"Barbers HUB" - vieta, kur interjers spēlē galveno lomu

Dizains kā biznesa veiksmes atslēga
Foto: Jānis Škapars
Elza Apse
, Sadaļas Māja redaktore
CopyLinkedIn Draugiem X

Soļojot garām Rīgas bārberšopiem jeb vīriešu friziersaloniem, bieži vien nākas baltā skaudībā noelsties - vīriešus patiesi lutina ar izsmalcinātu interjeru, unikālu servisu un "čomisku" apkalpošanu. Viens no šādiem saloniem ir "Barbers HUB" Tērbatas ielā, kuru vada divi draugi - Valters Betkers un Edgars Vilks. Šī salona odziņa ir tā vīrišķīgais dizains, kas ļauj stiprā dzimuma pārstāvjiem justies gluži kā testosterona pildītā spa. 

Pirmais vēstnesis, kas ieejot "Barbers HUB" salonā teju vai kliedz "Šeit ir bārberšops!", ir trīs "Harley-Davidson" motocikli, kas izlikti tieši iepretim salona ieejas durvīm. Salons ir apvienots ar apģērbu un apavu konceptveikalu - kreisajā pusē ir izvietoti produkti, bet labajā pusē paveras skats uz neparastu vīriešu salonu, kurš viennozīmīgi izceļas ar modernu interjeru. Intervijā ar salona īpašniekiem noskaidrojām, kāds ir vīrišķīgs dizains un kāpēc tas spēlē tik nozīmīgu lomu klientu piesaistīšanā. 

Foto: Jānis Škapars

Parasti bārberšopi izceļas ar smagnēju un klasisku dizainu. Kas jūs pamudināja "iet pret straumi" un izveidot šādu dizainu?

Edgars: Mēs gribējām kontrastu – esam noguruši no “copy – paste” varianta un ja runājam tieši par dizainu, tad gribējām mazliet to atsvaidzināt un modernizēt. Cik tad ilgi var spēlēt uz veciem lauriem? Pirmā ideja plānojot savu biznesu bija paskatīties, kā ir bijis pagātnē un to atkārtot, taču mēs ar Valteru jau pietekoši ilgi esam šajā nozarē un saprotam, ka ilgstoši bāzējoties uz vienveidīgu dizainu nav tā labākā taktika – ir vajadzīgas inovācijas un izaugsme. Vienveidīga un jau citur redzēta dizaina atdarināšana negarantēs izaugsmi. Mums vajadzēja izmēģināt jaunu pieeju. Šajā tirgū, ne tikai Latvijā, bet arī globāli, ļoti reti kad ir drosme radīt ko jaunu un neredzētu vai nebijušu.

Mūsu salona interjerā ir apvienots šobrīd populārais “loft” dizains, minimālisms, britu koloniālisma un industriālisma stilu. 

Valters: Mēs vēlējāmies panākt atmosfēru, kurā klienti justos brīvi un ērti, kā arī šis dizains neierobežo klientu – viņš redz, kur var sēsties, kur var palasīt kādu žurnālu. Tas notiek intuitīvi.

Edgars: Tradicionālās vietas uzliek teju vai pienākumu vai normas, piemēram, frizētavās – te ir jāuzvedas kārtīgi, jāsēž dīvāniņā, drīkst vai nedrīkst runāt. Šeit viss ir caurredzami, brīvi – telpas konstrukcija un krāsas ļauj klientam izjust brīvību. Jau brīdī, kad ienācām šajās telpās, uzreiz tapa skaidrs kas un kā būs. Mēs šo dizainu veidojām pēc sajūtām. 

Foto: Jānis Škapars

Vai, Jūsuprāt, minimālisms ir vīrišķīgs?

Edgars: Minimālisms un vīrišķība ir gandrīz vai sinonīmi, jo vīriešiem nepatīk sarežģītas un pompozas lietas vai elementi. Jo vairāk ir liekā, jo grūtāk ir to saprast – arī vīriešiem valodas ziņā, uztverē un darbībā ir skaidra un tieša valoda. Tieši minimālisms to atspoguļo – tajā netiek nekas slēpts vai arī neuzburam kādu neīstu ilūziju.

Sieviešu frizētavas parasti ir samērā vienveidīgas, taču bārberšopi parasti izceļas ar kādu neordināru interjeru. Vai tas kaut kādā mērā norāda, ka vīrieši vairāk novērtē tieši labu dizainu?

Edgars: Dažos sieviešu salonos ir piestrādāts pie interjera, bet varbūt ne tādā mērogā kā tas ir vīriešu saloniem. Vīriešu salonos parasti ir radikālāks interjers, kas rada šo “Wow” efektu. Reizēm vīrieši arī sev jautā: “kāpēc lai es uz šejieni nāktu? Ko es no tā iegūšu?” Mūsu doma ir - jo īstāki mēs būsi, jo vairāk tas piesaistīs vīriešus. Dažkārt vīriešiem pietrūkst šī “īstuma”.

Valters: Vīrieti ir grūtāk ievilkt kādā telpā – viņu vajag kaut kādā veidā pārsteigt, lai viņš būtu gatavs maksāt un uzticēt savu ārējo izskatu frizieriem vai bārddziņiem. Mums ir svarīgi, lai klients atgrieztos un nāktu vēl – to mēs panākam ar atmosfēru, kurā vīrieši jūtas ērti.

Daudziem primārais ir meistara spējas un profesionalitāte, bet uzreiz seko prasības pēc gaumīgas telpas un izklaides elementiem.

Edgars: Tieši tā - mēs klientiem esam radījuši telpu, kurā viņi var justies kā savā garāžā – šeit viņš var noslēpties, atslābināties, relaksēties vai pat nedaudz iemigt. Dizains ir tas elements, kas vīrietim ļauj atpūsties no darba, stresa situācijām vai liekas uzmanības – šis ir kā patvērums.

Foto: Jānis Škapars

Kas bija lielākais izaicinājums iekārtojot šādu telpu, kas apvienota ar apavu veikalu?

Edgars: To drīzāk varam nosaukt par koncepta veikalu, kurā ir gan apavu un apģērbu veikals, bārs, kafejnīca, motocikli, birojs un bārddziņu salons. Grūtības nebija nekādas, jo tas ir brīvs koncepts – tas neuzliek nekādus rāmjus un mēs pēc sajūtām iekļāvāmies šajā dizainā. Mūsu ideja lieliski saskanēja ar veikala īpašnieka redzējumu un viņš mums deva zaļo gaismu. Viss notika organiski.

Valters: Kaut ko mēs paņēmām no gatavā materiāla, piemēram, gaismas, kā arī mēs atstājām cementa grīdu, kas, pēc mūsu domām, bija kaut kas tik ļoti autentisks un īsts.

Vai Jums ir kādi nākotnes plāni, kā attīstīt šo biznesu un varbūt arī turpmāk atvērt līdzīga dizaina salonus?

Edgars: Jā, mums ir diezgan lieli plāni attiecībā uz salona attīstību. Viens no mūsu pamatnodarbības veidiem ir griezt matus un bārdu, apkalpot klientus šajā lomā, bet mēs plānojam šo konceptu mazliet “pastiept”. Mūsu bizness ir unikāls ar to, ka tas ir neformāls biznesa inkubators, kas ir paredzēts mūsu pašu klientiem un mūsu pašu attīstībai. Mums ir plāni veidot tematiskus pasākumus, kas palīdzētu piesaistīt jaunus klientus, kā arī radīt jaunus pakalpojumus. Vēl mēs rīkojam apmācības – pārsvarā vīriešu salonu frizieri un bārddziņi arodu iegūst frizieru skolās, taču konkrēti vīriešu frizieru skolas nav – tādas ir tikai ārzemēs. Mēs ar Valteru nolēmām šo lauciņu iekarot un tagad jau strādājam pie tā, lai iegūtu oficiāli akreditētu mācību programmu un piesaistīt pietiekoši daudz mācību spēkus, izveidojot īstu bārddziņu skolu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu