Mans pirmais auto: Volvo S60 (121)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Autora foto

Savu pirmo auto sāku meklēt aptuveni gadu pēc autovadītāja apliecības iegūšanas. Pirms tam lietošanā bija dažādi auto, bet neviens no tiem nebija mans personīgais, taču, braucot ar tiem, izveidojās savs priekšstats par to, kādam būtu jābūt tieši MANAM AUTO.

Tā nu es sāku meklēt - sedanu, dīzeli un ar automātisko pārnesumkārbu, vēlams pelēku. Tas vēl bija krietnu laiku atpakaļ, pirms "dižķibeles", tāpēc piedāvājums bija ļoti plašs, bet tik un tā savu īsto atrast nebija tik viegli, kā sākumā gaidīju. Svārstījos starp Audi, Mersedes un Volvo. Uzzināju, ka Audi V6TDi nevajagot pirkt, neesot labs dzinējs, tāpēc tas ātri vien atkrita no redzesloka. Turpināju skatīt Mersedesus un Volvo.

Tā arī līdz pirkšanas brīdim svārstījos starp vairākiem variantiem un beigās tomēr izlēmu par labu pelēkam 2004.g. Volvo S60 ar D5 dīzeļdzinēju un automātu. Patiesībā sākumā es pats nemaz nezināju, ko īsti esmu nopircis, - auto likās gana jaudīgs, patīkams gaitā, dīzeļdzinējam netipisku sportisku rūcienu, kad kārtīgi iespiež pedāli. Pēc tam tikai uzzināju, ka tas ir kaut kāds pārejas modelis ar jauniem spoguļiem, atslēgām, stūri un vēl tur kaut ko. Biju ļoti pārsteigts par degvielas patēriņu - ar vienu bāku pa šoseju mierīgi var nobraukt 1000 km (bāka ~70 l). Vispār arī ikdienā pilsētas satiksmē patēriņu nejūt un tas ļoti priecē. Konkrētus skaitļus grūti nosaukt, neesmu tā baigi iesprindzis uz to mērīšanu, bet vidējais 50/50 varētu būt no 5.5-7 l/100 km, jo ne vienmēr pa Rīgu sanāk sportot un tad jau tas patēriņš arī ir pieklājīgs.

Braukt ar auto ir patīkami - gaita ļoti līgana un mūsu nelīdzenos ceļus tikpat kā nejūt, pat brauciens pa bruģi nepārvēršas šausmās. Arī dīzeļa rūkoņa jūtama tikai brīvgaitā, vienmērīgi braucot, dzinējs nav dzirdams nemaz - pie 110 km/h kruīzā uz laba ceļa ir dzirdams pavisam neliels vēja troksnītis salonā, sarunāties var pat čukstus, daudziem auto ar benzīna dzinēju salonā dzinēja troksnis būs daudz lielāks, šeit tā nav vispār. Kad strauji paātrinās, tad ir dzirdams 5 cilindru rūciens, citi pat ir prasījuši, vai man kāda sporta izplūde?! Vēl var uzslavēt oriģinālo Volvo audiosistēmu - teicams skanējums, uzlabojumus vispār neprasās, tā kā oriģinālajā maģī ir arī ekvalaizers, tad vienmēr var saregulēt sev tīkamu skanējumu - ikdienai ļoti laba audiosistēma. Ļoti patīk arī automātiskā kārba, kas pielāgojas autovadītāja braukšanas stilam, piedevām tā pielāgošanās notiek ļoti ātri - kad pie kārbas slēgšanās pierod, liekas, ka nekas labāks par automātu vispār nevar būt. Arī ziemā ir normāli, kur vien auto zemā priekša ļauj, visur var izbraukt, vienīgi jāskatās, jo tā priekša tiešām ir zema, šajā ziemā vienā stāvvietā norāvu pannai stūri, jo auto bija uzkāries uz kupenas, bet citādi ziemā arī nav problēmu. Rūpnīcas autonomā apsilde piesilda auto dažās minūtēs, ilgi nav jāsalst, un arī tas priecē.

Uzturēšanā auto ir pateicīgs; lai nomainītu siksnas, nav jāizjauc puse no auto priekšas, arī ritošajā daļā viss ir maināms atsevišķi. Tehniskās nepilnības šiem auto ir stūres iekārta, ko es jau paspēju savam auto nomainīt. Arī sprauslas šiem dzinējiem ir tādas, kādas ir, - brauciens ar "kreiso" dīzeli ātri pārvēršas dārgā remontā. Jāuzpasē kvēlsveces, jo ziemā var sanākt, ka paliec pie neiedarbināma auto - šoziem pamanīju, ka auto knapi iedarbojās, sākumā strādāja tikai daži cilindri, pārbaudot atklājās, ka divas sveces beigtas un jāpriecājas, ka vispār ierūcās. Pēc trim TA auto vēl arvien saņem lapiņu ar 0 vērtējumu un atgāzēs arī ir teicams rādītājs krietni brauktam dīzelim, no normas vēl ļoti tālu, tas gan, iespējams, pedantiskās uzturēšanas rezultātā - auto vienmēr viss tiek darīts tā, lai tas būtu maksimāli labā tehniskā kārtībā un nesagādātu pārsteigumus. Vēl sākumā bija problēma ar spuldzītēm: dega laukā, bet tas tāpēc, ka es kā muļķis pirku lētās lielveikalā. Beigās vienā servisā ielika Bosch spuldzes, un tās kalpo jau pusotru gadu, tā ka pat uz to nav jēgas ekonomēt naudu.

Foto: Autora foto

Rezumē

(+) Šis vairs nav ledusskapis uz riteņiem, kas daudziem ienāk prātā, izdzirdot vārdu "Volvo". S60 ir jaudīgs sedans ar teicamu rūpnīcas aprīkojumu, augstu komforta līmeni un tajā pašā laikā nav pieprasīts zagļu vidū, līdz ar to nav īpaša pamata bažām atstāt auto zem loga. Volvo ir auto pārliecinātiem cilvēkiem, kam viss ir un nevienam nekas nav jāpierāda!

(-)Tāpat kā visiem, arī šim ir savi trūkumi - smagnēja stūre un liels apgriešanās aplis, stāvlaukumos reizēm sagādā grūtības, īpaši sākumā. Arī automobiļa zemā priekša kādam varētu šķist trūkums, jo stāvvietās no apmalēm jāturas pa gabalu un arī ziemā jābūt uzmanīgam. Salonā glāžu turamais ir ne īpaši veiksmīgas konstrukcijas, to gan pēc pilnīgā atjaunojuma 2005. gadā novērsa. Kādam var šķist, ka Volvo rezerves daļu cenas ir neadekvātas, bet, vienreiz nomainot, tās sevi krietnu laiku neliek manīt.

Potenciālajiem šāda auto pircējiem - neiesaku pirkt šādu auto par pēdējo naudu un/vai lētāko tirgū pieejamo, jo remonta izdevumi ļoti drīz sastādīs auto otru cenu (ņemot vērā, par cik zemām cenām šādus auto tagad var iegādāties), piedevām, ja auto ir nodzīts un ilgi braukts neremontēts, "konfekti" nedabūt vairs ne par kādu naudu!

Aigars

Atgādinām, ka ikviens, kas padalīsies pieredzē un pastāstīs par savu pirmo auto, piedalīsies konkursā. Divu interesantāko stāstu autori tiks pie dāvanu kartēm 60 latu vērtībā auto virsbūves pulēšanai vai salona tīrīšanai no www.autoaprupe.lv.

Komentāri (121)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu