TVNET eksprestests: Opel Insignia Grand Sport (4)

Normunds Avotiņš
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Opel Insignia Grand Sport
Opel Insignia Grand Sport Foto: Normunds Avotiņš

Atspirdzinošs skatījums uz dienesta auto maigā gran turismo mērcē.

Izsprukt no D segmenta jeb vidusklases sedanu garlaicības var dažādos veidos, un viens no tiem ir pārtaisīt klasisku trīsapjomu automašīnu (motortelpa, salons, bagāžnieks) par kaut ko aizraujošāku, piemēram, liftbeku, tātad virsbūvi, kurā bagāžnieka vāks atveras kopā ar pakaļējo stiklu. Škoda Superb gadījumā rezultāts tik un tā ir spēkrats ar izteiktu trīsapjoma siluetu, tupretim Opel iznācis kaut kas līdzīgs četrdurvju coupe. Pat nezinot, kāds tai ir dzinējs, jau izskatās gana saistoši.

Kas tas ir?

Opel Insignia Grand Sport izklausās pēc delikateses no pieczvaigžņu gran turismo ēdienkartes, taču īstenībā viss ir daudz prozaiskāk. Kopš lielais Opel vairs nepazīst klasisko sedana virsbūvi, to ražo tikai šādi un vēl arī kā universāli Sports Tourer. Tā praktiskā puse nav gluži rekordu grāmatas cienīga, toties Grand Sport bagāžnieks neatpaliek no Audi A5 Sportback čemodānu sadaļas, - ja šāds salīdzinājums uzskatāms par komplimentu. Pateicoties piespiedu mutācijai, Grand Sport ir viens no slaidākajiem un vizuāli dinamiskākajiem automobiļiem savā klasē. Skaists Opel? Jā, tas ir iespējams!

Foto: Opel

Kā tas brauc?

No visām dzinēju versijām, kas sniedzas no 1,5 litru benzīna turbo ar 140 ZS līdz pat masīvam 2 litru BiTurbo dīzelim ar 210 zirgspēkiem, Opel izvēlējies aprīkot Dark Karamel krāsas auto ar pieticīgu 1,6 litru dīzeli tā jaudīgākajā 136 zirgspēku izpildījumā. Apkārt dīzelim izvietoti sešpakāpju „automāts”, Innovision komplektācija, AGR ergonomiskie sēdekļi un inteliģentie matricu starmeši. Tā daļa, kas atbild par kustību, ir nevainojama: Grand Sport glauda maņas ar mēreni strauju, pašpietiekamu mūsdienu fleet-car dinamiku un komfortu. Tas nepaklūp apdzenot un ātri samazina apgriezienus, tiklīdz paātrinājums vairs nav nepieciešams, tā bez pūlēm saglabājot vidējo patēriņu 5,8 litru robežās. Angliski tādus auto apzīmē kā „satisfactory”, kas latviski laikam būtu „apmierinošs”. Tikai apmierinošs, tātad - viduvējs?

Diemžēl skopais dzimtās valodas terminu krājums neatspoguļo patieso ainu, jo par viduvēju Grand Sport nu gan nevar saukt. Lai gan – krāšņo siluetu, solīdo salonu un premium ekstras, kā daudzos Opel modeļos, sabojā sīkas nebūšanas. Multimediju iekārta joprojām nelutina ar loģiku, radiouztvērējs ārpus pilsētas kaitinoši lēkā starp frekvencēm, bet smalkie Intellilux lukturi vienkārši nedarbojas. Tas ir, gaismu jau dod, un gudro matricu „vārti” priekšā atveras tikpat iespaidīgi kā luksusvāģu degungalā, taču no automātiskās pārslēgšanās nav ne miņas. Pretimbraucošie dusmīgi mirkšķina, un tālās gaismas uz tuvajām jāpārslēdz vien pašam.

Foto: Opel

Kas to pirks?

Privātie pircēji diez vai bieži lūkosies Insignia Grand Sport virzienā. Viņiem tīkamāki ir krosoveru augstumi, un pat visbagātīgāk aprīkots Grandland X ar 177 ZS dīzeli būs lētāks par eleganto „tumšo karameli”. Par 38 tūkstošiem eiro pilsoņa prāts ātri aizmaldās mazlietota un varbūt pat jauna premium virzienā, un tad arī īpašā cena 33 700 eiro apmērā vairs nav arguments. Turpretim uzņēmumiem slaidā Insignia varētu patikt – jauks, nepretenciozs bonuss attiecīgā līmeņa darbiniekiem, turklāt ar 4 gadu garantiju, - ja nu LED „matricas” vai kas cits nojūdzas pavisam.

Opel Insignia Grand Sport cena ir sākot ar 20 328 eiro.

Foto: Normunds Avotiņš
Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu