No kuģa "Golden Sky" atsūknēti aptuveni 50% naftas produktu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

No avarējušā Kipras kuģa "Golden Sky" atsūknēti aptuveni 50% naftas produktu, šodien žurnālistiem pēc darba grupas kuģa avārijas seku novēršanas darbu koordinēšanai sacīja Krasta apsardzes dienesta priekšnieks Hermanis Černovs.

Pēc Černova teiktā, kaut arī ir auksts laiks, tas ir uzskatāms par panākumu. Černovs gan neprognozēja, cik ilgā laikā glābējiem pilnībā izdosies atbrīvot kuģi no naftas produktiem, jo daudz kas esot atkarīgs no laika apstākļiem.

Šonedēļ Latvijā ieradīsies arī kuģa īpašnieki, lai pārrunātu aktuālos jautājumus un prognozes, kā tālāk varētu attīstīties glābšanas darbi.

Kā ziņots, pirmajā sēdē darba grupa uzdeva Vides ministrijai sagatavot nepieciešamos aprēķinus par videi līdz šim nodarītajiem zaudējumiem, kā arī iespējamos aprēķinus, ja jūrā būtu ieskalots mazuts. Vides speciālistiem uzdots arī sniegt informāciju par piesārņotā kālija hlorīda utilizācijas iespējām.

Darba grupa izveidota ar Ministru prezidenta Aigara Kalvīša (TP) rīkojumu, un to vada Valsts kancelejas Juridiskā departamenta vadītāja vietnieks Lauris Latišs. Darba grupā darbojas pārstāvji no Satiksmes, Ārlietu un Tieslietu ministrijas, Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta, Valsts policijas Ventspils pilsētas un rajona policijas pārvaldes Ekonomikas policijas, Valsts vides dienesta Jūras un iekšējo ūdeņu pārvaldes un Latvijas Jūras administrācijas.

Kā ziņots, nepilna mēneša laikā Baltijas jūrā avarējuši jau pieci kuģi. Nopietnākais negadījums notika naktī uz 15.janvāri, kad pie Ventspils vētrā avarēja Kiprā reģistrēts kravas kuģis "Golden Sky" ar 25 000 tonnu minerālmēslojuma.

Vides un kuģošanas speciālisti atzinuši, ka Baltijas valstu krastos palielinās vides katastrofas draudi, ko rada aizvien intensīvākā kuģu satiksme.

Ekonomiskās darbības intensificēšanās sekas ir krasa avāriju skaita palielināšanās Baltijas jūrā. Pērnajā rudenī Helsinku komisija, kas pārrauga kuģošanas drošību Baltijas jūrā, paziņoja, ka nelaimes gadījumu skaits kopš 2000.gada ir vairāk nekā divkāršojies.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu