Politologs: Šlesers uzrunā sabiedrības daļu, kas saprot vienkāršas lietas (337)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

LPP/LC Rīgas mēra amata kandidāta Aināra Šlesera augstie reitingi saistīti ar politiķa spēju runāt "parastam" Rīgas iedzīvotājam saprotami, solot vienkāršas lietas, uzskata politologs Ivars Ījabs.

"Kas attiecas uz Šlesera kunga augsto reitingu - tas ir visnotaļ loģiski. Šlesers sācis savlaicīgu, agresīvu un pārdomātu reklāmas kampaņu, kas arī izpaužas reitingos. Šleseram ir ļoti laba sabiedrisko attiecību komanda, kas strādā ar viņa imidžu," norādīja Ījabs. Pēc viņa domām, Šleseram ir "iemācīti vairāki reklāmas rullīši, ko viņš atskaņo pie pirmās izdevības un kurus tuvākā mēneša laikā dzirdēsim vēl."

"Pārējām partijām jāsaprot - vēlētāji no viņiem negaida frāzes, kas būtu, ja būtu. Šlesers uzrunā tos vēlētājus, kuri noguruši no abstraktās runāšanas, kas skan no viņa oponentiem. Šlesers runā par konkrētām lietām. Šajā ziņā viņš atšķiras no kolēģiem, kas runā miglainās frāzēs par nacionālo vienotību, godīgumu un to, ka jāmācās no kļūdām. Šlesers runā par to, ka vajag pelnīt naudu," teica politologs, norādot, ka Šlesers runā ar zināmu sabiedrības daļu tādā valodā, kādu viņi saprot, turklāt, ņemot vērā slikto situāciju valstī, solījumiem, ka tiks radītas jaunas, labi apmaksātas darba vietas, tic drīzāk nekā abstraktām lietām.

"Cita lieta, ka Šlesera kungs, ņemot vērā viņa pagātni un darbību satiksmes ministra amatā, protams, nekad nav smādējis strādāt ar to elektorātu, kas no politikas neko nesaprot. Šlesers nevairās ne no kādām metodēm, nevienā neklausās un stāsta savu - viņam ir nospļauties par lielāko daļu mūsu demokrātisko principu. Toties viņš var veiksmīgi uzrunāt to sabiedrības daļu, kas jūtas samulsusi par to, kas notiek ekonomikā un kurai ir apriebušies tie abstraktie stāsti," savu viedokli pauda Ījabs.

Viņa ieskatā, Latvijā acīmredzot ir viena diezgan liela sabiedrības daļa, kuri ir gatavi noticēt tam, ka viens no tiem cilvēkiem, kas lielā mērā vainojams pie situācijas, kādā Latvija patlaban atrodas, tomēr izvedīs valsti no krīzes un palīdzēs cilvēkiem iegūt darba vietas ar 800 latu algu.

Politologs domā, ka Šlesers sapratis - ejot uz vēlēšanām ar LPP/LC vārdu, var vispār Rīgas domē neiekļūt. Līdz ar to Šlesers ir izvēlējies iet uz vēlēšanām kā personība, un tas arī strādā, vērtēja politologs.

Ījabs prognozē: ja arī Šlesers nekļūs par mēru, tad vēlēšanās iegūs ievērojamu atbalstu. "Šlesers paņems daudz, jautājums - vai paņems visu. Tas, ka viņš būs Rīgas mērs, nav ne tuvu zvanīts," teica politologs.

"Ja kāds grib ar Šleseru konkurēt un parādīt, ka viņš nav piemērotākais cilvēks mēra amatam, tad šiem cilvēkiem būtu jāiespringst un jāsāk uztraukties pavisam nopietni. Tautā jau folklorizējies teiciens, ka Šlesers ir buldozers. Šis nav tas brīdis, kad var tikt galā tikai ar skaistām acīm kā ["Pilsoniskās savienības" Rīgas mēra amata kandidātam Ģirtam Valdim] Kristovskim - jābūt tikpat bagātam un nekaunīgam kā Šlesers," savu viedokli pauda Ījabs.

Politologs ir kritisks attiecībā pret citu partiju priekšvēlēšanu kampaņām. "Viena no problēmām ir tā, ka 95% no tiem, kas Latvijā ir polittehnologi, kampaņu taisītāji un sabiedrisko attiecību speciālisti, patiesībā ir šarlatāni. Tie, ar kuriem strādā Šlesers, tādi nav - viņi ir galvas tiesu pārāki. Reklāmas mēs vēl daudz un dažādas redzēsim, piemēram, masīvu Tautas partijas reklāmu," teica Ījabs.

Viņš arī uzskata, ka Šlesers ir priekšrocību ieguvis ātrāk un "ar primitīvām metodēm iedauzījis cilvēkiem galvā - Šlesers būs Rīgas mērs."

Politologs uzskata, ka citu partiju reklāmas tiek vilcinātas, baidoties, lai netiek apsmieti to Rīgas mēru amatu kandidāti kā Andris Ārgalis (TP) un Jānis Dinevičs (LSDSP) vai arī Gundars Bērziņš (TP). Turklāt politologs arī uzskata, ka krīzes laikā tomēr daļa tautas saprot, ka nauda, kas tiek tērēta politisko reklāmu kampaņās, ir "zemē nomesta", tāpēc arī skaidrojama pārējo partiju pagaidu kautrība.

Kā ziņots, LPP/LC Rīgas mēra amata kandidāts Šlesers ir populārākais no šim amatam izvirzītajiem pretendentiem. To, atsaucoties uz "Latvijas faktu" veikto aptauju, 7.maijā ziņoja Latvijas Neatkarīgā televīzija (LNT).

Šleseru mēra amatā vēlētos redzēt 23,5% rīdzinieku. Otrais populārākais mēra amata kandidāts ir Nils Ušakovs (SC), bet trešais - Ģirts Valdis Kristovskis (PS).

Populārākā, pēc aptaujas datiem, esot apvienība "Saskaņas centrs", par kuru būtu gatavi balsot 24,5% rīdzinieku. Par partiju "Jaunais laiks" būtu gatavi balsot 10,3%, bet par LPP/LC - 9,3% rīdzinieku.

5% barjeru pārvarētu arī apvienība "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā".

Komentāri (337)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu