Lai kāds būtu Volvo, tas nebrauks ātrāk par 180 km/h (7)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Volvo S60 R-Design
Volvo S60 R-Design Foto: Publicitātes foto

Negaidītus jaunumus nupat pavēstījis Zviedrijas autobūves uzņēmums Volvo. Kompānija, kas lepojas, ka būvē vienus no pasaulē drošākajiem auto, ir iecerējusi visiem jaunajiem auto ieviest 180 km/h maksimālā ātruma ierobežojumu. Tas tikšot veikts, lai akcentētu, cik bīstama ir pārāk ātra braukšana.

Maksimālā ātruma ierobežojums būs daļa no programmas Vīzija 2020, kuras mērķis ir panākt, lai it visos jaunajos Volvo no 2020.gada tiktu izslēgta bojāejas vai smagu traumu gūšanas iespēja.

Apzinoties, ka ar pasīvajām un aktīvajām drošības sistēmām vien būs par maz, lai mērķi sasniegtu, Volvo tagad nolēmuši uzmanību pievērst arī vadītāja uzvedībai, un arī ātruma ierobežojums tiks ieviests no 2020.gada.

Volvo norāda, ka, analizējot drošības riskus, ir identificēti trīs "robi", kas neļautu bojāgājušo un smagi cietušo skaitu samazināt līdz nullei, un ātruma pārsniegšana ir izteiktākais no tiem. Jo pie zināma ātruma no traģēdijas neglābj nedz modernās drošības sistēmas, nedz arī viedā infrastruktūra.

Cilvēks labi apzinās draudus, ko rada čūskas, zirnekļi un liels augstums. Ātruma pārsniegšanas riskus arī vajadzētu apzināties, taču tā nav. 

"Volvo ir līderis drošības jomā. Mēs vienmēr esam bijuši un būsim," sacījis Volvo Cars prezidents Hakans Samuelsons. "Izpētes darba rezultātā, esam apzinājuši problēmas, kas jāizskauž, lai mūsu mašīnās vairs nevarētu gūt smagas traumas vai iet bojā. Ātruma ierobežojums gan neatrisinās visas problēmas, taču to ir vērts ieviest, ja mums izdosies glābt kaut vienu dzīvību."

Foto: Publicitātes foto

Jāpiebilst, ka bez automobiļu maksimālā ātruma ierobežošanas, Volvo vērtē, kā varētu izmantot navigācijas datus, lai automātiski ierobežotu ātrumu, piemēram, pie skolām un slimnīcām.

Samuelsons norāda, ka ir laiks sākt diskusiju par to, vai autoražotājiem ir tiesības vai varbūt pat pienākums mašīnās uzstādīt tehnoloģijas, kas neļauj pārsniegt ātrumu, braukt reibumā vai pārāk novērst uzmanību no ceļa. 

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu