"Rīgas siltums" noraida "Siltumserviss Rīga" pārmetumus par neizdarību

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
ilustratīvs attēls
ilustratīvs attēls Foto: LETA

AS "Rīgas siltums" noraida pilnsabiedrības "Siltumserviss Rīga" izteiktos pārmetumus par to, ka uzņēmums viņu pārziņā nodevis 2000 sliktā tehniskā stāvoklī esošus siltummezglus, aģentūrai LETA pavēstīja "Rīgas siltums" pārstāve Agnete Bušta.

"Siltumserviss Rīga" valdes priekšsēdētājs Andris Skrūskops aģentūrai LETA iepriekš pauda, ka, pārņemot 2800 ēku siltumtīklu apsaimniekošanu no "Rīgas siltuma", 2000 ēkām bijuši nefunkcionējoši vai neiztīrīti siltummezgli un tiem bija nepieciešams steidzams remonts.

"Taču mēs tīklus viņu pārziņā nodevām apkures sezonas beigās, kas nozīmē, ka mēs siltumu iedzīvotājiem nemaz nevarētu nodrošināt, ja šie siltumtīkli būtu sliktā tehniskā stāvoklī. Turklāt tas viss ir fiksēts RNP pieņemšanas nodošanas aktos, kurus "Siltumserviss Rīga" jebkurā brīdī varēja pārbaudīt," skaidroja Bušta.

"Rīgas siltums" noraida arī Skrūskopa teikto, ka neesot ļauts ēkas pirms pārņemšanas pābaudīt, lai novērtētu situāciju. "Varbūt RNP vai kāds cits viņiem to nav ļāvis, taču ne "Rīgas siltums". Viņi brīvi varēja apsekot ikvienu namu, kuru vēlējās," sacīja Bušta.

Pēc viņas teiktā, uzņēmums varējis piedalīties siltumtīklu pārņemšanas procesā un "neviens viņus nespieda" dokumentus parakstīt, ja viņu ieskatā tur kaut kas neesot bijis kārtībā. Bušta gan norādīja, ka "Siltumserviss Rīga" eksperti šajās tīklu pārbaudēs piedalījušies tikai atsevišķos namos - izlases kārtībā.

Viņa arī norādīja, ka siltumtīklu tīrīšana un remontēšana ir jāveic katru gadu starp apkures sezonām un tas parasti notiekot vasarā. "Mēs visu darbu nodošanu veicām pavasarī, kas nozīmē, ka vasarā viņiem pašiem šie tīkli bija jātīra un jāremontē," pauda pārstāve.

Patlaban uzņēmuma vadība izvērtējot, vai par neslavas celšanu vērsties tiesā pret Skrūskopu.

Kā ziņots, RNP valdes priekšsēdētājs Aivars Gontarevs oktobra sākumā norādīja, ka apkures sezonas sākumā "Siltumserviss Rīga", kuram šajā apkures sezonā jāapsaimnieko galvaspilsētas siltumtīkli, nav spējis pietiekami kvalitatīvi sadarboties ar rīdziniekiem, tāpēc saņemts līdz 10 000 zvanu dienā ar dažādiem jautājumiem un sūdzībām.

Taču "Siltumserviss Rīga" kā iemeslu min slikto siltumtīklu tehnisko stāvokli, kas viņiem nodots no iepriekšējā apsaimniekotāja - "Rīgas siltuma". "Martā mums atnesa milzīgu kasti ar atslēgām, nobēra un teica - paši tieciet galā.

Tikai tad, kad saņēmām atslēgas, mēs sākām apsekot siltummezglus un saprast, kāda ir situācija. Divas trešdaļas no visām mājām bija ar nefunkcionējošiem un neiztīrītiem siltummezgliem," aģentūrai LETA sacīja Skrūskops, piebilstot, ka normālā gadījumā problēmas varēja būt 500-600 siltummezglos, bet ne 2000 no 2800.

"Rīgas siltums" zaudēja iespēju apkalpot Rīgas siltumtīklus, jo RNP pērn par šā pakalpojuma nodrošināšanu izsludināja konkursu, kurā "Rīgas siltums" zaudēja. Uzvarējušo pilnsabiedrību "Siltumserviss Rīga" veido četri uzņēmumi - SIA "SB", SIA "Alpex", SIA "Adapteris" un SIA "LEP Energy". Līgums ar šo uzņēmumu noslēgts uz pieciem gadiem par kopējo summu 24 miljoni eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu