Jau 54 gadi, bet brauc kā jauns un pat labāk
Volkswagen T1 ar elektromotoru

Volkswagen eBULLI

FOTO: Volkswagen Nutzfahrzeuge

Runājot par klasisko Volkswagen busiņu, pirmais, kas nāk prātā, ir stilīgs, skaļš un ne visai ātrs automobilis, kuru ļoti bija iecienījuši brīvdomātāji sešdesmitajos gados. Vairāk nekā pusgadsimtu vēlāk modeļa VW Transporter pirmā paaudze ir ļoti iekārojams braucamais, vienīgi darba kārtībā šādu spēkratu ir ļoti maz. Turklāt pat sliktā stāvoklī tie ir ļoti dārgi. 

Tomēr viens no pirmās paaudzes Transporter ar Volkswagen komercauto nodaļas (Volkswagen Nutzfahrzeuge) gādību tagad atguvis sākotnējo spozmi, kā arī modernākās piedziņas tehnoloģijas, un nodēvēts par e-BULLI.

Smukulīša bāze ir Samba specifikācijas 1966.gada Transporter T1. Auto pasaules pirmizrādei bija jānotiek izstādē Techno-Classica 2020 šā gada jūnijā, taču tā tagad ir uz nezināmu laiku pārcelta un autobraucēju sabiedrība ar e-BULLI tiek iepazīstināta virtuālajā vidē. Bet labā ziņa ir tāda - ja ir pietiekami daudz skanošā, elektrisku T1 varēs arī iegādāties. Vajadzēs gan ļoti daudz naudas.

FOTO: Volkswagen Nutzfahrzeuge

Atgriežoties pie nupat parādītā prototipa, kurš, jācer, nepaliks unikāls braucamais, jānorāda uz mašīnītes lielo pieredzi un tālo ceļu. Vispirms tas sešdesmito gadu vidū Hanoverē noripoja no konveijera. Tad devās pāri okeānam, kur pusgadsimtu godam ripoja pa saules apspīdētajiem Kalifornijas ceļiem, bet tagad ir atgriezies dzimtenē.

FOTO: Volkswagen Nutzfahrzeuge

Šeit Volkswagen Nutzfahrzeuge speciālisti no inženierijas dizaina nodaļām sadarbībā ar piedziņas mezglu ekspertiem no Volkswagen Group Components, kā arī elektroauto pārbūves speciālistiem no kompānijas eClassics automašīnai iedvesuši otru elpu, un nu tas izstaro modernas, 21.gadsimta vēsmas. Bet ne kaitīgos izmešus.

FOTO: Volkswagen Nutzfahrzeuge

Ja oriģinālais T1 bija apgādāts ar 44 zirgspēku četru cilindru bokserdzinēju, tad e-BULLI uz priekšu dzen elektromotors ar 83 ZS. Jautas tātad ir gandrīz divas reizes vairāk. Griezes momenta ziņā modernais busiņš ir vēl pārāks, jo, ja 1966.gada modelim bija 102 Nm, tad e-BULLI cienījamu paātrinājumu nodrošina 212 Nm. 

FOTO: Volkswagen Nutzfahrzeuge

Griezes momenta pārvadu nodrošina transmisija ar vienu pārnesumu un automātiskajām pārnesumkārbām raksturīgajām pozīcijām P, R, N, D, kas papildinātas ar B jeb Brake režīmu, ar kuru vadītājs var regulēt enerģijas rekuperācijas līmeni ripošanas vai bremzēšanas laikā. Maksimālais ātrums jaunajam busiņam nav liels - elektroniski ierobežoti 130 km/h, taču tas tāpat ir vairāk nekā Volkswagen T1, no kura pat bezgalīgi garā taisnē diži vairāk par 105 km/h nevarēja izspiest.

FOTO: Volkswagen Nutzfahrzeuge

e-BULLI elektromotoru ar nepieciešamo enerģiju apgādā mašīnas vidū un iespējami zemu iebūvētā 45 kWh baterija. Tās lādēšanai paredzēta CCS (Combined Charging System) ligzda, caur kuru mašīnu var pieslēgt gan līdzstrāvas, gan maiņstrāvas lādēšanas punktiem. Maiņstrāvas gadījumā tās ir lādēšanas stacijas ar jaudu no 2,3 līdz 22 kW, savukārt līdzstrāvas gadījumā maksimālā atbalstītā jauda ir 50 kW. Pie šādas iekārtas tukšu e-BULLI līdz 80% līmenim var uzlādēt 40 minūtēs un nobraukt 200 kilometrus.

FOTO: Volkswagen Nutzfahrzeuge

eClassics var sapni par elektrisku T1 piepildīt ik viens, kam ir šāds auto un vismaz 65 tūkstoši eiro, jo tik maksā pārbūve. Ja nav T1, tad pie Volkswagen licencētā uzņēmuma meistariem var braukt arī ar T2 un T3.

FOTO: Volkswagen Nutzfahrzeuge

Uz augšu