"Rover" karājas mata galā

"Rover 75"

Debesis virs "Rover" ražotnes Longbridžā vēl aizvien klāj tumši mākoņi, jo pēdējā īstā britu auto ražotāja liktenis joprojām nav skaidrs.

Šobrīd gan Lielbritānijas valdība, gan "Rover" vadība, gan arī ķīniešu koncerns "Shanghai Automotive Industrial Corporation" (SAIC) risina smagas sarunas par nosacījumiem, ar kādiem varētu glābt hronisku finansiālu grūtību nomocīto auto ražotāju. Gadījumā, ja visām pusēm neizdosies rast kopsaucēju, "Rover" nākotne izskatās ļoti drūma.

"Rover" un SAIC sarunas par iespējamu kopuzņēmuma veidošanu risina jau kopš pagājušās vasaras; ķīnieši pat ir veikuši investīcijas 67 miljonu mārciņu apmērā un SAIC inžnieri ir apmeklējuši Longbridžu, lai noskaidrotu, kuras iekārtas un kā no "Rover" rūpnīcas varētu nogādāt Ķīnā.

Iecerētā vienošanās paredzēja, ka ķīnieši, nodrošinot "Rover" ar nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem, pretim saņemtu tiesības uz "Rover" brendu un dizaineru pieredzi, taču SAIC apgalvo, ka tikai pagājušajā nedēļā uzzinājuši "Rover" patieso finansiālo situāciju, proti, markas noiets pasaulē piedzīvojis katastrofālu kritumu un britu uzņēmumam draud beigties brīvie finanšu līdzekļi. "Rover" mātes kompānijai "Phoenix Venture Holdings" pat draudot maksātnespēja.

Tai pašā laikā "Rover" apgalvo, ka ķīniešu partneriem visa informācija par finansiālo stāvokli bija zināma jau vairākas nedēļas, un ir pārliecināts, ka apvienošanās darījums notiks. Britu valdība tomēr neizskatās tik pārliecināta, jo iespējamā 6000 darbavietu apdraudējuma dēļ (turklāt īsu brīdi pirms vēlēšanām) pat ir piedāvājusi 100 miljonu mārciņu aizdevumu "Rover", lai to noturētu pie dzīvības, kamēr tiek noslēgts darījums ar ķīniešiem.

Kā vēsta BBC, SAIC noskaņojums šobrīd ir ļoti drūms, jo tā apzinās, ka var ciest pamatīgus zaudējumus, ja līgumi tiktu noslēgti pēc šā brīža nosacījumiem. Faktiski "Rover" šobrīd ir nonācis neapskaužamā situācijā, jo abi iespējamie glābēji ieņēmuši nogaidošu pozīciju: SAIC nevēlas maksāt pārāk augstu cenu par iespēju startēt Eiropas tirgū, savukārt Lielbritānijas valdība baidās riskēt ar nodokļu maksātāju naudu, lai glābtu auto ražotāju no bankrota.

Uz augšu