Mans pirmais auto: Opel Calibra (75)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Autora foto

Kārtoju tiesības Rīgā. Mācījos braukt ar Daewoo Nexia. Daewoo ražo labus ledusskapjus, bet Nexia man bija pārāk maza. Pat atlaižot sēdekli maksimāli līdz galam, kājas dūrās stūrē, pedāļus varēju aizsniegt, bet pārlikt kāju no viena uz otru bija sarežģīti. Jā, 200 cm diktē savus noteikumus.

Pienāca brīdis, kad kaut kas manī sauca pēc savas mašīnas. Sāku dienu no dienas pārlasīt SS.lv sludinājumus, vēl nezinot, ko tieši vēlos. Beigu beigās apstājos pie Opel Calibra un Ford Probe. Sāku vākt visu iespējamo informāciju, meklēju atsauksmes, skatījos specifikācijas. Piereģistrējos calibra.lv un probe.lv forumos. Pajautāju, lai puiši uzraksta katras mašīnas priekšrocības (šo metodi varu ieteikt arī citiem). Paldies katram, kurš man atbildēja. Izvēle krita uz Calibru. Skatoties atpakaļ, nevaru pateikt, kurš bija tas vienīgais faktors, kāpēc tieši Calibra. Es domāju – viss kopā. Lieliski izskatās, lēts uzturēšanā, šie varētu būt pamatargumenti.

Atlasīju trīs Calibra sludinājumus un sarunāju tikšanos ar pirmo īpašnieku. Norunājām tikties netālu no džeka, kurš ir ņēmies ar Calibrām daudz laika un pārzina šīs mašīnas labi, lai viņš apskata mašīnu. Satikāmies ar īpašnieku, nedaudz papļāpājām, un tad izmēģinājuma brauciens! Mašīna klausīja lieliski! To nevarēja salīdzināt ar mācībnieci. Tā bija sajūta – IR LABI. Calibra ir labi aprīkota – gaišas ādas beņķi, spoguļi apsildāmi un elektriski vadāmi, logi elektriski, sēdekļi apsildāmi, elektriska lūka. Jā, aprīkojums ir bagātīgs, gandrīz visas ekstras, kas Opel bija 1996. Tam visam ir loma, izvēloties mašīnu, tāpat kā ir loma sajūtām. To var salīdzināt ar ēdienu – svarīgi ir ne tikai, ka labi izskatās, bet arī, ka ir garšīgi. Mašīnas garša ir bauda, ko tā sniedz, kad brauc. Paceļot augšā un pakasot Calibras vēderiņu, varēja redzēt, ka mašīna ir labi saglabājusies, bez nevienas rūsas vietas.

Tā nu viņa kļuva par manu pirmo mašīnu. Lēta ritošā daļa, benzīna motors 2.0 8 vārsti - vienkāršs kā cirvis un nesolīja nekādas nepatikšanas. Nākotne izskatījās rožaina.

Esmu nobraucis 2,5 gadus. Te man jāsāk rakstīt, kā es esmu vīlies,  jo tas tak Opelis, kurš pa naktīm rūsē un neļauj gulēt. Ziniet, neesmu vīlies! Protams, ir bijušas slimības, bet tas ir tikai normāli 14 gadus jaunai mašīnai. Un rūsa, tā ir gandrīz nemanāma. Opel turas pretī rūsai ne sliktāk par dažu labu Mercedes. Pat labāk.

8 vārstu Calibra ir visaerodinamiskākais jebkad uzražotais Opelis. Kad 1989. gadā Calibras sāka ražot, 8V gaisa pretestības koeficients 0.26 bija labākais visām sērijveida automašīnām pasaulē. Tikai pēc 10 gadiem Honda Insight un Audi A2 Cd bija 0.25.

Reiz kādā padomju grāmatā izlasīju, kā pārbauda ritošās daļas pretestību. Uz gluda lielceļa saskrienas līdz 90 km/h un tad ripina neitrālajā ātrumā. Mašīnai esot jānoripo vismaz 1 km. Pārbaudīju savu Calibru, noripoja kilometru un negribēja apstāties.

Foto: Autora foto

Degvielas patēriņš nav liels, braucot liegi (netaisot pedal to the metal). Uz šosejas to esmu pārbaudījis ar pilnās bākas metodi. Braucot no Gulbenes uz Rīgu, mašīnā bijām 3 puiši. Aprēķinot patēriņu, sanāca 6.7 litri uz 100 km. Protams, pilnās bākas metode nav pilnībā precīza. Pilsētā patēriņš ir ap 10 l vai vairāk. Nav nemaz traģiski.

Kā kupeja Calibra ir pat ļoti liela. Daži sedani nav tik lieli. Varētu gribēt vēl stūres augstuma regulēšanu, bet vietas pie stūres man ir pietiekami. Es jūtos labi. Vēl ir nedaudz līdz perfekti.

Mašīna nav superjaudīga, bet kā pirmais auto tas ir labs. Esmu palaidis viņu uz maksimumu ~197 km/h, bet to var darīt tikai tad, ja ir labas riepas, labi amortizatori un labi ceļi. Pirms to darāt, es ieteiktu pamācīties braukt ar kartingu, piemēram. Tad rodas labāks priekšstats par auto vadīšanu, bremzēšanu utt.

Kā jau lietota automašīna, tā pirms pirkšanas tika pārbaudīta, taču dažas lietas atklājas tikai laika gaitā. Kā stāsts par tukšo akumulatoru. Īpašnieks brīdināja, ka akumulators ir jāmaina. Es nomainīju, kad tas ziemā pilnībā izbeidzās. Taču nākamajā ziemā aķis atkal nedeva pietiekamu strāvu. Akumulators bija labs, problēma noteikti slēpās citur. Aizbraucu uz servisu, kas nodarbojas ar jauno Opel auto apkopi (neoficiālais dīleris). Izstāstīju sāpi, puisis pārbaudīja spriegumu, ko dod ģenerators pie ieslēgtiem uguņiem utt. Spriegums izrādījās pietiekams. Taču šā fakta konstatācija nemainīja situāciju, ka ziemā starteris negrieza. Pēc laika braucu pie puišiem, kas nodarbojas tieši ar elektrības lietām auto, un ātri pārliecinājos, ka tā bija pareiza izvēle. Speciālistam uzreiz bija skaidrs, ka nepietiek pārbaudīt ģeneratora doto spriegumu. Viņš pārbaudīja, kas notiek ar strāvu, kad motors ir izslēgts. Un izrādījās, ka miera stāvoklī no akumulatora plūst 0.2 A stāvas, kas ir kādas 10X vairāk, nekā pieļaujams. Siltā laikā tas neiespaidoja akumulatoru, mašīna leca labi, taču aukstumā bija neiedarbināma. Pētot sīkāk, izrādījās, ka viens no īpašniekiem mēģinājis uztaisīt viltīgu sistēmu, kas automātiski aizver mašīnas lūku, kad vadītājs aizslēdz mašīnu ar centrālo atslēgu (oriģinālā aizveras tikai logi). Sistēma nestrādāja, jo lūka ciet automātiski taisīties negribēja, bet visa šī uzparikte patērēja augstākminētos ampērus. Lūk, tāda dāvana!

Foto: Autora foto

Kā mīnusu var minēt zemo klīrensu, mašīna vienkārši ir zema. Vasarā ar to nav problēmu, bet ziemā tā grūtāk. Ja grib iebraukt lielās kupenās, ir jāliek lielākas riepas, bet tas nav labs risinājums.

Salons ir vecmodīgs un novecojis, ja skatos ar 2010. gada vadītāja acīm, taču viss ir viegli aizsniedzams.

Kā pēdējo gribēju pieminēt Opel rezerves daļu cenas. Vai spainis ar Opel detaļām maksā 5 latus? Jā, tā ir neoriģinālajām daļām, bet oriģinālās daļas maksā pietiekami, lai Opel nevarētu saukt par lētu mašīnu uzturēšanā.

Rihards

Komentāri (75)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu