Mans pirmais auto: Fiat 126 (27)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Autora foto

Savu izvēli es varētu arī saukt par iemīlēšanos no pirmā skatiena. Ja apraksta visu pēc kārtas, tad pirmās reizes, kad redzēju savu "mīlestību", bija, braucot ekskursijās pa Eiropu - caur autobusa logu. Slovākijā pie kāda ezera piegāju tam klāt, nopētīju kārtīgāk un teicu draudzenei - man arī tāds būs.

Pagāja trīs gadi un, pateicoties apstākļu sakritībai, braucot regulāri cauri Polijai darba darīšanās, tika beidzot arī iegādāts mans pirmais auto - Fiat 126. Auto tika iegādāts placī. Autoplača tirgotājs gan sataisīja lielas acis, kad pateicu, ka fiatu dzīsim uz Latviju. Viņš pasmaidīja un teica, ka veiksme mums noderēs.

Tehniski aprakstītā veiktspēja 26 ZS un  gaisa dzeses motors. Arī tas mani neatturēja no tālā pārbrauciena, kas būtu mums jāpārvar. Šajā avantūrā tika iesaistīts arī draugs Arnis, jo tomēr 700 km līdz mājām no Polijas galvaspilsētas Varšavas. Uzpildījām pilnu bāku - 22 l un devāmies ceļā. Pēc apmēram 12 stundām (interesanti pavadītām) bijām mājās. Par tām 12 stundām varētu uzrakstīt vēl atsevišķu stāstu, bet šoreiz vairāk par pašu auto.

Ar augsti attīstītiem tehniskiem risinājumiem Fiat 126 nav apveltīts, bet neba jau tādēļ tas tika iegādāts. Līdz savam personīgajam pirmajam Fiat 126 biju braucis ar ļoti daudziem un dažādiem auto. Iespējams, tas bija viens no iemesliem, kādēļ iegādājos pavisam savādāku braucamo. Pirmkārt jau tā eksterjers bija tas, kā dēļ izvēlējos tieši šo auto, vēlāk arī iepatikās stils, kādā šis auto ir būvēts. Un, jo biežāk es ar to braucu, jo vairāk tas sāka patikt. Braucu un priecājos, ka nav elektrisku ekstru, tātad nav arī kam lūzt. Vienīgā ekstra – melns ādas salons. Ja nav šausmīgi jāsteidzas un var atļauties kruīzot ar 80 km/h, tad degvielas patēriņš uz simts kilometriem nepārsniedz 5 litrus. Tomēr viena lieta gan jāņem vērā gaisa dzeses motoram. Izpūtēja skrūvēm un visiem turētājiem jābūt uzraudzītiem un pilnīgā kārtībā. Ja ne, tad, izbirstot kādai izpūtēja skrūvei, izkrīt arī pārējās.  Fiat 126 Latvijā pagaidām ir ļoti maz. Viens no iemesliem varētu būt dārgā reģistrācija, kas ir apmēram puse no auto iegādes cenas. Sākoties nestabilajai situācijai valstī, bija doma fiatu pārdot vai samainīt pret ko lielāku un doties strādāt ārpus LV. Tomēr, atkal pateicoties apstākļu labvēlīgai sakritībai, tas joprojām ir manā īpašumā, jo braukt prom vairs nebija vajadzības.

Attieksme pret šo auto Latvijā

Vienaldzīgo nav. Ne visi, protams, bet daļa BMW X5 vadītāju mēģina nobraukt maksimāli tuvu manam fiatam, veicot apdzīšanas manevru. Tomēr lielākoties cilvēku attieksme ir ļoti pozitīva. Cilvēki uz ielas bieži nāk klāt runāties un iztaujāt par braucamo.  Arī cilvēku sejās, ieraugot Fiat 126, ir neviltots smaids vai arī sašutums. Pēdējiem man ir atbilde, ka ir tāda lieta kā dzīvesveids, pārējie tāpat sapratīs.  

Kārlis

Komentāri (27)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu