Iesūti ziņu!

Ko darīt ar vasaras riepām ziemā? (5)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Ja vien auto nav aprīkots ar vissezonas riepām, prātīgākie autovadītāji, tuvojoties ziemai, sāk domāt par auto riepu mainīšanu. Un tieši šobrīd varētu būt īstais laiks sākt domāt par vasaras riepu sagatavošanu "ziemas miegam". Lai auto apriepojums pavasarī spētu kalpot tikpat pilnvērtīgi kā iepriekšējā sezonā, ir jāievēro daži uzglabāšanas noteikumi.

Glabāšanas periodā vajadzētu censties pasargāt riepas no gaismas un mitruma. Gluži tāpat kā cilvēkam nepatīk dubļaini apavi un tie tiek notīrīti, arī riepām netīrumi nāk tikai par ļaunu, vismaz tad, kad tās tiek gatavotas ziemai, tādēļ arī no tiem vajadzētu izvairīties.

Pēc vācu "Der Spiegel" rakstītā, formula, pēc kuras vadoties, auto vadītājs var būt gandrīz drošs par savu auto riepu esamību labā kārtībā arī pēc garas ziemas, ir pavisam vienkārša – telpai, kurā tās glabājas, ir jābūt tumšai, sausai un ar pēc iespējas vājāku ventilāciju. Citiem vārdiem sakot, jo mazāk vēdināsi, jo labāk. Turklāt saskarsmē ar eļļu, benzīnu, taukiem vai dažādiem šķīdinātājiem riepas var pilnīgi sabojāties arī neatrodoties uz ceļa.

Tādēļ cilvēki, kuri sevi uzskata par ekspertiem riepu lietās, gadu no gada aicina pienācīgi rūpēties par riepām, vienalga, vai tās ir ziemas riepas siltajos gadalaikos vai vasaras riepas ziemā.

Eksperti norāda, ka daudziem auto vadītājiem, lai raksturotu, kas ir riepa, pietiek ar vārdiem "melns" un "apaļš". Tādēļ attieksme pret riepu uzglabāšanu, aizmirstot par to nozīmi satiksmes drošībā, nereti ir diezgan vieglprātīga.

Tādējādi, iestājoties ziemas riepu periodam, vasaras riepas nepieciešams rūpīgi ieziemot. Pirms to demontāžas riepas vislabāk ir iezīmēt ar krītu, lai pavasarī tās tiktu uzmontētas tai pašā auto stūrī, kur atradās iepriekš. Tai pašā laikā ir iespējams priekšējās riepas uzmontēt uz aizmugurējās ass un otrādi, kas veicina riepu vienmērīgāku nodilšanu. No riepu mainīšanas pa diagonāli gan vajadzētu izvairīties.

Pirms riepu ieziemošanas spiedienu tajās var palielināt par 0,5 bāriem un pēc tam pārliecināties, ka riepām nav nekādu ārēju bojājumu, piemēram, plaisu vai griezumu. Nākamais solis varētu būt akmentiņu vai citādu drazu izņemšana no protektora. Vēlams notīrīt arī riteņu diskus.

Pašu interesēs nebūtu vēlams aizmirst arī par protektora augstumu, kuram saskaņā ar noteikumiem ir jābūt vismaz 1,6 milimetri. Ja tas ir mazāk, tad jāgatavojas papildu izdevumiem, sākoties nākamajai vasaras riepu sezonai.

Vislabāk riepas glabāt stāvus. Turklāt, ja riepas nav nomontētas no diskiem, tās labāk kaut kur pakarināt, piemēram, garāžā vai pagrabā pie sienas.

Ja nu gadījumā autovadītājam nav divi pāri disku un tie paši, kas vasarā, tiek lietoti arī ziemā, tad vasaras riepas noteikti vajag glabāt stāvus. Ir dzirdēts, ka šādā gadījumā ik pēc sešām nedēļām riepas labāk nedaudz pagriezt, taču eksperti norāda, ka tas nav nepieciešams.

Komentāri (5)
Nepalaid garām!
Uz augšu