TVNET tests: Lexus UX 250h AWD

FOTO: Publicitātes foto

Uzsvars uz “fun to drive” izdabā eiropiešu gaumei, - taču par kādu cenu?

Angļu alfabēta burtu iespējamo kombināciju skaits atstāj Lexus pamatīgu rezervi nākotnes modeļu nosaukumiem, - it sevišķi, ja kārtējai divburtu kombinācijai nav uzdevuma atainot izstrādājuma rangu Lexus paletē. Tomēr gluži uz dullo indekss piemeklēts arī nav. Lexus sistēmā UX ir saīsinājums no Urban + X-over (crossover), tātad jaukta tipa automobilis pilsētai. Ja nosaukuma autoriem gadītos paviesoties Latvijā, viņi droši vien būtu vīlušies, ka numurzīme UX-1 tikusi nevis viņu lolojumam, bet gan BMW X7.

Kas tas ir?

UX ir līdz šim mazākais sport-utility tipa automobilis no Lexus, taču nebūt ne prastākais. Gluži otrādi, tas ir pirmais Toyota luksusdivīzijas spēkrats, kas ražots uz jaunās GA-C globālās platformas. Tā paredz plašu jaunāko tērauda šķirņu un vieglmetāla saukausējumu lietošanu, kā arī visjaunākās korpusa montāžas metodes, izmantojot līmes un lāzermetināšanu. Tā kā UX durvis, motorpārsegs un spārni izgatavoti no alumīnija, bet bagāžnieka vāks – no kompozītmateriāliem, krosovers iznācis tikai nedaudz smagāks par caurmēra kompaktklases automobili. Taisnību sakot, arī ne daudz lielāks, jo vietas aizmugurē nav daudz, bet bagāžnieka reabilitēšanai Lexus pat nācies izdalīt dīleriem speciālu somu komplektu, citādi izskatās, ka seklajā silītē vietas nav nekam, izņemot suņa kaklasiksnu. Uz dubulto grīdu arī nav ko cerēt, jo apakšējo sekciju pilnībā aizņem hibrīda gaitas akumulators un aizmugurējā balstiekārta.

Lexus UX

FOTO: Publicitātes foto

UX dizains ekstravagancē pārspēj visus iepriekšējos Lexus modeļus, un drosmīgi izlocītās virsbūves rišas piešķir automašīnai ērmīgu nelidojoša Stealth lidaparāta siluetu. UX ir arī pāris Lexus paletē neredzētas krāsas, un, piemēram, haki tonī tas izskatās pēc mazas luksusklases bruņmašīnas. Kabīne ir augstvērtīga pat pēc Lexus standartiem – lieliski, dziļi sēdekļi, kolosāla apdares materiālu kvalitāte un krāsu izvēle, jaunākais Lexus “infotainments”, grozāms braukšanas režīmu kloķis pie instrumentu paneļa pēc LC kupejas parauga, un tā tālāk. Parasti kompatklases premium krosoveros agri vai vēlu “izlien” norādes uz zemāku cenu kategoriju – kāda cietāka plastmasa, lētāka detaļa, ne tik daudz ekstru, bet Lexus UX nekā tāda nav. Viss ir grezni, pa īstam un cieši apkārt vadītājam.

Kā tas brauc?

Lexus UX dinamiskās īpašības atkarīgas no motorizācijas un piedziņas. Lētākajam izpildījumam UX 200 ir 2 litru benzīna dzinējs ar 171 ZS un tikai priekšējo riteņu piedziņu. UX 250h veido līdzīga, taču hibrīdsistēmai piemērotāka (Atkinsona cikls u. tml.) dzinēja kombinācija ar vienu vai diviem elektromotoriem. Otrajā gadījumā papildus elektromotors iebūvēts pakaļējā diferenciālī, veidojot E-Four visu riteņu piedziņas sistēmu. Sistēmas summārā jauda ir 184 zirgspēki, kas, ņemot vērā UX nelielo svaru, nodrošina negaidīti saistošu dinamiku. Dārgākajiem UX ir arī adaptīvie amortizatori jeb Adaptive Variable Suspension (AVS), kuru uzdevums nav tik daudz vairot braukšanas komfortu, kā dzēst sānsveres un citas nevēlamas virsbūves novirzes.

Lexus UX

FOTO: Publicitātes foto

UX ir savai izcelsmei īss stūres pārnesums, tāpēc braukšana ir daudz aizraujošāka nekā varētu gaidīt. Maziet mulsina vien mākslīgi mīkstinātā stūres reakcija ap nulles punktu, bet šādam auto tas ir piedodami. Sport+ režīmā pilnpiedziņas UX 250h traucas pa līkumu sasaistēm tā, kā vecākajiem NX un RX brāļiem diez vai ir pa spēkam. UX ir arī pirmais markas SUV ar run-flat riepām, taču sevišķi komforta zudumi nav manāmi. Skaņas izolācijas visur ir nevainojama, tāpat kā senais Lexus jājamzirdziņš – durvju aizvēršanas skaņa. Multimediju izvēlnes vadīšana ar touch pad ir tikpat neērta kā iepriekš, toties Lexus asprātīgi atrisinājis ātrās piekļuves taustiņu izvietojumu – rokas balsta priekšējā pagarinājumā, tātad tieši zem labās plaukstas.

Lexus UX

FOTO: Publicitātes foto

Kas to pirks?

Lexus iecerējis, ka UX veicinās t.s. conquer sales, t.i. atņems pircējus citiem zīmoliem, un vairumam jauno klientu būs pirmais Lexus mūžā. Bez daudzajiem jau pieminētajiem “pirmā” statusiem, UX ir unikāls vēl arī ar to, ka tā galvenais tirgus būs Rietumeiropa – nevis kā allaž ASV. Ņemot vērā Lexus niecīgo tirgus daļu, tas ir ļoti drosmīgs solis, taču arī izskaidro fokusu uz auto vadīšanas prieku, kas vecās Eiropas pircējiem joprojām ir ļoti svarīgs.

Lexus UX

FOTO: Publicitātes foto

Apņemošais kokpits pats noskaņo uz aktīvu braukšanu. Ja japāņi mēģinātu uzbūvēt Jaguar, viņiem iznāktu kaut kas līdzīgs UX. Vismaz vienā jomā tas jau ir noticis, – UX ir nepatīkami dārgs. Topa modelis F Sport bez papildaprīkojuma maksā 54 700 eiro, kas ir ne tikai prāvākā Lexus NX, bet pie laba vēja pat plaši pazīstamā RX teritorija. UX bez hibrīda ir daudz lētāks (no 37 200 eiro), taču kam mūsdienās vajadzīgs Lexus bez hibrīdiekārtas?

Lexus UX

FOTO: Publicitātes foto

Tā nu iznāk, ka Lexus radījis pamanāmu, tehnoloģiski pirmklasīgu modeli, kas brauc dedzīgāk par citiem, taču tieši šo īpašību dēļ iznācis pārlieku dārgs. Vienīgais glābiņš – notēmēt uz ne tik spožu zvaigznāju kā F Sport, jo runā, ka UX glīti braucot arī bez adaptīvajiem amortizatoriem un zemprofila riepām. Pie pirmās iespējas pārbaudīšu.

Lexus UX 250h AWD sākuma cena ir 40 100 eiro.

Uz augšu