2021.gadā elektroauto varētu maksāt apmēram tikpat, cik parastās mašīnas

Elektriskais Volkswagen Golf

FOTO: Reuters/ScanPix

Galvenais iemesls, kādēļ jau šodien katrs otrais auto uz ielas nav elektromobilis, ir apstāklis, ka šīs kategorijas braucamie maksā vairāk nekā mašīnas ar iekšdedzes dzinēju. Auditorfirmas Deloitte jaunākais pētījums tikmēr liecina, ka jau 2021.gadā cenas būs izlīdzinājušās vai to starpība vismaz ievērojami sarukusi.

Jāteic gan, ka tas ir optimistiskākais scenārijs, kas var īstenoties optimālos apstākļos. Reālāk esot gaidīt, ka elektromobiļu un iekšdedzes dzinēja auto cenas izlīdzināsies ap 2024.gadu. Lai kāds arī būtu iznākums, Deloitte eksperti norāda, ka elektroauto tirgus pieaugums ir neizbēgams.

Deloitte aprēķini liecina, ka 2020.gadā elektromobiļu un plug-in hibrīdu noiets visā pasaulē būs 4 miljoni vienību. 2018.gadā tie bija 2 miljoni. Pārdošanas apjomi uzņems apgriezienus, un 2025.gadā globālā mērogā tiks realizēti 12 miljoni elektrisko auto, bet 2030.gadā - 21 miljons. Pie tam saskaņā ar auditorfirmas aplēsēm 70% no 2030.gadā realizētajiem elektrificētajiem auto būs tīrie elektroauto un tikai 30% - hibrīdi.

>>Rolls-Royce plāno uzbūvēt ātrāko elektrisko lidmašīnu

Savus pareģojumus Deloitte balsta uz patērētāju paradumu maiņu, pasaules valstu valdību ieviestajiem atbalsta pasākumiem elektroauto iegādei, ierobežojumiem, ko vairākas pilsētas jau noteikušas mašīnām ar benzīna vai dīzeļdzinēju. Tai pašā laikā Deloitte norāda, ka elektromobiļu piedāvājums ievērojami pārsniegs pieprasījumu. 2030.gadā starpība varētu būt 14 miljoni vienību, raksta TheDrive.com.

Tā kā autoražotāji gaida stingrāku kaitīgo izmešu normu ieviešanu, lai mazinātu personīgā transporta ietekmi uz planētas klimatu, šobrīd notiek aktīva modeļu klāsta elektrificēšana. Tā ir arī atbilde uz vairākās pasaules valstīs jau izskanējušo brīdinājumu, ka tuvākajās desmitgadēs tiks aizliegta jaunu iekšdedzes auto tirdzniecība. 

>>Apjukusi blondīne nolemj elektroauto uzpildīt benzīntankā

Tai pašā laikā jānorāda, ka elektromobiļu īpatsvars jauno auto tirgū aizvien ir niecīgs. Tas aug, taču lēnām. Lai Deloitte prognozētais piepildītos realitātē, ir daudz darāmā un jābūt pareizajiem apstākļiem: labām cenām, plašām uzlādes iespējām un arī elektroenerģijai pietiekamā apjomā, lai bez esošajām vajadzībām apmierinātu arī visu elektroauto vajadzības.

Uz augšu