Latvijā kopš 2005.gada bērnu uzņemšana agrīnajā izglītībā un aprūpē ir ievērojami pieaugusi un pašlaik krietni pārsniedz OECD vidējo rādītāju, teikts ziņojumā. No 2005. līdz 2016.gadam trīs gadus vecu bērnu dalība pirmsskolas izglītībā palielinājusies no 66% līdz 89% (OECD vidējais rādītājs pieauga no 63% līdz 76%), savukārt četrus gadus veciem bērniem - no 73% līdz 93% (OECD vidējais rādītājs - no 77% līdz 88%).
Pirmsskolas izglītība piecus gadus veciem bērniem Latvijā ir obligāta, kas attiecīgi nozīmē zemāku pieaugumu - 2005.gadā 94% piecgadnieku bija reģistrēti pirmsskolas izglītības iestādēs (OECD vidējo - 87%), nedaudz pieaugot līdz 97% 2016.gadā (OECD vidēji - 95%).
Kopējais līdzdalības rādītājs trīs līdz piecus gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītībā no 2005.gada līdz 2016.gadam Latvijā ievērojami palielinājies un tas ir lielāks pieaugums nekā vidēji OECD valstīs, uzsvērts ziņojumā.
Latvijā, tāpat kā Igaunijā, Somijā, Ungārijā, Lietuvā, Polijā, Krievijā un Zviedrijā, bērni skolas izglītību sāk septiņu gadu vecumā, kas ir augstākais izglītības sākšanas vecums OECD valstīs un partnervalstīs. Tas nozīmē, ka pirmsskolas programmas, kurās bērnus var reģistrēt, piemēram, no trīs gadu vecuma, var ilgt līdz pat četriem gadiem.