Iesūti ziņu!

"Coca-Cola" noieta tirgus aptver 200 valstis.

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pirms četrdesmit gadiem "Coca-Cola" ražoja tikai vienu produktu - saldu, gāzētu dzērienu, kas pazīstams ar nosaukumi "Coca-Cola", taču tagad kompānija piedāvā vairāk nekā 230 atšķirīgus dzērienus gandrīz 200 valstīs, otrdien raksta britu laikraksts "Financial Times".

Kaut arī "Coca-Cola" tiek uzskatīta par ASV kompāniju, tās darbība nav koncentrēta Ziemeļamerikā. Pagājušajā gadā tikai 30 procenti no uzņēmuma peļņas 2,2 miljardu ASV dolāru (1,41 miljardi Ls) apmērā gūti Ziemeļamerikā, bet pārējo peļņu kompāniju guvusi Japānā, Vācijā, Lielbritānijā un Meksikā. "Coca-Cola" ir koncentrējusies uz globalizāciju jau kopš Otrā pasaules kara, kad kompānijas amatpersonas piedāvāja "Coca-Cola" pudeli katram amerikāņu kareivim, kas cīnījās otrā Atlantijas okeāna pusē. Šis apgādes process kļuva par pamatu "Coca-Cola" sistēmai, kuras mērķis ir nodrošināt, lai kompānijas produkts atrastos "rokas stiepiena attālumā" jebkurā pasaules malā katram, kas to vēlas. Tomēr lielākā daļa analītiķu uzskata, ka "Coca-Cola" globalizācijā vislielākie nopelni pienākas bijušajam prezidentam Roberto Goisuetam, kurš kompānijas vadītāja amatā stājās 1980.gadā. Tajā laikā "Coca-Cola" tirgū ietilpa 160 valstis, kopš tā laika to skaits ir pieaudzis par 40 valstīm, iekļaujot noieta tirgū vissvarīgākos pasaules tirgus - Ķīnu, Indiju un daļu Austrumeiropas. Goisueta atklāja pirmo "Coca-Cola" rūpnīcu Pekinā un uzraudzīja paplašināšanos Austrumeiropā pēc Berlīnes sienas gāšanas. "Coca-Cola" pašlaik ir vienīgais lielākais darba devējs Āfrikā. Goisueta globalizācijas centieni bija tik agresīvi, ka kritiķi reizēm izsmēja kompāniju par "koka-kolonizāciju". "Neviena cita kompānija nav vairāk izpletusies visā pasaulē kā "Coca-Cola"," laikrakstam sacīja dzērienu jautājumu konsultants Menijs Goldmans. 1985.gadā puse no kompānijas ienākumiem radīja tās operācijas Ziemeļamerikā. Pašlaik ASV un Kanāda veido tikai 38 procentus no "Coca-Cola" ienākumiem 20 miljonu ASV dolāru apmērā. Japānā kompānija iegūst 20 procentus no ienākumiem, bet Vācijā aptuveni 8 procentus.

Komentāri
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu