Parīzes autošovā pasaules debiju piedzīvos Audi SQ2

Audi SQ2

FOTO: Audi

2018. gada Parīzes auto izstādē Audi pirmo reizi demonstrēs SQ2 modeli, kas kompakto apvidnieku segmentā izceļas ar veiktspēju un dinamiskajiem rādītājiem, proti, auto attīsta apaļus 300 zirgspēkus un standarta sprintu veic 4,8 sekundēs.

Jebkura Audi S modeļa sirds ir tā dzinējs, un zem SQ2 motora pārsega esošais 2,0 TFSI nav izņēmums. Tas attīsta 300 ZS jaudu un 400 Nm griezes momentu apgriezienu intervālā no 2000 līdz 5200 apgr./min. Audi inženieru izstrādātais un Ģērā (Ungārijā) ražotais dzinējs pārspēj visus segmenta sāncenšus. Tas pats attiecināms arī uz sportiskā apvidus automobiļa veiktspēju: paātrinājums no 0 līdz 100 km/h aizņem nieka 4,8 sekundes, bet maksimālais ātrums, kas ir elektroniski ierobežots, ir 250 km/h.

SQ2 standartā aprīkots ar septiņu pakāpju S tronic automātisko transmisiju, kas jaudu novada quattro pilnpiedziņas sistēmai, par 20 mm zemāku sporta balstiekārtu, kā arī progresīvo stūres sistēmu. Stūres mehānisms ir noregulēts tā, ka pastiprinātāja efektivitāte mainās atkarībā no stūres pagriešanas leņķa – jo lielāks ir leņķis, jo tiešāka ir stūres darbība. Tas uzlabo manevrētspēju pilsētas satiksmē un šauros pagriezienos.

Audi Q2 bāzes versijai ir ļoti unikāls raksturs. Ķīļveida arhitektūra, precīzās virsbūves līnijas, plakanās salona formas, padziļinājums sānos un īpašais C statnis piešķir tam tik atpazīstamo izskatu. S modelī ārienes dizains ir pilnveidots vēl vairāk. Jau priekšdaļa demonstrē, ka šis automobilis ir īpašs. Lielo astoņstūra formas vienoto priekšējo režģi šķērso astoņas vertikālas līnijas. Standarta aprīkojumā iekļautie LED priekšējie lukturi un LED aizmugurējie lukturi ar dinamiskajiem virzienrādītājiem rada unikālu bultas formas gaismas rakstu.

Standarta aprīkojumā iekļautā Audi drive select dinamiskās vadības sistēma ļauj autovadītājam izvēlēties automātisko, komforta, dinamisko, ekonomisko vai individuālo režīmu. Šie profili pielāgo stūres sistēmas, septiņpakāpju S tronic transmisijas un citu sistēmu darbību.

Kompaktā Audi SQ2 ārējais garums ir 4,2 metri, bet garenbāze – 2,59 metri, kas nodrošina plašu salonu. Bagāžas nodalījuma tilpums ir no 355 līdz 1000 litriem – atkarībā no divos vai trīs veidos sadalāmās aizmugurējo sēdekļu atzveltnes stāvokļa. Salona dizainā ir atspoguļots virsbūves formu progresīvais, ieturētais stils, ko papildina sportiski krāsu un materiālu akcenti.

SQ2 versijas salona apdarē iekļauti sarkani ventilācijas atveru ietvari, divkrāsu Nappa ādas sēdekļi un salona apgaismojuma komplekts ar izgaismotiem elementiem.

SQ2 informācijas un izklaides sistēma piedāvā plašas iespējas līdzīgi kā Audi Q2. Tās pamatā ir MMI Navigation plus ar MMI Touch. Tās izvēlnēm ir saprotama struktūra, bet grozāmo spiedpogu apakšējā viduskonsolē papildina skārienpaliktnis, kas ļauj ritināt un pietuvināt ekrāna saturu ar vairākiem pirkstiem. Balss vadība un MMI meklēšana ir ātra un uzticama. Lai iegūtu vēlamo rezultātu, parasti pietiek pateikt vien dažus vārdus. MMI Navigation plus sistēmai ir 8,3 collu displejs; datu pārraides modulis atbalsta ātro LTE standarta bezvadu internetu un piedāvā Wi-Fi piekļuves punktu pasažieru mobilajām ierīcēm.

Audi SQ2 vadītāja palīgsistēmas ir aizgūtas no pilnizmēra klases automobiļiem. Standarta aprīkojumā iekļauta Audi pre sense front sistēma, kas ar radara palīdzību atpazīst bīstamas situācijas, kas var rasties, ja automobiļa priekšā negaidīti parādās gājējs vai cits transportlīdzeklis. Sistēma brīdina autovadītāju ar skaņas un vizuālu signālu un, ja nepieciešams, iedarbina avārijas bremzēšanu. Palīgsistēmu pakā iekļautas vispopulārākās sistēmas: adaptīvā kruīza kontrole ar Stop&Go funkciju, satiksmes sastrēgumu palīgsistēma, kas, papildus radara sensoram, izmanto arī priekšējo kameru, un citas.

Audi aktīvā joslas ieturēšanas palīgsistēma palīdz vadītājam nenovirzīties no braukšanas joslas. Izvēles aprīkojumā pieejamā stāvvietā novietošanas palīgsistēma var automātiski novietot kompakto apvidus automobili stāvvietā paralēli vai perpendikulāri braukšanas virzienam. Aizmugurējā sānu satiksmes palīgsistēma ieslēdzas tad, kad vadītājs vēlas atpakaļgaitā izbraukt no šauras stāvvietas.

Uz augšu