"Coca-Cola" ik gadu saražo trīs miljonus tonnu plastmasas iepakojumu

Papildināts
TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Uzņēmums "The Coca-Cola Company" pirmoreiz atklājis, cik daudz plastmasas iepakojumu gadā saražo. Izrādās, ka kompānija ik gadu izmanto trīs miljonus tonnu plastmasas iepakojumu, norādīts Elenas Makartūras fonda un ANO Vides programmas kopīgajā pētījumā.

(Papildināta ziņa.)

Pirmais "Global Commitment" jeb "globālās apņemšanās" ziņojums aicina publicēt konkrētu informāciju par to, cik daudz plastmasas atkritumu saražo lielie uzņēmumi, un pieprasīt to apjoma samazināšanu.

31 globāla mēroga kompānija pētījuma autoriem atklāja, cik daudz plastmasas tie izmanto produktu iepakošanai. To vidū bija "The Coca-Cola Company", "Carrefour", "Colgate Palmolive", "MARS Incorporated", "Nestle", "SC Johnson" un "Unilever".

"The Coca-Cola Company" gadā saražo apmēram 108 miljardus plastmasas pudeļu - vairāk nekā piektdaļu no 500 miljardiem visā pasaulē saražoto plastmasas pudeļu daudzuma, ziņo "The Guardian".

Tātad ik minūti tiek saražotas 200 000 pudeles.

"Nestle" ir otrs lielākais plastmasas iepakojumu ražotājs, kas piekrita sniegt datus pētniekiem, bet trešo vietu ieņem "Danone". "Nestle" gadā saražo apmēram 1,7 miljonus tonnu plastmasas iepakojumu, bet "Danone" - 750 000 tonnas.

150 lieli uzņēmumi iesaistījušies Elenas Makartūras fonda globālajā izaicinājumā samazināt plastmasas piesārņojumu, taču tikai piektā daļa piekrita publiski sniegt informāciju par saražotā plastmasas iepakojumu daudzumu. Datus nesniedza tādi uzņēmumi kā "Pepsi Co", H&M un "L'Oreal".

"The Coca-Cola Company" pārstāvji portālam TVNET norāda, ka uzņēmums informāciju sniedzis sava projekta "Pasaule bez atkritumiem" ietvaros. Iniciatīvas ietvaros plānots līdz 2030.gadam radīt jaunu globālo standartu dzērienu iepakojumiem un mainīt sistēmu, kā tiek ražoti, piegādāti un pārstrādāti dzērienu iepakojumi. Līdz 2025.gadam "The Coca-Cola Company" nospraudusi mērķi padarīt visus iepakojumus pārstrādājamus un jaunus iepakojumus ražot no vidēji 50% pārstrādātā materiāla.

Makartūras globālā apņemšanās mudina uzņēmumus atteikties no nevajadzīgiem plastmasas iepakojumiem un pāriet no vienreizlietojamiem iepakojumiem uz tādiem, ko var izmantot atkārtoti. Uzņēmumi apņēmušies nodrošināt, ka līdz 2025.gadam pilnīgi visus plastmasas iepakojumus pircēji var ērti un droši nodot pārstrādei, atkārtoti izmantot vai arī kompostēt.

Plastmasas ir ļoti ērts un lēts produktu pakošanas materiāls, taču pieaugošais plastmasas atkritumu daudzums piesārņo vidi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu