Līvānos izgāžas pilotprojekts par sabiedrisko transportu pēc pieprasījuma Video

Dalīties Dalīties E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

FOTO: Ekrānuzņēmums

Līvānu novadā tiek īstenots sabiedriskā transporta pēc pieprasījuma pilotprojekts. Tas paredzēja, ka iedzīvotājiem, kas pārvietojas ar autobusu posmā Līvāni – Mežancāni – Līvāni, vismaz 24 stundas iepriekš jāsazinās ar Jēkabpils autobusu parku, lai pieteiktos braucienam. Tomēr ideja cerēto atsaucību nav guvusi un maršruts slēgts pilnībā.

Autotransporta direkcija pašlaik izskata variantus līdzīgu pilotprojektu ieviest arī citos reģionos, taču vietējie iedzīvotāji uzskata, ka sabiedriskā transporta saglabāšanai laukos jāmeklē citādi risinājumi.

Mežancānu ciemā apdzīvotas ir aptuveni 50 viensētas, un no Līvāniem to šķir 17 kilometru garš ceļš, kura tuvumā atrodas vairākas mājas un kokapstrādes uzņēmums. Sabiedriskais transports pēc pieprasījuma vienu reizi nedēļā sāka kursēt maijā, taču iepriekš braukt ar autobusu pieteicās vien trīs pasažieri un veikti divi braucieni, tāpēc pieņemts lēmums reisu Līvāni – Mežancāni - Līvāni slēgt.

Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš stāsta, ka distance, braucot turp un atpakaļ, ir 40 kilometri. “Četru mēnešu laikā ieņēmumi ir bijuši tikai 2 eiro, līdz ar to, ja mēs būtu katru trešdienu laiduši šāda veida autobusu, izdevumi būtu krietni lieli pret ieņēmumu apmēru,” skaidro Kristiāns Godiņš.

Līvānu autoostā sastaptie iedzīvotāji gan uzskata, ka pilotprojekts neizdevies arī tā noteikumu dēļ: pieteikties reisam vismaz 24 stundas iepriekš, jo tas izslēdzot iespēju sasniegt galamērķi, ja tāda nepieciešamība radusies pēkšņi.

Līvānu novada vadība uzskata, ka viens no risinājumiem, lai laukos saglabātu sabiedrisko transportu, būtu plašākas rocības piešķiršana pašvaldībai, piemēram, dodot iespēju pārvadāt retos pasažierus ar skolēnu autobusu par maksu. Mežancānu gadījumā – ik nedēļu kursē skolēnu autobuss, kas ciema bērnus ved uz blakus pagastā esošo Rudzātu vidusskolu.

Savukārt Autotransporta direkcija par reālāko variantu uzskata ideju par galapunktu pēc pieprasījuma, kam jau ir izstrādāti Ministru kabineta noteikumi. Pašlaik direkcija izskata vairākas iespējas ieviest sabiedrisko transportu pēc pieprasījuma Vidzemes un Zemgales reģionā, tomēr uzskata, ka plašāku atsaucību gūtu galapunkta projekts, kuru jāapstiprina jaunajai Saeimai.

Uz augšu