Ja roku nebūtu pielicis latvietis, Porsche 911 būtu citādāka jeb jaunā modeļa debija Losandželosā

Leģenda pilnveidojas
Ingars Tenis
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Porsche 911 Carrera 4S
Porsche 911 Carrera 4S Foto: Porsche

Losandželosas auto izstādes atvēršanas priekšvakarā pasaules publisko pirmizrādi piedzīvoja jaunais 911. Jaunais modelis nepārprotami atbilst Porsche raksturīgajam veidolam, taču tam daudz muskuļotāks izskats un modernāks salons ar 10,9 collu skārienekrāna monitoru.

Modeļi Carrera S sākas ar 450 ZS

Porsche 911 Carrera S un 911 Carrera 4S sešcilindru horizontālais motors ar turbokompresoru tagad nodrošina 450 ZS jaudu. Tas nozīmē 30 ZS pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli. Griezes moments paralēli palielināts par 30 Nm un tagad ir 530 Nm. Motora vilkme dzenošajiem riteņiem tiek pārnesta ar jaunizstrādāto astoņpakāpju divsajūgu pārnesumkārbu. Papildu ieguvumi ietver jaunās palīgsistēmas, tostarp režīmu Porsche Wet, kas padara braukšanu pa slapju ceļu vēl drošāku, un nakts redzamības palīgsistēmu ar termiskās attēlveidošanas kameru, kā arī universālu savienojamību, kas turklāt tagad izmanto spieta intelektu.

Abu 911 modeļu paātrinājuma laiks no nulles līdz 100 km/h nesasniedz pat četras sekundes: klasiskās piedziņas kupejai ir vajadzīgas 3,7 sekundes un pilnpiedziņas 911 Carrera 4S — 3,6 sekundes. Tādējādi abi automobiļi ir par 0,4 sekundēm ātrāki par attiecīgajiem iepriekšējās paaudzes modeļiem. Ar papildaprīkojuma pakotni Sport Chrono šo ieguvumu var palielināt vēl par 0,2 sekundēm.

Foto: Porsche

Maksimālais ātrums tagad ir 308 km/h (911 Carrera S) un 306 km/h pilnpiedziņas versijai. 911 Carrera S (NEDC) degvielas patēriņš ir 8,9 l/100 km (NEDC), savukārt 911 Carrera 4S šis rādītājs ir reģistrēts 9,0 l/100 km (NEDC).

911 vizuālā identitāte

Ārējais veidols ir pilnīgi jauns un uzsver 992.sērijas 911 veiktspējas pieaugumu. Ievērojami platākas riteņu arkas pār 20 collu priekšējiem un 21 collas pakaļējiem riteņiem. Lai izceltu slaido vidusdaļu, tagad aizmugure ir vienlīdz plata visiem modeļiem. Priekšdaļā virsbūve ir par 45 mm platāka. Vienā līmenī iebūvētie elektriski izbīdāmie durvju rokturi uzsver vienmērīgo un gludo sānu apveidu. Starp jaunajiem LED priekšējiem lukturiem pārsegs ar izteiksmīgu padziļinājumu atsauc atmiņā pirmo 911 paaudžu izskatu. Visu modeļu pakaļdaļā dominē ievērojami platāks un regulējams spoilers, kā arī vienlaidu gaismas josla. Izņemot priekšējo un aizmugurējo sekciju, tagad visa virsbūve ir izgatavota no alumīnija.

Foto: Porsche

Porsche 911 dizains, starp citu, vēsturiski varēja būt izveidojies arī citādāks. Tas tādēļ, ka Porsche dizaina studijas vadītājs periodā no 1969. gada līdz 1988. gadam bija 1930. gada 23. maijā Rīgā dzimušais Anatols Lapiņš. Viņa uzraudzībā izstrādāti tādi modeļi kā G sērijas 911, kas no citiem auto atšķīrās ar bamperu uzbūvi un formu, kā arī 924, 944 un 928, kas bija pēc 911 koncepcijas parauga dizainētas kupejas, taču ar priekšā iebūvētu dzinēju. 

Foto: Porsche

Jauno Porsche 911 salonu raksturo rādītāju paneļa ar iegremdētiem instrumentiem skaidrās un taisnās līnijas. To ir iedvesmojuši 70. gadu 911 modeļi. Līdzās Porsche tipiskajam centrālajam tahometram autovadītājam informāciju sniedz divi plāni bezietvara displeji. PCM centrālais ekrāns tagad ir 10,9 collas plats, un jaunās arhitektūras dēļ to var ātri lietot, nenovēršot uzmanību no ceļa. Zem tā atrodas kompakts slēdžu bloks ar piecām pogām, kas nodrošina tiešu piekļuvi svarīgām automobiļa funkcijām. Digitalizācijas ziņā 911 sper nākamo soli nākotnē ar pastāvīgu savienojamību, kā arī jaunām funkcijām un pakalpojumiem. PCM standarta funkcijas ietver uz spieta datiem balstītu tiešsaistes navigāciju, kā arī Porsche Connect Plus. 

Foto: Porsche

Jaunas palīgsistēmas palielina drošību un komfortu

Porsche ir izstrādājis režīmu Wet, kas ir iekļauts standartaprīkojumā. Šī funkcija konstatē ūdeni uz ceļa, attiecīgi ieprogrammē vadības sistēmas un brīdina autovadītāju, kurš tad var iestatīt automobili īpašam uzsvaram uz drošību, tikai piespiežot pogu vai izmantojot režīmu pārslēgu uz stūres (Sport Chrono pakotne). Brīdināšanas un bremzēšanas palīgsistēma, kas arī ir iekļauta standartaprīkojumā, konstatē sadursmes risku ar kustīgiem objektiem un iedarbina avārijas bremzēšanu, ja nepieciešams. Pirmo reizi 911 papildaprīkojumā ir pieejama nakts redzamības palīgsistēma ar termiskās attēlveidošanas kameru. Adaptīvās kruīzkontroles papildaprīkojums ietver automātisku atstatuma kontroli, funkciju stop-and-go, pasažieru atgriezenisko aizsardzību un inovatīvu autonomo funkciju Emergency Assist.

Foto: Porsche

911 Carrera S bāzes modeļa cena sākas no 100 400 eiro, un 911 Carrera 4S bāzes modeļa cena — no 107 000 eiro, neieskaitot PVN. Jaunos modeļus var pasūtīt jau tagad.

Foto: Porsche

Lietotnes: "Road Trip", "360+" un "Impact"

"Porsche Road Trip' atbalsta auto entuziastus ceļojumu plānošanā, rīkošanā un navigēšanā. Lietotnes pārraudzītie maršruti, ko tā piedāvā, ietver ekskluzīvus viesnīcu un restorānu ieteikumus, kā arī ievērojamas vietas un skatu laukumus attiecīgajā maršrutā. 

Foto: Porsche

"Porsche 360+" uzdevums ir ļaut klientam neatteikties no Porsche dzīvesveida pat tad, kad viņš nav automobilī. "Porsche 360+" kodols ir personīgais dzīvesveida palīgs, kas klientiem ir pieejams visu diennakti. Tas ir izstrādāts, lai atvieglotu ikdienu un sniegtu ekskluzīvu pieredzi.

Foto: Porsche

"Porsche Impact" ir izplūdes kalkulators. Tas aprēķina finansiālās iemaksas, ko Porsche klienti var veikt, lai kompensētu sava automobiļa CO2 izplūdi. Viņi paši var izvēlēties starptautiski sertificētus klimata projektus, kuros ieguldīt. Pieejamie projekti atrodas visā pasaulē un pievēršas vēja, ūdens un saules enerģijai, kā arī mežu aizsardzībai.

Foto: Porsche
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu