Seši motocikli, kas maksā kā superauto

Dalīties Dalīties E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

FOTO: TVNET kolāža

Cik maksā motocikls? Desmit tūkstošus? Divdesmit? Pārsvarā jā, taču ir arī tādi eksemplāri, par kuriem nākas šķirties no vairākiem simtiem tūkstošu vai pat miljoniem.

FOTO: Dodge

 

FOTO: Dodge

Dodge Tomahawk

2003.gada Detroitas auto šovā Dodge (tolaik vēl DaimlerChrysler grupas uzņēmums) prezentēja iespaidīgu motocikla prototipu Tomahawk ar leģendārā modeļa Dodge Viper 10 cilindru motoru. Kopā Dodge uzbūvēja 10 šādus motociklus, un tie tika pārdoti ar Neiman Marcus kataloga starpniecību, kur viena spēkrata cena bija noteikta 550 000 ASV dolāru apmērā.

Pēc Dodge datiem ar šo motociklu 100 km/h var sasniegt 2,5 sekundēs un tā teorētiskais maksimālais ātrums ir vismaz 500 km/h. Nav gan ziņu, vai tas jelkad sasniegts, turklāt šim motociklam nav nepieciešamo atļauju, lai to varētu lietot uz ielas.

FOTO: Dodge

 

FOTO: http://marineturbine.com

MTT Y2K 420RR

Kompānija MTT savulaik izlaida ne tikai pirmo lietošanai uz ielas paredzēto motociklu ar gāzturbīnu dzinēju, bet vienlaicīgi arī jaudīgāko superbaiku Y2K Superbike. Tagad ir iznākusi jauna šā motocikla versija 420RR un, kā liecina skaitļi modeļa apzīmējumā, tā jauda ir 420 km/h. To motors attīsta pie 52 000 apgriezienu minūtē. Maksimālais griezes moments tikmēr ir 678 Nm.

Skaidrs, ka līdz ar veiktspējas pieaugumu ir uzlabojušies arī dinamikas un maksimālā ātruma rādītāji. Tie gan vēl precīzi nav izmērīti, taču MTT apgalvo, ka 400 km/h robeža kritīs bez grūtībām. Nav pamata neticēt, jo 320 ZS spēcīgais Y2K Superbike testos spēja sasniegt 365,3 km/h.

MTT Y2K 420RR maksā ap 200 000 ASV dolāru.

 

FOTO: Wikipedia/Stahlkocher

Hildebrand & Wolfmuller

Motocikla modelis no aizpagājušā gadsimta. Pasauli tā pirmie eksemplāri ieraudzīja 1894.gadā, kad par sadarbību Minhenē vienojās Heinrihs un Vilhelms Hildebrandi un Aloīzs Volfmillers. 50 kilogramus smagajam motociklam bija 1,5 litru motors ar 2,5 zirgspēkiem, kas ļāva attīstīt 45 km/h. Konstrukcijā vienkāršie braucamrīki tika ražoti līdz 1897.gadam, bet pati kompānija bankrotēja pēc 1. pasaules kara - 1919.gadā.

Kopumā savulaik tika saražoti ap 2000 Hildebrand & Wolfmuller motociklu, taču līdz mūsdienām saglabājusies vien niecīga daļa. Dažus no tiem var apskatīt muzejos, piemēram, Vācijas Divriteņu un NSU muzejā Nekārsulmā, Londonas Zinātnes muzejā un Henrija Forda muzejā Detroitā. Motocikli, kas atrodas privātās kolekcijās, tikmēr tiek tirgoti par aptuveni 3,5 miljoniem ASV dolāru.

Hildebrand & Wolfmuller

 

FOTO: Publicitātes foto

Ducati Testa Stretta NCR Macchia Nera

225 000 ASV dolāru. Par tādu summu sanāk ļoti labs superauto. Vai arī vienā eksemplārā uzbūvētais NCR Macchina Nera, kas ir Boloņas kompānijā NCR pārbūvēts Ducati motocikls ar modeļa 998R motoru ar 180 zirgspēkiem, sacīkšu izplūdes sistēmu un titāna cauruļu rāmi. Tā kā mocis sver tikai 134 kilogramus, jaudas un svara attiecība ir tikai nedaudz sliktāka kā MotoGP klases motociklam.

 

FOTO: Publicitātes foto

Confederate Motors Neiman Marcus Limited Edition Fighter

Kompānija Confederate Motors parasti ražo īpašus alumīnija sakausējuma un nerūsējošā tērauda motociklus, kas maksā ap 100 000 dolāru. Par 10 tūkstošiem vairāk maksāja Neiman Marcus Limited Edition Fighter (Confederate Motors uzbūvēja 45 ierobežotās sērijas eksemplārus), taču tā cena intensīvā vairāksolīšanā kādā izsolē uzkāpa līdz 11 miljoniem dolāru.

 

FOTO: AFP/SCANPIX

Harley Davidson Cosmic Starship

Motocikla, tāpat kā auto vērtību, ir viegli palielināt, ja palūdz kādu sabiedrībā pazīstamu cilvēku to pārveidot pēc saviem ieskatiem. Tieši tā notika ar kādu Harley Davidson V Rod, ko atbilstoši savai gaumei noformēja un ar 37 lakas kārtām pārklāja Endija Vorhola protežē, amerikāņu mākslinieks Džeks Ārmstrongs. Motocikls 2010.gadā tika prezentēts kā pasaulē pirmais miljonu vērtais Harley Davidson, taču 2012.gadā tika pārdots par $3 miljoniem. Kopš tā laika motocikla vērtība ir pieaugusi vairāk nekā trīs reizes, līdz 10 miljoniem. Ja nu kādam kārojas to iegādāties.

Uz augšu