"WikiLeaks" dibinātājs sūdz tiesā Ekvadoru par pamattiesību pārkāpšanu

Dalīties Dalīties E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

"WikiLeaks" dibinātājs Džūljens Asanžs

FOTO: PA/Scanpix

Vietnes "WikiLeaks" dibinātājs Džūljens Asanžs iesūdzējis tiesā Ekvadoras valdību par pamattiesību pārkāpumiem un to, ka, mitinoties vēstniecībā Londonā, tiek ierobežota viņa piekļuve ārpasaulei.

"WikiLeaks" paziņoja, ka tās jurists ceturtdien ieradies Ekvadorā, lai iesūdzētu valdību tiesā par Asanža "pamattiesību un brīvību pārkāpšanu".

"Šis solis tiek sperts teju septiņus mēnešus pēc tam, kad Ekvadora draudējusi atcelt aizsardzības statusu un bez liekiem paskaidrojumiem liegusi piekļuvi ārpasaulei, cita starpā liedzot žurnālistiem un cilvēktiesību organizācijām tikties ar viņu," teikts "WikiLeaks" paziņojumā.

Vēstniecība pieprasījusi, lai Asanža viesi, arī žurnālisti un juristi, atklāj "privātās un politiskās detaļas, arī sociālo mediju lietotājvārdus".

Vienlaikus medijos izskanējuši minējumi, ka Ekvadora ir gatava izbeigt konfrontāciju ar Lielbritāniju un turpmāk liegt Asanžam patvērumu vēstniecībā Londonā.

Kito apstiprināja, ka martā tika bloķēta Asanža piekļuve internetam un mobilajiem sakariem, jo viņš esot pārkāpis "rakstiski pausto apņemšanos" neiejaukties Ekvadoras ārpolitikā.

Asanžs kopš 2012.gada jūnija uzturas Ekvadoras vēstniecībā Londonā, kur viņš ieradās, lai izvairītos no izdošanas Zviedrijai. Tur viņš tika turēts aizdomās par izvarošanu.

Zviedrijas prokurori pagājušā gada maijā izbeidza izvarošanas lietu pret Asanžu, taču viņš joprojām var tikt aizturēts, ja atstās vēstniecību, jo 2012.gadā pārkāpis nosacījumus atbrīvošanai no apcietinājuma.

Asanža izveidotā tīmekļa vietne savulaik publiskojusi desmitiem tūkstošu slepenu ASV dokumentu.

ASV ģenerālprokurors Džefs Sešonss pērn martā paziņoja, ka Asanža aizturēšana par sensitīvu ASV dokumentu nopludināšanu ir viena no viņa prioritātēm.

Uz augšu