/nginx/o/2018/09/02/11363084t1he6f8.jpg)
Izvērtējot trīs pašvaldības iepirkumus e-Rīgas izstrādātajā projektā, Valsts kontrole tos atzinusi par pārāk izplūdušiem un nekonkrētiem, kur pakalpojumu cena atstāta otrajā plānā. Pārkāpumu saraksts iesniegts Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam. Atgādināsim, ka KNAB e-Rīgas projektam pievērsa uzmanību pēc atlaistā Finanšu departamenta direktora Raimonda Krūmiņa paziņojumiem, ka Rīgas domē šķērdēti miljoniem latu.
Miljonu šķērdēšanu Valsts kontrole šoreiz nepārbaudīja, bet tikai pašu konkursu norisi, kas saistīti ar mārketinga un reklāmas, kā arī sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Konkursi jau iepriekš radījuši aizdomas ar to, ka abos konkursos pieteicās tikai pa vienai firmai, bet summas, iespējams, būtu varējušas iekārdināt ne vienu vien.
Atgādināsim, ka SIA “Mediju tilts” ieguva tiesības rūpēties par Informācijas un tehnoloģiju centra sabiedriskajām attiecībām par aptuveni 400 tūkstošiem latu četru gadu laikā, bet SIA “CMS” tika rūpes par reklāmu un mārketingu divarpus miljonu latu apjomā. Valsts kontrole secinājusi, ka konkursa nolikumā darba uzdevumi bijuši nekonkrēti, darba daudzums neizmērāms un nenosakāms. Tikpat izplūduši bijuši arī noteiktie pretendentu vērtēšanas kritēriji.
Pašvaldību iepirkumos piedāvāto pakalpojumu cena nav bijusi noteicošā, bet cilvēkstundu izcenojumam no 10 līdz 75 latiem dažkārt nav sniegts nekāds pamatojums. Pašvaldības amatpersona skaidro, ka toreiz nauda nav bijusi noteicošā. Atgādināsim, ka radošie piedāvājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību jomā bija tieši divi diviem atklātiem konkursiem. Piedāvājam piemēru no SIA “CMS” piedāvājuma mārketinga komunikācijai.
Pirmajā posmā kategoriski jāizvairās no konkrētu skaitļu un padarīto darbu apraksta, gaidāmo ieguvumu pārāk lielas detalizācijas, jebkādu precīzu termiņu nosaukšanas un vispār no jebkā, kas varētu raisīt jautājumus - kur to var apskatīt? Vai - kā es šodien to varu izmantot? Uzņēmuma direktors sacīja, ka līdz šim no aptuveni 2,5 miljoniem latu iztērēti aptuveni 140 tūkstoši.
Tapusi interneta vietne riga.lv, veikti dažādi prezentācijas materiāli, top filmas LNT kanālā. Savukārt SIA “Mediju tilts” pērn iztērējis aptuveni 50 tūkstošus latu. Interesanti, ka līdz ar konkursu atklātībā parādījās ziņas, ka uzņēmuma vadošie darbinieki ziedojuši ievērojamas naudas summas LSDSP. Partija pēc tam solīja katram šos 2,5 tūkstošus latu atmaksāt. SIA “Mediju tilts” valdes loceklis Filips Rajevskis apstiprināja, ka naudu partija tomēr neesot atmaksājusi. Valsts kontrole secinājusi, ka pakalpojumu sniedzējiem nebija nodrošināta brīva konkurence, vienlīdzīga un taisnīga attieksme pret tiem.