Jaunā Mazda3 sasniegusi Latviju

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Pagājušā gada novembrī Losandželosas automobiļu izstādē pasaules debiju piedzīvoja ceturtās paaudzes “Mazda3” hečbeka un sedana formā. Nu jaunais modelis ir sasniedzis arī Latviju.

“Mazda3” izskats daudz neatšķiras no 2017. gada pavasarī Ņujorkas automašīnu izstādē prezentētās konceptuālās “Mazda Kai”, kas tika atzīta par vienu no skaistākajām izstādes automašīnām.

Tas ir pirmais koncerna modelis, kas iemieso turpmāko “Kodo” dizaina valodas evolūciju. Tā balstās uz trīs principiem, kas japāņu mākslā lolojami jau gadsimtiem – “yohaku” jeb tukšās telpas, “sori” jeb līniju līdzsvara un “utsuroi” jeb gaismēnu rotaļas princips. Tādējādi pabeigtā mākslas darbā tukšie, neaizpildītie laukumi ir tikpat nozīmīgi kā apzīmētie un ar krāsām pārklātie.

Foto: Publicitātes foto

“Mazda” dizaina vadītājs Ikuo Maeda tikmēr saka, ka “Kodo” dizaina valodas evolūcijā “Mazda” atsakās no striktām līnijām un asiem stūriem, priekšroku dodot plaknēm un gaismēnu rotaļai.

Interesanti, ka hečbeka un sedana virsbūvēm ir izdevies radīt ļoti atšķirīgus noskaņojumus, tāpēc izskatās, ka tie ir dažādi modeļi. Tiesa, sedana “Mazda” salonā pagaidām nav – tas Latviju sasniegs jūnijā.

Foto: Publicitātes foto

“Mazda3” tiek ražota, izmantojot jauno “SKYACTIV-Vehicle Architecture” platformu, kuru radot, ņemts vērā galvenais SKYACTIV filozofijas princips – automašīnai jābūt ērtai, it kā vadītāja ķermeņa turpinājumam. “Mazda” inženieri atzīst, ka, konstruējot šasiju un vadītāja darba vietu, īpaši daudz uzmanības tika veltīts cilvēka mugurkaula un iegurņa studijām – ar mērķi sasniegt ideālu ķermeņa stāvokļa līdzsvaru, braucot dažādos apstākļos.

Foto: Publicitātes foto

Līdzsvaru palīdz sasniegt arī unikālā “Mazda” vilkmes sadales sistēma “G-Vectoring”, kas pirms pagriezieniem imitē bremzēšanu un masas pārcelšanu uz piedziņas riteņiem. “Mazda3” tāpat varēs būt komplektējama ar “i-Active AWD” visu riteņu piedziņas sistēmu.

Foto: Publicitātes foto

Kompaktajā auto tiks ierīkoti visi trīs SKYACTIV ģimenes dzinēji – 1,5 un 2 litru darba tilpuma benzīna dzinēji ar G indeksu un 1,8 litru darba tilpuma dīzeļdzinējs D. Tāpat kompaktauto saņems kompresijaizdedzes benzīna motoru SKYACTIV X. Tas ir pasaulē vienīgais dzinējs, kura spiediena kompresijas pakāpe ir 15:1. Tā tiek nodrošināts, ka degmaisījums degšanas kamerā uzliesmo gan, palīdzot aizdedzes svecei, gan vienkārši no spiediena, kā dīzeļdzinējos. Inženieri saka, ka šis veids ļauj ievērojami palielināt dzinēja darbības efektivitāti.

Foto: Publicitātes foto

“Mazda3” būs aprīkota arī ar “mild hybrid” hibrīdsistēmu “M Hybrid”, kurā iekšdedzes dzinējam talkā nāks neliels elektriskais dzinējs.

Papildus komforta sajūtas pievieno arī apdomātā virsbūves izolācija – biezi stikli un speciāls vibrācijas absorbējošs pildījumus salona paneļos, kas nodrošina lielisku ārējo skaņu izolāciju. Klusumā ar tīru noti ieskanas augstākās kvalitātes “Bose” audio sistēma, kuras atveidošanas kvalitāti jau ir novērtējuši mūzikas mīļotāji.

Foto: Publicitātes foto

“Mazda” kopš 2003. gada pasaulē ir laidusi jau trīs “Mazda3” paaudzes, bet kopējais pārdotais šī modeļa automašīnu skaits sasniedz 6 miljonus vienību, un tas koncernam ir viens no galvenajiem modeļiem.

Latvijā jaunā “Mazda3” maksās no 21 590 eiro.

Foto: Publicitātes foto
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu