Pēdējos gados Latvijā krietni audzis ārvalstu studentu skaits

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Trīs gadu laikā ienākošā starptautisko studentu mobilitāte Latvijā ir gandrīz dubultojusies, liecina jaunākais Starptautiskās ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) ziņojums par izglītību "Education at a Glance 2018: OECD indicators".

Ienākošā starptautisko studentu mobilitāte ir palielinājusies gandrīz visās OECD valstīs un partnervalstīs, kas ir augstākās izglītības mērķa valstis, un Latvijā no 2013. līdz 2016.gadam tā ir gandrīz dubultojusies.

Tas ir viens no augstākajiem izaugsmes rādītājiem visās OECD un partnervalstīs, un tas, kā pausts ziņojumā, atspoguļo Latvijas vērienīgos mērķus padarīt augstāko izglītību starptautisku.

2016.gadā Latvijā bija 6000 starptautisko studentu, kas bija 8% no visiem augstākajā izglītībā studējošajiem, salīdzinot ar 6% OECD valstīs vidēji. Lielākajā daļā OECD valstu starptautisko studentu uzņemšana ir daudz augstāka doktorantūras programmās nekā zemākajos augstākās izglītības ciklos.

Taču Latvijā starptautisko studentu īpatsvars doktorantūras programmās ir zemāks nekā to īpatsvars maģistrantūras programmās, attiecīgi 11% un 16%.

Kamēr Latvijā no 2013. līdz 2016.gadam bija liels ienākošo mobilo studentu pieaugums, šajā pašā laika posmā Latvijas studentu īpatsvars, kuri devās studēt citās OECD un partnervalstīs, samazinājās par 14%, kas ir lielākais kritums OECD valstu vidū.

Tomēr 7% studentu no Latvijas studē ārvalstīs, kas ir līdzīgs īpatsvars valstī uzņemto starptautisko studentu īpatsvaram.

Kā norāda pati OECD, "Education at a Glance: OECD indicators" ir pasaulē nozīmīgākais ziņojums par izglītības procesu kvalitāti OECD dalībvalstīs un partnervalstīs.

Ziņojuma informācija ir būtiska nacionālās izglītības sistēmas uzlabošanas darbā, pētniecībā, kā arī izglītības praktiķu darbā. Ziņojums ļauj OECD dalībvalstīm un partnervalstīm savstarpēji salīdzināt savas izglītības sistēmas, kā arī izmantot ziņojuma datus efektīvas un sociāli taisnīgas izglītības politikas veidošanai.

OECD pārskatu par izglītību publisko reizi gadā un vienlaicīgi visās organizācijas dalībvalstīs un partnervalstīs. 2018. gada ziņojums piedāvā jaunu skatījumu uz vienlīdzīgām iespējām izglītībā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu