NVD pārstāve Sintija Gulbe aģentūrai LETA apstiprināja, ka no pirmdienas, 17.februāra, līdz otrdienai e-veselības sistēmā bija traucēta e-darbnespējas lapas moduļa darbība, kas varēja ietekmēt arī citu e-veselības funkcionalitāšu, piemēram, e-recepšu moduļa darbību.
NVD atgādina, ka gadījumā, ja e-veselības sistēmas darbībā ir traucējumi un pacientam nepieciešams izrakstīt e-recepti, ārsts ir tiesīgs to izrakstīt papīra formā. Šīs receptes elektronizēšanu jeb ievadi e-veselības sistēmā veiks aptiekā, tiklīdz tas būs iespējams.
Savukārt, ja nepieciešams atvērt e-darbnespējas lapu, ārsts var veikt atzīmi par traucējumiem pacienta medicīniskajā dokumentācijā un atvērt e-darbnespējas lapu nākamo piecu darba dienu laikā, norādot e-veselības sistēmā darbnespējas perioda pirmo dienu.
Gadījumā, ja iedzīvotājam e-receptes zāles ir nepieciešamas steidzami, NVD aicina iedzīvotāju sazināties ar savu ģimenes ārsta praksi, lai konsultētos par iespēju saņemt papīra recepti vai vērsties pie dežūrārsta, kas sniedz medicīnisku palīdzību ārpus ģimenes ārstu darbalaika un tāpat kā ģimenes ārsti ir tiesīgi izrakstīt darbnespējas lapas un receptes.
Neatliekamos gadījumos, kad apdraudēta veselība vai dzīvība, iedzīvotāji aicināti vērsties tuvākās slimnīcas uzņemšanas nodaļā vai sazināties ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu.
Jautājumu gadījumā par e-veselības pakalpojumu izmantošanu, kā arī par ieteicamo rīcību sistēmas tehnisku traucējumu gadījumā, NVD aicina zvanīt e-veselības lietotāju Atbalsta dienestam katru dienu no plkst.8 līdz 20. Iedzīvotāji tiek aicināti zvanīt uz numuru 67803300, savukārt speciālisti - 67803301.