Aizdomās par manipulācijām ar tahogrāfu būs jāveic papildu pārbaudes darbnīcā (2)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Kravas auto. Ilustratīvs attēls
Kravas auto. Ilustratīvs attēls Foto: Pixabay

Gadījumos, kad Valsts policijai, kontrolējot autopārvadātāju tahogrāfu darbību uz ceļa, radīsies aizdomas par manipulācijām ar ierīci, tiks pieņemts lēmums par tahogrāfa papildu pārbaudi darbnīcā, otrdien lēma valdība. 

Šis Valsts policijas lēmums būs administratīvai akts, kurš būs apstrīdams un pārsūdzams. 

Ja transportlīdzekļa turētājs labprātīgi nepildīs šo administratīvo aktu un neievēros aizliegumu līdz papildu pārbaudei izmantot transportlīdzekli pārvadājumu veikšanā, policija varēs veikt administratīvā akta piespiedu izpildi. 

Transportlīdzekļa turētājs varēs izvēlēties, kurā no akreditētajām darbnīcām veikt tahogrāfa papildu pārbaudi.

Ja tahogrāfa papildu pārbaudē tiks konstatētas manipulācijas, Valsts policija sāks administratīvā pārkāpuma lietu normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā.

Noņemtās manipulācijas ierīces darbnīcas glabās līdz nodošanai valsts policijai, bet ne ilgāk kā desmit dienas. 

Sakarā ar to, ka transportlīdzekļa turētājs var izvēlēties jebkuru akreditēto darbnīcu, izņemot darbnīcu, kura veikusi uz attiecīgā transportlīdzekļa uzstādītā tahogrāfa iepriekšējo inspekciju, policijas darbiniekiem ir nepieciešams laiks, lai noorganizētu nokļūšanu līdz darbnīcai, vai lai norīkotu citus darbiniekus izņemt manipulācijas ierīces.  

Jau ziņots, ka pērn jūnijā Autotransporta direkcija sākusi izsniegt otrās paaudzes jeb viedo transportlīdzekļu tahogrāfu vadītāja kartes.

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs, tostarp arī Latvijā ir ieviesti otrās paaudzes jeb viedie tahogrāfi, tādējādi

pirmo reizi reģistrējot kravas transportlīdzekli ar pilno masu virs 3,5 tonnām vai pasažieru transportlīdzekli ar vairāk nekā deviņām sēdvietām, ieskaitot vadītāja sēdvietu, tam ir jābūt aprīkotam ar viedo tahogrāfu.

Jaunā tipa kartes var iegūt Autotransporta direkcijā.

Direkcijā skaidroja, ka viedā tahogrāfa funkcionalitāte, salīdzinot ar pirmās paaudzes digitālo tahogrāfu, ir daudz plašāka - tas ne tikai uzskaita autovadītāja braukšanas un atpūtas laiku, bet tam arī ir pieslēgta globālās navigācijas satelītu sistēmas (GNSS) iekārta, kas fiksē transportlīdzekļa atrašanās vietu. Papildu tam iekārta ir aprīkota ar attālinātas saziņas funkciju, kas kontroles iestādēm, piemēram, policijai, sniedz iespēju no garāmbraucoša transportlīdzekļa nolasīt nepieciešamo informāciju un pārbaudīt datus. Tādējādi pārvadātāji ir ieguvēji, jo brauciens netiks aizkavēts, lai veiktu fizisku tahogrāfa datu pārbaudi.

Transportlīdzekļi, kas ir aprīkoti ar pirmās paaudzes digitāliem tahogrāfiem, tuvākajā nākotnē ar viedo tahogrāfu jāaprīko nebūs. Pašreiz spēkā esošais regulējums nosaka, ka starptautiskajā satiksmē tie būs jāievieš no 2034.gada.

Autotransporta direkcija ir institūcija, kas Latvijā ir atbildīga par tahogrāfa sistēmu.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu