ko «pilots» kontrolē astoņu pakāpju pārnesumkārbu. Ventilācijas deflektori priekšējā paneļa augšdaļā atveras tikai tad, kad to izvēlas vadītājs vai pārdomāts vadības algoritms, un citās situācijās paliek apslēpti.

Komentāri (20)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu